TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

החוק לקידום התחרות למול היבואנים הבלעדיים אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת!


משרד הכלכלה והתעשיה
הכנסת אישרה פה אחד בקריאה שנייה ושלישית את החקיקה להגבלת יבואנים בלעדיים המונעים תחרות מיבוא מקביל שמקדמים שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן והממונה על ההגבלים העסקיים

החוק שאושר בקריאה שנייה ושלישית מסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן בלעדי על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע פגיעה בתחרות מיבוא מקביל, וכן למנוע את תופעת הגיאו בלוקינג


שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: "אחד הגורמים המרכזיים ליוקר המחיה הנו חסימת היבוא המקביל. יבואנים מורשים שיחסמו תחרות במכוון- יבלמו על ידי הממונה על ההגבלים העסקים"


מיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים: "יבוא מקביל הוא בעל חשיבות בהורדת יוקר המחיה ואנו שמחים כי שר הכלכלה שם את הנושא בראש סדר העדיפות שלו"


עוד שלב בדרך לטיפול בריכוזיות של היבואנים הבלעדיים במטרה להגדיל את התחרות, ולהוביל להפחתת יוקר המחיה: בהמשך לפעילות משרד הכלכלה לפתיחת חסמי יבוא, הגדלת מגוון המוצרים והגברת התחרות, אושר בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק ההגבלים עסקיים "הסרת חסמים בתחום היבוא" במסגרת הוראת שעה ל- 3 שנים, לרבות אפשרות הארכה ל-3 שנים נוספות, אותו קידם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, תיקון לחוק.


החוק נועד להגביל את כוחם של היבואנים הבלעדיים, המנצלים את כוחם לצמצם פעילות של יבואנים מקבילים כמו מניעת גישה לערוצי ההפצה הקמעונאיים, תוך ניצול לרעה של כוח השוק המצוי בידיהם. כמו כן החוק יגביל את תופעת ה"גיאו-בלוקינג", לפיה יבואן בלעדי מונע גישה של צרכנים ישראלים לרכישת מוצרים באתרי אינטרנט זרים, על מנת שאותו צרכן יקנה דרך ערוצי ההפצה של היבואן ולא ברכישה מקוונת.


החוק החדש מסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן מורשה על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע חשש לפגיעה משמעותית בתחרות מיבוא מקביל. בדומה לסמכויות הממונה בתחום המונופולים או קבוצות ריכוז, הפרה של הוראותיה כמוה כהפרה של חוק ההגבלים העסקים.
החוק יאפשר פעולה של הממונה מול יבואן מורשה החוסם תחרות, תוך בחינת הפעולות הנדרשות לכל מקרה ומקרה שיובא לפתחה.


כאמור, הסמכות לממונה תיקבע במסגרת הוראת שעה מוגבלת בזמן, על מנת שניתן יהיה להעריך במהלך תקופה זו אם עדיין עומד הצורך בסמכות כאמור, ולבחון את השלכותיה ותועלתה.
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "יבואנים מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים לטובת מחירים גבוהים בשוק הישראלי, מה שמביא לפערי מחירים בלתי סבירים בין ישראל לעולם. משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה".


הצעד האמור הינו על רקע פערי מחירים משמעותיים שנמצאו בבדיקת משרד הכלכלה בתחום הטואלטיקה, אשר העידו על פער של 48% בין ישראל למדינות שונות בעולם. כחלק מהסקירה עלה כי במוצרים ספציפיים בהם ניכרת חדירה של יבוא מקביל, ירדו רמות המחירים של אותו המוצר בכ-30%!


הצו מצטרף לסדרת הצעדים שבוצעו על ידי משרד הכלכלה:
ב- 1.7 נכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם ברשתות הפארם- חובת דיווח מחירים. המחירים מפורסמים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ונגישים לצרכן באמצעות אפליקציות להשוואות מחירים.
הגבלת הסדרי בלעדיות של רשתות גדולות במרכזים מסחריים - ביטול בלעדיות של רשתות במרכזים מסחריים במקרים של פגיעה בתחרות ובכניסת שחקנים נוספים.


צו שקיפות מחירים - חובת הצגת השוואה בינלאומית ברשתות הקמעונאיות.
הגדרת גופים עסקיים גדולים כבעלי כוח שוק גם במקרים בהם הם אינם מונופול - הרשות להגבלים עסקיים מקדמת תיקון לפיו תגביל גופים בעלי נתח שוק גדול אשר מנצלים את מעמדם. התיקון אושר בוועדת שרים ויעלה בשבוע הבא לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.


תמיכה באפליקציות להשוואת מחירים לטובת צרכנות נבונה - משרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן יתמכו באפליקציות שיעודדו השוואת מחירים בין הרשתות השונות.


החוק לקידום תחרות למול יבואנים בלעדיים – חוק המסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן בלעדי על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע פגיעה בתחרות מיבוא מקביל, וכן למנוע את תופעת הגיאו בלוקינג.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il