TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ניתוח שווקים- מה עלה, מה ירד ומה צפוי לנו עד סוף השנה


לארי הת'וואי (Larry Hathaway), הכלכלן הראשי של גא"מ
הכלכלן הראשי ומנהל גא"מ אינווסטמנטס סולושנס, לארי הת'וואי, מנתח האם השווקים ימשיכו להיצמד לטווח מסחר מצומצם בהמשך השנה, אלו גורמים עומדים מאחורי השינוי בתחושות השוק והאם התנאים הפיננסיים וסביבת המדיניות עדיין תומכים בצמיחה גלובלית.
השווקים ימשיכו קרוב לוודאי להיצמד השנה לטווח מסחר מצומצם (range-bound). המניות עשויות לסיים את השנה ברמה גבוהה יותר, אך הרווחים יהיו צנועים. בארה"ב, הגידול ברווחים הגיע לשיא. הרבעון הראשון השנה יהיה הרבעון הטוב ביותר ב-2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד בחישוב שנתי. מכפילי השוק האמריקאי גבוהים מן הממוצע, כך שככל הנראה יהיה פחות מרחב להערכות השווי של החברות הנסחרות להגיע לרמת ביצועים גבוהה מן השוק. עדיין, מניות מציעות הזדמנויות במקומות שבהם הרווחים שומרים על מומנטום עולה: יש דוגמאות לכך בשווקים מתפתחים, בחלקים של יפן ואולי אף באירופה.

לעומת שוקי המניות, המגמות בשוקי האג"ח הולכות ומתחזקות. הן התשואות והן שיעורי הריבית לטווח קצר אמורים להמשיך לעלות ככל שהצמיחה תמשיך, האינפלציה תגיע למפלסים גבוהים יותר והבנקים המרכזיים ימשיכו את תהליך הנורמליזציה.

מספר גורמים עומדים ביסוד השינוי בתחושות השוק שראינו ב-2018 לעומת 2017. בשנה שעברה, שוקי המניות התאפיינו ברווחים עולים שלוו בתנודתיות נמוכה. השנה ראינו חזרה של התנודתיות וחוסר כיוון בשוקי המניות. בפברואר המשקיעים הוטרדו לראשונה מהחשש שהאינפלציה בארה"ב עלולה להאיץ, מה שהוביל לשאלות לגבי האופן שבו הבנק הפדרלי או בנקים אחרים עשויים להגיב. חששות אלה שככו מאז, אך על רקע פחות רפיון בשוק העבודה בכלכלות רבות, סביר שהחששות לגבי אינפלציה ישובו השנה.

חשש נוסף במארס היה לגבי מסחר וחיכוכי מסחר. גם חששות אלו שככו. אך משא ומתן קשה מצפה בהמשך הדרך בין ארה"ב לכל שותפי הסחר הגדולים שלה. לא ברור כיצד המחלוקות הפוטנציאליות ייפתרו, אך היסודות הפופוליסטיים של עימותי הסחר מבשרים על מתחים עתידיים.

האכזבה מהצמיחה היא עוד נושא שהטריד את השווקים בתחילת 2018. אך יש לשער כי חששות אלו יירגעו. אין סיבה ממשית לחשוש שהכלכלה העולמית תיכנס להאטה ותגרור את רווחי התאגידים למטה. ההאטה ברבעון הראשון ודאי תיתפס כעונתית וזמנית, ותפנה את הדרך לצמיחה משופרת עד אמצע השנה. בהתאם לכך, אינפלציה – ולא מיתון – היא עדיין הסיכון המקרו-כלכלי העיקרי עבור 2018.

התנאים הפיננסיים התהדקו במידה מסוימת, על רקע העלאות הריבית של הבנק הפדרלי במהלך השנתיים האחרונות. שיעורי הריבית לטווח ארוך גם הם מטפסים שוב, כאשר התשואות הנומינליות ל-10 שנים מגיעות ליותר מ-3% לראשונה מאז 2014. אך למרות מהלכים אלו, התנאים המוניטריים והפיננסיים הכלליים עדיין תומכים בצמיחה. שוקי המניות, למרות תסיסה מסוימת השנה, עדיין מציעים מימון זול. מרווחי האשראי מצומצמים, ובמונחים ריאליים עלויות ההלוואה למגזר התאגידי עדיין נמוכות. שוקי חוב מתפתחים נחלשו בשעה שהדולר האמריקאי חזר לעצמו, אך אפילו בשווקים אלה עלות המימון נותרת נמוכה היסטורית. בשורה התחתונה, אפוא, הכלכלה העולמית עדיין יכולה לסמוך על מדיניות פיננסית ומוניטרית תומכת עבור 2018.

*לארי הת'וואי (Larry Hathaway), הכלכלן הראשי של גא"מ, מנהל גא"מ אינווסטמנטס שולוסנש וחבר מועצת המנהלים של הקבוצה, הינו אחד מהכלכלנים המובילים והמוערכים בעולם. לפני הצטרפותו ל GAM בשנת 2015, שימש כמנהל וכלכלן ראשי ב UBS. לפרופיל המלא של לארי הת'וואי ופרסומים אחרונים שלו - https://www.gam.com/larry-hatheway/en/biography/

אודות GAM investments - גא"מ אינווסטמנטס:
גא"מ אינווסטמנטס הינו אחד מבתי ההשקעות העצמאיים המובילים בעולם. בית ההשקעות מציע פתרונות ומוצרי השקעה אקטיביים למוסדות וליועצים פיננסיים. גא"מ אינווסטמנטס מעסיק למעלה מ-900 עובדים ב-13 מדינות, עם מרכזי השקעות בלונדון, קיימברידג', ציריך, הונג קונג, ניו-יורק, מילאנו ולוגאנו. מנהלי ההשקעות מקבלים תמיכה מרשת הפצה בינלאומית רחבה.

בית ההשקעות גא"מ אינווסטמנטס, שמשרדיו הראשיים ממוקמים בציריך, רשום בבורסה לניירות ערך בשוויץ ומהווה מרכיב במדד השוק השוויצרי SMIM עם הסימן 'GAM'. הקבוצה מנהלת נכסים ששוויים כ-158.7 מיליארד פרנק שוויצרי (162.9 מיליארד דולר ארה"ב) נכון ל-31 בדצמבר 2017

גא"מ אינווסטמנטס הינו בית ההשקעות העולמי הראשון שרשם ברשות לניירות ערך קרנות חוץ להפצה לציבור הרחב, בהתאם לתיקון 23. פיליפ רוזנברג, מנהל שלוחת גא"מ אינווסטמנטס ישראל משנת 2010, אחראי על פיתוח הפעילות והקשרים של החברה מול משקיעים מוסדיים, בנקאות פרטית ופמלי אופיס. לפני הצטרפותו לגא"מ אינווסטמנטס כיהן בתפקידי ניהול, קשרי לקוחות ושיווק ב Julius Baer , EFG, Liberty Ermitage ו- Credit Lyonnais. פיליפ החל את הקריירה שלו בתחום ניהול השקעות ב Lehman Brothers בשנת 1989.

מידע משפטי חשוב
המידע הנכלל במסמך זה ניתן לצרכי מידע בלבד ואינו מהווה ייעוץ בנוגע להשקעות. הדעות וההערכות הנכללות במסמך זה עשויות להשתנות ומשקפות את נקודת מבטה של גא"מ לאור הסביבה הכלכלית הנוכחית. החברה אינה מקבלת על עצמה כל אחריות לדיוק או לשלמות המידע הנכלל בזאת. ביצועי עבר אינם מהווים אינדיקציה להתפתחויות כעת או בעתיד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il