TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סכסוך עבודה נוסף בקבוצת הבינלאומי


לוגו הסתדרות
ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בבנק אוצר החייל
שבוע בלבד לאחר הכרזת סכסוך העבודה בחברת מתף, שאחראית בין היתר, על כל טכנולוגיות המידע בכל הבנקים של קבוצת הבינלאומי, בהם הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, יו-בנק ופאג"י, יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, הודיע הערב (ד') על סכסוך עבודה בבנק אוצר החייל *** ברקע לסכסוך: כוונת ההנהלה למזג את בנק אוצר החייל לתוך הבנק הבינלאומי ולערוך שינויים מבניים בחברה באופן חד צדדי *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מברך על בלימת המיזוג של בנק אגוד ומזרחי טפחות ואומר הערב: "כל מהלך שעלול להגדיל את הריכוזיות בעולם הבנקאי בישראל אינו לטובת הצרכן. המקרה שאנו רואים כעת בבנק אוצר החייל והבינלאומי, עם הוכחות ברורות לכך שהבנק נמנע מלמסור פרטים על תכניתו למיזוג, צריך להדליק נורות אדומות לכולם"

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד וראש חטיבת הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות, עו"ד מנחם מליק, הודיעו אתמול (ד') למנכ"ל בנק אוצר החייל, יעקב מלכין, על הכרזת סכסוך עבודה בבנק.

הרקע לסכסוך, שיחול על כ-700 עובדי הבנק, נעוץ בכוונת ההנהלה למזג את בנק אוצר החייל לתוך הבנק הבינלאומי, תוך הימנעות ממסירת פרטים על תכניותיה למיזוג ובלימת האפשרות של העובדים להגן על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי. לטענת ההסתדרות, ההנהלה נמנעה ממסירת פרטים על תכניותיה, ואף מסרה מידע לא אמין ומטעה לנציגות העובדים, באמצעות מנכ"לית בנק הבינלאומי ומנהלי המו"מ מטעם הבנק.

הנהלת הבנק פעלה במסגרת המו"מ בחוסר בתום לב קיצוני וניצלה את רצונה הטוב של נציגות העובדים להגיע להסכם שיבטיח את המשך עצמאותו של הבנק כמקור פרנסתם של מאות עובדים ומשפחותיהם. נציגות העובדים מלינה גם על התכחשות ההנהלה להתחייבויות שהיו חלק מהמו"מ, קרי התחייבות לשמירת עצמאותו של הבנק, לפחות בתקופת תוקפו של ההסכם הקיבוצי.

כחלק מסכסוך העבודה, נציגות העובדים דורשת להימנע מפיטורי עובדים ומפגיעה בשכרם, במעמדם ובתנאי עבודתם, של העובדים נוכח כוונת המיזוג. יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, מסר כי: "אחרי חודשים של מו"מ, במסגרתו נציגי ההנהלה הבהירו באופן חד משמעי כי שינוי הבעלות לא עומד על הפרק, אנו רואים שהייתה כאן הסתרת מידע והתנהלות חסרת תום לב מצד ההנהלה. למהלך שמתכננת ההנהלה השלכות מרחיקות לכת על זכויות העובדים ואנו לא נעמוד מנגד בשעה שזה קורה", דברי בר דוד.

כאמור, זהו סכסוך העבודה השני שהוכרז בשבוע האחרון בקבוצת הבינלאומי, לאחר שביום רביעי שעבר הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה גם בחברת מתף, שאחראית לתפעול כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצת הבינלאומי, בהם: הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל, בנק מסד, יו-בנק ופאג"י. כזכור, הסכסוך במתף נעוץ, בין היתר, בסחבת שנוקטת ההנהלה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה ובקליטת עובדים שלא בהעסקה ישירה.

בתוך כך, ובמקביל להתפתחויות האחרונות במערכת הבנקאית, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך הערב על החלטתה של רשות ההגבלים העסקיים, לבלום את מיזוג הענק של בנק אגוד עם בנק מזרחי טפחות. ניסנקורן אמר כי: "כל מהלך שעלול להגדיל את הריכוזיות בעולם הבנקאי בישראל אינו לטובת הצרכן. המקרה שאנו רואים כעת בבנק אוצר החייל והבינלאומי, עם הוכחות ברורות לכך שהבנק נמנע מלמסור פרטים על תכניתו למיזוג, צריך להדליק נורות אדומות לכולם, ולא רק בהקשר של יחסי עבודה. ההסתדרות תמשיך לעמוד לצדם של עובדי בנק אוצר החייל ותיתן את כל הגיבוי הדרוש על מנת להבטיח שזכויותיהם יישמרו".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il