TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

שופרסל - דוח טוב לפעילות הליבה, הפעילויות החדשות מתבססות


איביאי
צמיחה של כ-5% בשורת ההכנסות בהתאם לצפי שלנו והודות לאיחוד ניו פארם, ורווחיות גולמית טובה מהצפי שהובילה לרווחיות תפעולית של 3.9%

דורין פלאס, מנהלת מחלקת מחקר, אי.בי.אי בית השקעות על דוחות שופרסל:
בשורה התחתונה – דוח טוב עם שיפור בפעילות הליבה, הפעילויות החדשות מעט מכבידות. נצפה להמשך מגמת השיפור ברווחיות הגולמית YoY.


מחיר היעד שלנו עומד על 24 ₪ למניה.
שופרסל עם עוד דוח טוב – צמיחה של כ-5% בשורת ההכנסות בהתאם לצפי שלנו והודות לאיחוד ניו פארם, ורווחיות גולמית טובה מהצפי שהובילה לרווחיות תפעולית של 3.9%.
נזכיר כי הרבעון המקביל היה חריג לטובה ולכן מי שמסתכל ב"מבט על" יחשוב שנרשמה שחיקה ברווחיות, אך בפועל מדובר על תוצאות טובות.


המכירות בחנויות זהות ירדו ברבעון בשיעור של 2.4% בעיקר בשל עיתוי החג, וסביר להניח שמגמה זו תבוא לידי ביטוי בקרב כל קמעונאיות המזון.
המכירות למ"ר ירדו גם הן בהשוואה לרבעון המקביל, אך הן עדיין עומדות על רמה יפה של 6.1 אלפי ₪ למ"ר.


למרות השחיקה במכירות למ"ר, שופרסל הגדילה מעט את המ"ר בתחום הקמעונאות (בין היתר הודות לפתיחה מחודשת של סניפים שעברו שיפוץ) ולכן נרשמה צמיחה קלה מאוד בשורת ההכנסות.
ניו פארם תרמה 134 מיליון ₪ לשורת ההכנסות, בהתאם לצפי.
נתון בונוס: המכירות של שופרסל באונליין מהוות כבר 14.4% מסך ההכנסות נכון לרבעון השני.

הסיפור העיקרי הוא שוב הרווחיות הגולמית של שופרסל. איך החברה מצליחה לשפר באופן עקבי את הסעיף החשוב ביותר בדוחות הקמעונאיות?
כמובן שלכוח המיקוח יש משקל כבד, ושופרסל מובילה את השוק בפער ניכר מהמתחרות.
גם העובדה שכמעט רבע (!) מהמכירות שלה מגיעות מהמותג הפרטי תורמת לשיפור שולי הרווח.
אך הנתון המשמעותי ביותר הוא העלאות המחירים שנרשמו בענף בשנה וחצי האחרונות שהלכו ותפסו תאוצה בחודשים האחרונים.
לפי סטורנקסט, במהלך 7 החודשים הראשונים של השנה רשם שוק מוצרי הצריכה עלייה של 3.5%, כאשר רבע ממנה נבע מהעלאות מחירים.
כמובן שנתון זה יבוא לידי ביטוי (בעוצמה מעט נמוכה יותר) בדוחות המתחרות.

הוצאות המכירה והשיווק ממשיכות להיות גבוהות מהצפי זה הרבעון השני ברציפות, בעיקר בשל העלאת שכר המינימום ואיחוד הפעילויות החדשות, כך שחלק מהשיפור ברווחיות הגולמית התקזז.
סה"כ הציגה שופרסל רווחיות תפעולית של 3.9%, כאשר ניו פארם רשמה הפסד גבוה מהצפי שלנו (6 מיליון ₪ בפועל לעומת צפי להפסד של 2 מיליון ₪) ואילו הרווח התפעולי של פעילות הקמעונאות עמד על 3.2%.
מגזר כרטיסי האשראי צמצם את ההפסד בהשוואה לרבעון הראשון של השנה, אך עדיין רשם הפסד מגזרי של 2 מיליון ₪.


שופרסל רשמה הכנסות משערוך נדל"ן בהיקף של 16 מיליון ₪ ברבעון, כמובן שיש לנטרל בהצגת הנתונים לאור העובדה שמדובר בסעיף בעל אופי חד פעמי.
הרווח הנקי של שופרסל עמד על 85 מיליון ₪ ברבעון, אך בנטרול אותו סעיף חד פעמי של מימוש ושערוך נדל"ן עמד הרווח על 69 מיליון ₪, מעט מעל לצפי.

החוב הפיננסי של החברה עלה ברבעון בעיקר בשל גיוס חוב ברבעון הראשון ושינויים בהון החוזר, ונכון ל-30/6 הוא חצה את רמת ה- 2 מיליארד ₪ לראשונה מזה זמן רב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il