TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "איך מתמודדים עם התנודתיות בחודש ספטמבר"


הראל פיננסים
אחרי חודש אוגוסט חזק במניות ובאג"ח, השבועיים הראשונים של חודש ספטמבר מתאפיינים בירידות בכל האפיקים על רקע תנודתיות שמגיעה מחו"ל ומיעוט ימי מסחר

מדד המחירים לצרכן והתחזקות השקל מרחיקים את העלאת הריבית בישראל – וממשיכים לתמוך בחשיפה לשוק המניות המקומי

מניות – המשקל הגדול ביותר במניות צריך להיות בישראל

השבוע נסגר באווירה חיובית בוול סטריט, עם עלייה שבועית של 1.2% במדד S&P 500, של 0.9% במדד דאו ג'ונס ושל 1.3% במדד הנאסד"ק. זאת, בין היתר, לאור נתוני מקרו חיוביים, וכן הידיעות על חידוש המאמצים להגיע להסכם סחר חדש בין ארה"ב לסין. גם באירופה היתה המגמה חיובית, כאשר פרט לידיעות על סין וארה"ב, גם העלאות הריבית בטורקיה וברוסיה, וכן מניות חברות הכרייה והרכב משכו את הבורסות למעלה, ומדד המניות הכלל-אירופי סטוקס 600 סיכם את השבוע בעלייה של 1.1%.

שבוע המסחר המקוצר בישראל היה אמנם שלילי במדדים המובילים, אך זאת לאחר שבחודש אוגוסט נרשמו בשוק הישראלי עליות מהחדות ביותר בעולם. מתחילת החודש השוק המקומי אמנם ירד, אך זאת לאור מיעוט ימי המסחר שכן הירידות היו רק בשני ימי מסחר – שבהם הירידות באו גם על רקע מימושים בעולם. מי שהוביל את הירידות מתחילת ספטמבר היו הבנקים, בשל סיבות נקודתיות – לאומי שירד על רקע מימוש אחזקות של המדינה בבנק, פועלים שירד על רקע ההיתר שקיבלה בעלת השליטה בבנק אריסון למכירת אחזקותיה.


התמחור בשוק המקומי ממשיך לתמוך בהקצאת חשיפה גדולה יותר לשוק הישראלי בתיק המניות. גם העובדה שהריבית בישראל לא תעלה בתקופה הקרובה ומצב המקרו ממשיך להיות מצוין תומכות בחשיפה גדולה יותר אליו. בשווקים המתעוררים נרשמה התאוששות בשבוע האחרון אך זאת בעיקר היחלשות של הדולר והעלאות הריבית בטורקיה וברוסיה ואנו ממשיכים להמליץ על חשיפת חסר אליהם.

אג"ח – מח"מ קצר מגן מתנודתיות בשוק המקומי
המדד הנמוך מהצפוי בחודש אוגוסט הוביל עם פתיחת שבוע המסחר לירידות באג"חים הצמודים הממשלתיים ולעליות באג"חים השקליים, אך באפיק הקונצרני המגמה היתה חיובית ברובה בשני האפיקים. עם זאת, מתחילת החודש התנודתיות השפיעה גם על שוק האג"ח וראינו בעיקר ירידות. על רקע התנודתיות הגבוהה יחסית במדדי האג"ח בתקופה האחרונה, אנו ממשיכים להמליץ לא להאריך מח"מ או להגדיל סיכוני אשראי בתיקי הלקוחות וכן לשלב חשיפה לאג"ח קונצרני בדירוג גבוה ובמח"מ קצר – גם כתחליף לאג"ח ממשלתי. ההמלצה הזו רלוונטית במיוחד לספטמבר, שמתאפיין כחודש עם מעט ימי מסחר, כך שפוזיציה דפנסיבית כזו עשויה להטיב עם רוב הלקוחות. בנוסף, תומכת בכך גם תנודתיות המט"ח, שלפי שעה צפויה להביא לדחיית עליית הריבית גם בשוק המקומי ולפיכך להשפיע באופן משמעותי על התשואות הארוכות.

לאור עליית הריבית הדולרית, מי שמעוניין ליהנות מתשואות דולריות גבוהות יותר יכול לעשות זאת גם בשוק המקומי, דרך מדד תל בונד דולר, הנסחר בתשואה גבוהה של כ 5% ורשם ביצועים טובים יותר מאז הנפקתו בהשוואה למדדי האג"ח האחרים.

תיק השקעות – כדאי להיערך לתנודתיות שנובעת ממיעוט ימי מסחר והיקפים נמוכים
לפי שעה, מיעוט ימי המסחר החודש, בא לידי ביטוי בתנודתיות מוגברת בשוקי המניות והאג"ח – תנודתיות שבמקרים רבים מקורה בחו"ל בשאר ימי המסחר, כך שלמשקיע הישראלי קשה יותר להגיב.
בדיוק כפי שהערכנו כאן בשבוע שעבר, אכן התבטאויות של טראמפ במהלך ימים של היעדר מסחר בבורסה המקומית לצד פרסום נתוני מקרו שוטפים השפיעו באופן ניכר על מהלכי המסחר.
לאור כל זאת, אנו ממשיכים לשמור על תיק שמורכב בעיקר ממח"מ קצר בישראל (קונצרני עד שנתיים בדירוגים גבוהים) לצד חשיפה קצרה לאג"חים בחו"ל (כספית נקובה בדולר או אג"חים קונצרנים שקליים צמודי דולר) יחד עם חשיפה מנייתית המתמקדת בארה"ב ובישראל. על רקע הביצועים של השווקים האלה חשוב לשמור על רמות פיזור גבוהות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il