TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בית ההשקעות הלמן-אלדובי יוצא בסבב גיוס נוסף בקרן הציבורית להשקעה באמצעות פלטפורמת ה-P2P בהלוואות בתחום ה- Consumer Credit בארה"ב


הלמן אלדובי לוגו
מאז הקמתה, ביולי 2017, גייסה הקרן כ-112 מיליון ₪ והשיגה תשואה מצטברת של 7.49%
עד כה השקיעה הקרן בכ-2,100 הלוואות צרכניות # ההלוואה הממוצעת עומדת על כ-12,500 דולר # משך ההלוואה הממוצעת-19 חודשים

מאז הקמתה, ביולי 2017, גייסה הקרן כ-112 מיליון ₪ והשיגה תשואה מצטברת של 7.49%

בית ההשקעות הלמן-אלדובי החל בסבב גיוס חדש לקרן הציבורית "הלמן-אלדובי P2*P" המתמחה בהשקעה בהלוואות בתחום ה- Consumer Credit באמצעות פלטפורמת ה-P2P בארה"ב. מתחילת הפעילות ביולי 2017 ועד היום, גייסה הקרן סכום כולל של כ-112 מיליון ₪ והניבה למשקיעים תשואה מצטברת של 7.49% (נכון לסוף יוני 2018) מאז החלה לפעול ב 21 ביולי 2017, ו-2.75% מתחילת 2018, זאת לעומת תשואה שלילית של מינוס 1.55% שהשיג מדד האג"ח הקונצרני בארה"ב.

הלמן-אלדובי P2*P, הינה קרן ציבורית לא סחירה, אשר פועלת, על פי תשקיף, בשקיפות מלאה ותחת ממשל תאגידי ציבורי, הכולל בין השאר, פרסום דוחות כספיים רבעוניים ושנתיים ופרסום דוחות חודשיים על ביצועי הקרן באתר המגנ"א של רשות ניירות ערך. יצוין, כי פעילות בתחום הלוואות ה-P2P מצויה גם בבתי השקעות נוספים, אולם נכון לעכשיו זו הקרן היחידה הפועלת על פי תשקיף ציבורי, וכן הקרן היחידה הפתוחה לציבור הרחב.

על פי התשקיף, הקרן פועלת במבנה של שותפות מוגבלת כאשר תיק ההלוואות שהקרן משקיעה בו יהיה בהתאם למדיניות ההשקעות של הקרן השואפת לפזר את תיק ההלוואות בפיזור דומה לזה של הפלטפורמות באמצעותן היא משקיעה. הקרן משקיעה באמצעות Prosper ו – Lending Club, שתי פלטפורמות ה- P2P הגדולות בארה"ב, שאינן פתוחות להשקעות ישירות של משקיעים ישראליים או משקיעים מחוץ לארה"ב.

השקעה בתחום האשראי הצרכני באמצעות פלטפורמות P2P הפכה לנפוצה בקרב גופים מוסדיים וקרנות גידור אמריקאיות לאור האפשרות ליהנות מתשואה פוטנציאלית גבוהה יותר מזו הקיימת במוצרי ההשקעה הקונבנציונאליים ובמיוחד על רקע סביבת הריביות הנמוכה השוררת כיום בעולם.

בשנים האחרונות העניקו הפלטפורמות המובילות בארה"ב, ובכללן Lending Club, Prosper ואחרות, הלוואות בהיקף של כ-50 מיליארד דולר. ההבדל בין שוק ה-P2P בישראל לזה שבארה״ב, מעבר להיקפים הכספיים, הינו ברמת המידע הפומבי ופירוט הנתונים על הלווים, הקיימת בידי הפלטפורמות, נתונים המשפיעים על איכות מודל האשראי, על גובה הריבית והיכולת לאמוד את הסיכון של כל הלוואה. בארה"ב קיימות מזה מספר עשורים מערכות דירוג אשראי פרסונלי, כאשר על כל לווה קיים מידע פומבי ומלא של היסטוריית האשראי והתשלומים שלו וכן ציון אשראי (FICO) הניתן ע"י שלוש לשכות פדראליות לאשראי המוסמכות בארה"ב לעניין זה על פי חוק.

השקעה ב-2,113 הלוואות בסכום ממוצע של 12,611 דולר להלוואה
מהנתונים עולה כי הקרן משקיעה ב-2'113 הלוואות צרכניות בארה"ב, באמצעות הפלטפורמה של Prosper ו Lending Club. שווי ההשקעה הממוצע בכל הלוואה עומד על 12,611 דולר והמח"מ הממוצע של ההלוואות עומד על כ – 19 חודשים. עוד עולה מנתוני הקרן כי ממוצע הריבית בהן ניתנו ההלוואות עומד על כ- 14.51%. גובה הריבית של כל הלוואה נקבע על ידי הפלטפורמות לפי דירוג האשראי של נוטל ההלוואה בשש רמות דירוג הנעות מ-AA ועד E. וציון דירוג האשראי (FICO) הממוצע המשוקלל של הלווים בקרן עמד על 706.

*שמה הרשמי של הקרן: הלמן-אלדובי I2P 1st , שותפות מוגבלת.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il