TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה בעניינו של אבנר קופל


משרד המשפטים
יצוין כי במסגרת הפרשה הודו והורשעו זה מכבר חברת הפניקס ונושאי משרה מטעמה בביצוע עבירות מס וניתן גזר הדין בעניינם
בית המשפט העליון (בפני הרכב בראשות כב' המשנה לנשיאה ח' מלצר) קיבל את בקשת רשות הערעור שהגישה המדינה בעניינו של הנאשם אבנר קופל ולאחר ששמע את הערעור קיבל את עמדת המדינה במלואה. בצעד יוצא דופן, ביטל בית המשפט העליון את פסק דינו של בית המשפט המחוזי ואימץ תחתיו את קביעותיו של בית משפט השלום, הן בהיבט הנורמטיבי, לפיו לא קיים הבדל בין הערכים המוגנים בין העבירות השונות בסעיף 220 לפקודת מס הכנסה, הן בכל הנוגע למתחם העונש הראוי (26-50 חודשי מאסר בפועל), והן בנוגע לעונש שנקבע בתוך המתחם (36 חודשי מאסר בפועל). עם זאת, בשל הנסיבות המיוחדות של המקרה הנדון החליט בית המשפט העליון שלא להתערב במקרה זה בעונש שגזר בית המשפט המחוזי.

אבנר קופל הורשע על פי הודאתו בעבירות מס, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס ועבירות נוספות.

כזכור, על פי כתב האישום, לקופל ולחברה בבעלותו, רב אור, הצטברו חובות במיליוני שקלים לרשות המסים, ובגינם נקטה רשות המיסים הליכי גבייה כנגדם. במסגרת הליכי הגבייה, החל משנת 2005 עיקלה רשות המיסים כספים אשר הגיעו לקופל ורב אור מחברת הפניקס וכן בוטל הפטור מניכוי מס במקור שהיה לחברה. על מנת לעקוף את הליכי הגבייה פעל קופל בשורת פעולות מרמה, לרבות זיוף מסמכים, על מנת להציגם לחברת הפניקס ולחמוק בכך מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים. קופל ביצע חלק מפעולות המרמה ביחד עם ראובן עופרי, כאשר הם עושים שימוש, כל אחד בחברה שבבעלותו, כדי להסתיר ולהסוות את המרמה. בית משפט השלום הרשיע את קופל בכל העבירות המיוחסות לו וגזר עליו 36 חודשי מאסר בפועל. בעקבות ערעור שהגיש קופל, הפחית בית המשפט המחוזי את עונשו ל 20 חודשי מאסר בפועל. על פסק דין זה הגישה המדינה בקשת רשות ערעור ובימים אלה קיבל בית המשפט העליון את בקשת רשות הערעור שהגישה המדינה, ולאחר דיון בערעור קבע בפסק הדין כי היה מקום להשית על קופל עונש מאסר ממושך יותר, כפי שטענה המדינה.

יצוין כי במסגרת הפרשה הודו והורשעו זה מכבר חברת הפניקס ונושאי משרה מטעמה בביצוע עבירות מס וניתן גזר הדין בעניינם.

מהמחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה ומפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) נמסר כי: "בית המשפט העליון, בצעד חריג, קיבל את בקשת רשות הערעור שהגישה המדינה על גזר הדין, ולאחר ששמע את הערעור, אימץ את עמדתה העקרונית של המדינה וביטל את פסק דינו של בית המשפט המחוזי. בית המשפט העליון נתן ביטוי לחומרת העבירות שביצע הנאשם, והעביר מסר לפיו יש מקום להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך מקום בו פעל להוצאתה לפועל של מסכת מאורגנת של פעולות מרמה והתחמק מתשלום מס בסכום כולל של כ- 7 מיליון ₪ . אנו רואים בפסק הדין מפי בית המשפט העליון מסר חשוב ומרתיע במסגרת המלחמה בפשיעה הכלכלית ועבריינות המס".

התיק נוהל בבית המשפט העליון על ידי עו"ד יורם הירשברג מהמחלקה הפיסקלית בפרקליטות המדינה, ובבית משפט השלום והמחוזי על ידי עו"ד קרן צבירן-לצטר ועו"ד דנה נקר –מונצ'יק מפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).

התיק נחקר על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il