TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
האינפלציה ביוני עלתה ל-2.9 אחוזים, הקצב המהיר ביותר מאז תחילת 2012
לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

בארה"ב, למרות המתיחות עם סין, נתוני שוק העבודה הטובים בשילוב העלייה באינפלציה, תומכים בהמשך העלאת ריבית הדרגתית של הבנק המרכזית ובעלייה מתונה של התשואות.

סקר המשרות הפנויות עמד על 6.3 מיליון משרות במאי (לאחר עדכון כלפי מעלה של החודש הקודם לשיא חדש), ומספר המתפטרים מרצון עלה לשיא חדש (מאז החל הסקר ב-2001), נתון שתומך בהמשך הלחצים לעליית שכר.

גם נתוני הצריכה הפרטית לרבעון השני היו מצוינים, כך ע"פ המכירות הקמעונאית שעלו ב-0.5 אחוז ביוני, ונתוני החודשיים הקודמים עודכנו כלפי מעלה. כך, ב-12 החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 6.6 אחוזים במכירות, הקצב המהיר ביותר מאז 2012.

האינפלציה ביוני עלתה ל-2.9 אחוזים, הקצב המהיר ביותר מאז תחילת 2012. זאת בעיקר בשל האצה במחירי השירותים (בעיקר תחבורה, בריאות ודיור) לצד העלייה במחירי האנרגיה. אינפלציית הליבה גם כן עלתה ל-2.3 אחוזים בדומה לצפי. להערכתנו, הריבית תעלה עוד פעמיים עד סוף השנה, ותתמוך בהמשך עלייה מתונה של התשואות בארה"ב.

אצלנו

צמיחה מהירה, שוק עבודה הדוק, התמתנות בלחצים לתיסוף השקל ואינפלציה שצפויה להישאר בתוך תחום היעד - לא מצדיקים את הריבית הריאלית השלילית בה מצוי המשק.

הצמיחה ברבעון הראשון של השנה עודכנה ל-4.7 אחוזים בשיעור שנתי, והצמיחה ברבעון הרביעי של שנת 2017 עודכנה ל-4.6 אחוזים בעיקר בשל עדכון כלפי מעלה של הצריכה הפרטית ושל היצוא. יחד עם זאת, האינדיקטורים השוטפים לפעילות ברבעון השני ב-2018 מצביעים על התמתנות מסוימת בפעילות ברבעון זה כך שהצמיחה הכוללת בשנת 2018 צפויה לעמוד להערכתנו על 3.7 אחוזים. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עלתה במהירות ל-1.3 אחוזים (לעומת 0.5% בחודש הקודם). כך, לאחר 4 שנים רצופות, האינפלציה חזרה לתחום יעד האינפלציה של בנק ישראל (1 עד 3 אחוזים) ולהערכתנו, היא תישאר בסביבה זו גם בחודשים הקרובים.

על פי תחזית מחלקת המחקר של בנק ישראל הריבית צפויה לעלות כבר במהלך הרבעון האחרון של השנה. יחד עם זאת, דברי הנגידה לאחר החלטת הריבית בשבוע שעבר מקטינים את ההסתברות לכך. להערכתנו, הריבית תעלה במהלך 2019 (ואולי אפילו קודם – בכפוף לזהות הנגיד), מאחר ומצבו הטוב של המשק הישראלי (צמיחה, אבטלה, שוק ההון) לא מצדיק ריבית ריאלית שלילית כל כך, במיוחד כאשר האינפלציה כן בתוך היעד.

נקודות מרכזיות

ישראל

לאחר 4 שנים האינפלציה חוזרת לתחומי היעד.
הצמיחה ברבעון הראשון עודכנה שוב כלפי מעלה ל-4.7 אחוזים. אך הצמיחה ברבעון השני תהיה מתונה יותר.
לאחר מספר חודשים מאכזבים נתוני יצוא הסחורות ליוני היו חיוביים. אך בסיכום הרבעון השני הגירעון המסחרי המשיך להתרחב.
הציפיות לאינפלציה ירדו קלות בטווחים הקצרים מאוד בהשוואה לסקירה הקודמת.

ארה"ב

המתיחות בין ארה"ב לסין החריפה בשבוע האחרון בשל מכסים חדשים שארה"ב מטילה החל מתחילת ספטמבר.
ירידה בסנטימנט משקי הבית בעקבות העלייה באינפלציה והחששות מהחרפת הסכסוך עם סין.
שאר האינדיקאטורים בפועל ממשיכים להיות חיוביים במיוחד לשוק העבודה ולצריכה הפרטית.
האינפלציה ממשיכה לעלות גם ביוני. הנתונים תומכים בהמשך העלאת ריבית של הבנק המרכזי.

עוד בעולם

· קרן המטבע הבינלאומית הותירה כמעט ללא שינוי את תחזית הצמיחה העולמית. אך הזהירה שהסיכונים גברו.

· לאחר מספר חודשים מאכזבים שיפור בייצור התעשייתי במאי בגוש האירו.

· כצפוי, הצמיחה ברבעון השני בסין הייתה מעט מתונה יותר. האינדיקאטורים לסוף הרבעון היו מעורבים. האצה נרשמה ביצוא כנראה בשל הקדמת המסחר לפני הכניסה לתוקף של המכסים שהטילה ארה"ב.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il