TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון: "שוק המניות בתל אביב ממשיך להצדיק חשיפת יתר"


הראל פיננסים
ניתוח תמחור שוקי המניות מראה כי המניות הזולות נמצאות באסיה, אירופה וישראל ואילו ארה"ב נסחרת סביב ממוצע התמחור ההיסטורי
1. מניות – תמחור שוק המניות בישראל מעניין ביחס לעולם

למרות המשך החששות מחולשה בשווקים המתעוררים ראינו את שוק המניות האמריקאי ממשיך לעלות, כאשר הנאסד"ק והראסל 2000 כבר הגיעו לשיא של כל הזמנים, ואילו S&P 500 רחוק כ-4% מהשיא. כל הסקטורים המשיכו להציג תשואה שבועית חיובית (למעט סקטור התשתיות) בהובלת הצריכה המחזורית וחומרי הגלם. דווקא סקטור הטכנולוגיה הוא זה שפיגר השבוע.

ההתפתחויות באיטליה וספרד השפיעו לשלילה על שוקי המניות באירופה, אך ייתכן כי דווקא הודעת הבנק המרכזי האירופי השבוע תתמוך בשווקים, במיוחד אם ישתמע מדבריו כי צמצום הרכישות לא יקרה בקרוב וגם עליית ריבית לא. הגורמים האלה יספקו תמיכה לשוק שנהנה כבר כיום ממכפילים נמוכים בהשוואה לשוק האמריקאי.

ניתוח תמחור שוקי המניות מראה כי המניות הזולות נמצאות באסיה, אירופה וישראל ואילו ארה"ב נסחרת סביב ממוצע התמחור ההיסטורי.

בתל אביב, שוק המניות ממשיך להיות חזק אך עם מחזורים נמוכים תוך השפעה חיובית של החברות הדואליות. מניית טבע ממשיכה לבלוט לחיוב ושוברת מחסומים טכניים, יחד עם המלצות של חלק מהאנליסטים על סקטור כולו. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה לשוק המניות הישראלי כמוקד של תיק המניות, כאשר נתוני המקרו של השבוע הקרוב עשויים לתמוך בכך שהריבית לא תעלה השנה – מה שימשיך לתמוך במניות.

2. אג"ח – המרווחים בקונצרני נפתחו, אפשר ליהנות מכך

בשוק האג"ח הקונצרני ממשיכה להיות תנועת מספריים, מחד המרווחים ממשיכים להיפתח בקצב איטי מאד אך עקבי, מצד שני התשואות הממשלתיות התייצבו בשלושת השבועות האחרונים, מה שהוביל להמשך ירידות בשוק האג"ח הקונצרני אולם בקצב איטי יותר כשמדד ה LQD ירד כ4.5% מתחילת שנה, כך שבמבט קדימה פוטנציאל התשואה כעת נראה מעניין.

בישראל, החולשה בשוק התקשורת השפיעה על רוב שוק האג"ח הקונצרני, בעיקר על אי.די.בי ובזק. אגרות החוב הקונצרניות בדירוגים הגבוהים עלו כשתל בונד 20 עלה 0.04%+ , לעומת מדד ממשלתיות כללי ירד השבוע 0.28%-.

במבט לעתיד, הריבית הנמוכה, התוצאות העסקיות הסבירות והרוח גבית משווקי העולם, ובעיקר מארה"ב, אמורים להמשיך לתמוך בשוק, עם גידול בהסתברות לשיפור בשוק האג"ח הקונצרניות עקב המרווחים הגבוהים בהשוואה למה שקורה בעולם וציפייה נמוכה להעלאת ריבית בטווח הקרוב.

3. תיק השקעות – היערכות לתנודתיות בשבוע מרובה אירועים

לסיכום, הצמיחה הכלכלית ממשיכה להיות חזקה, עם רוח גבית מצד ארה"ב וסין - שתי הכלכלות החזקות בעולם. אירופה סובלת אמנם מחוסר יציבות פוליטית, המשפיע על הכלכלה, אך גם משאיר את הריבית ברמה נמוכה ואת המטבע בחולשה יחסית – מה שמסייע לפירמות.

פסגת צפון קוריאה-ארה"ב והודעות הנגידים של ארה"ב ואירופה ייתנו את הטון בשבוע הקרוב, כשבאירופה הבנק המרכזי מוסיף להיות יוני מאוד, ואילו בארה"ב אמנם קשה יותר לדעת - אך היוניות של שאר העולם תקשה על מהלך חזק של תשואות עולות לאורך זמן.

על רקע הפוטנציאל הגדול לתנודתיות בשווקים בשבוע כזה, חשיפה לאג"ח קונצרני בעיקר מדורג גבוה במח"מ עד שנתיים כתחליף לאג"ח מדינה עשויה לתרום לביצועי התיק. גם בשבוע החולף, חשיפה מסוג זה הסבה ללקוחות תשואה חיובית בניגוד לירידה של 0.28%- במדד ממשלתיות כללי. בתנאי השוק הנוכחיים אין סיבה לעבור מאג"ח קונצרני לאג"ח ממשלתי - למי שמחפש להקטין תנודתיות ומצד שני ליהנות מפתיחת המרווחים הקונצרניים, טוב שיתמקד באג"חים הקונצרניים המדורגים גבוה ובמח"מ קצר יחסית.

להערכתנו, בתנאי השוק הנוכחיים ובהסתכלות קדימה, קיים סיכוי גבוה שתיק הכולל אג"ח קונצרני בדירוגים גבוהים במח"מ עד שנתיים יניב תשואה גבוהה יותר מהשקעה באג"ח ממשלתי ובנוסף, סטיית התקן של תיק קונצרני קצר תהיה נמוכה יותר ממדד אג"ח ממשלתי.

לנוכח המשך עליית הריבית הדולרית הקצרה בארה"ב, אנו ממשיכים להמליץ להעדיף השקעה בחלק הקצר של עקום התשואות במוצרים תחליפי נזילות כמו קרנות כספיות דולריות. בסביבת ריבית עולה, יתרון הניהול בקרנות כאלה מקבל חשיבות גבוהה יותר.

אנו ממשיכים להמליץ על פיזור רחב באפיק המנייתי הגלובאלי ולא התמקדות רק במניות אמריקאיות. שווקים כמו ישראל, אירופה, יפן, טאיוון ודרום קוריאה נמצאים בתמחור מעניין.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il