TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קטע מתוך לקט ניתוחי מדיניות וסוגיות מחקריות


בנק ישראל
מאפייני התחרות בין תחנות התדלוק בשוק הסולר בישראל

מחירי הדלק מושפעים ממאפייניהן המרחביים של התחנות, לרבות גודל אזור השליטה שלהן, מספר התחנות מאותו מותג וממותגים מתחרים בסביבתן, ומידת השליטה שלהן – מרכזיותן או המרחק שלהן מהצומת הראשי.


הניתוח שלהלן עושה שימוש חדשני בנתונים מ-Waze על משך הנסיעה בין תחנות דלק, והוא מחשב באמצעותם את מאפייניהם של אזורי השליטה של התחנות.


התוצאות תומכות בהנחה שתחנות סמוכות מאותו מותג משתפות פעולה והדבר מעלה את המחיר.
נמצא כי המחיר יורד כמעט ב-2.5% כאשר מפצלים את המותג הגדול בשוק לתחנות עצמאיות. זוהי השפעה ניכרת והיא מעידה כי הגברת התחרות תשפיע משמעותית על הרווחיות, שכן בשוק ספציפי זה המחיר משקף בעיקר את עלות רכישת הדלק והמיסים.


מדיניות לעידוד פתיחת תחנות שאינן שייכות לארבעת המותגים הגדולים, לצד הידוק ההגבלות על פתיחת תחנות ששייכות למותגים הגדולים, בפרט בקרבת תחנות אחרות שלהם, עשויים להוזיל את מחיר הסולר לצרכן.

שוק התדלוק הקמעוני בישראל כולל בשנת 2017 כ-1,200 תחנות תדלוק, רובן שייכות לארבעה מותגים ומיעוטן – לכמה מתחרים קטנים שפריסתם בארץ אינה אחידה. לפי אומדנים, מכירות הסולר והבנזין בשוק זה עמדו ב-2014 על כ-33 מיליארדי ש"ח.

עבודה זו אומדת כיצד מאפייני השוק המקומי של תחנת תדלוק משפיעים על מחירי הדלק שהיא מוכרת, וזאת בעזרת נתונים על תחנות בישראל ומודל פורמלי מותאם לסוגיה. מסד הנתונים מכיל את מאפייני התחנות ו-16 רבעוני מחירים ברמת התחנה תוך התמקדות במחירי הסולר, שכן בתחום זה התחרות משמעותית יותר. כמו כן נערכות סימולציות שבוחנות כיצד מיזוג מותגים או פיצול מותג גדול לתחנות עצמאיות עשויים להשפיע על מחיר הסולר.

את המרחק בין התחנות מדדנו במונחי משך הנסיעה באמצעות Google Maps (Waze). למיטב ידיעתנו זוהי הפעם הראשונה שבה מחקר משתמש ב-Waze כדי למדוד מרחק בין תחנות תדלוק. מדידה זו מעניקה למשך הנסיעה אומדן מותאם לגודש התנועה הממוצע בפועל, ולכן הוא מדוייק יותר מאומדן שמבוסס על המהירות המותרת. מסיבה זו היא מייצגת היטב את התחליפיות של תחנות התדלוק מנקודת המבט של הצרכנים.


​​



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il