TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תמונת מצב כללית בשווקים ודרכי פעולה


רויטר, מידן
מאת: משה מידן, מנכ"ל רויטר מידן בית השקעות
לקוחות וקוראים יקרים,

מאז סקירתנו האחרונה המשכנו כמתוכנן לממש מניות בתיקי ההשקעה באופן מתון וסלקטיבי לתוך פיקים של עליות שערים. במקביל המשכנו להטות את מרכז הכובד באג"חים הקונצרנים מקומיים לכיוון צמודי מדד קצרי טווח וכן המשכנו להגדיל במתינות את החשיפה הדולרית (בעיקר באמצעות תעודות התחייבות וסל אג"ח במח"מים קצרים ו/או בקרנות דולריות כספיות עם מח"מ מינימלי).

הרציונל בקצרה של פעולותנו הוא כלהלן:

א. אנו סבורים ששוקי המניות בעולם יבצעו מהלך עליות חזק נוסף לפני התממשותם בחזקה (איננו מדברים במונחים של מפולת אלא במימוש חזק ואגרסיבי). אנו מתכוונים להמשיך לממש מניות כשהעליות החזקות תגענה וליהנות ממימושים במחירים גבוהים מהיום. ככל שהעליות תהיינה חזקות יותר כך עוצמת המימוש שלנו כנגדן תהיה חזקה יותר. אנו סבורים, שטרם בשלו התנאים למימוש כללי חד בשוקי המניות אך ניצניו נראים בשטח וכשהוא יגיע אנו רוצים להיות קלים במשקל המניות בתיקי ההשקעה בכדי שנוכל לרכוש בנוחות לכשנחליט. אנו מתרכזים במימושים בעיקר בשוקי חו"ל ופחות בארץ כי אנו סבורים ששוק המניות המקומי (מדדים מובילים) שלא השתתף כל כך בעליות השערים בשנים האחרונות אינו יקר (תשואת דיבידנד ומכפיל רווח) ויחס הסיכון/סיכוי שלו אטרקטיבי באופן יחסי יותר בעיננו.

ב. לגבי אג"חים צמודי מדד מול שקלייים – אנו מתרכזים בעיקר באג"חים קונצרניים מקומיים. הדרוג המשוקלל בתיקים הוא בסביבותAA - ובמח"מ משוקלל הנושק לשלוש שנים. כאמור בחודשים האחרונים אנו המשכנו להטות את הכף לכיוון צמודי המדד. זאת על רקע תחזיותינו לפיהן קטנו מספר פרמטרים שתמכו בעבר באינפלציה נמוכה – הוזלות פיסקליות (מע"מ, חשמל וכד'), מחירי אנרגיה נמוכים, שקל חזק ועוד. השוק היה מספיק חכם בשביל להבין זאת בחודשים האחרונים ואכן האינפלציה הגלומה במחירי אגרות החוב עלתה ועקב זאת אנו בשלב זה מאטים את עיבוי רכיב הצמוד מדד אך לא מממשים את האחזקות בהן.

ג. לגבי חשיפה מט"חית – אנו צמצמנו באופן מהותי את החשיפה למטבע היורו דרך מימוש מניות אירופאיות (עוד בטרם הבחירות באיטליה שטילטלו את המערכת). כמו כן איננו חשופים ישירות למטבעות השווקים המתעוררים. כיום החשיפה המט"חית העיקרית היא לדולר אמריקאי באופן שציינו לעיל. כתמיד אנו מדגישים שהשקעה במט"ח היא מסוכנת וחשופה לסיכונים רב מימדיים. אך בשנה האחרונה קרה משהו מהותי שאי אפשר להתעלם ממנו: פערי הריבית של הדולר מול השקל עלו משמעותית ובוודאי בטווחי ההשקעה הקצרים. אנו יכולים היום לרכוש חשיפה לדולר קצר טווח בדרוג מקומי AAA ולקבל תשואה שנתית הגבוהה ביותר משני אחוזים מאג"ח מדינה שקלי ובמח"מ כאמור נמוך ביותר. אנו סבורים (ויותר מכך) כי עקב פערי הריביות קשה מאד ליצואנים לגדר וגם מערכת הטעמים של הגופים המוסדיים (המגדרים את השקעתם בחו"ל) משתנה באופן הדרגתי. גם אי השקט הבטחוני עלול (נקווה שלא!! ושתשקוט הארץ) להקרין על חוזק השקל.

ראוי לציין כי ההתייחסות לעיל היא כללית וכל תיק השקעות מטופל פרטנית עפ"י הסיכון המוגדר, טווח ההשקעה הידוע, מגבלות נוספות ספציפיות וכד'. כמו כן המידע להלן נכון לעת הנוכחית ומטבע הדברים יתכנו שינויים בתפיסת ההשקעה עפ"י הצורך והמצב.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עשויים להחזיק או למכור בחסר ניירות הערך או מדדים או מטבעות המוזכרים לעיל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il