TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
רמות תמחור אטרקטיביות יחסית וריבית נמוכה ממשיכים לתמוך בחשיפה למניות בשוק המקומי

1. מניות – עליות חזקות באירופה ברבעון השני מצדיקים חשיפת יתר

בארה"ב, עונת הדו"חות הכספיים בארה"ב קרובה לסיום כאשר 463 חברות פרסמו דו"חות, זאת הייתה עונת דו"חות מצוינת אשר הובילה לכך שעד עתה, חודש מאי היה מצוין עם עלייה של מעל 4% במדד נאסד"ק וכ 2.5% במדד S&P500, מי שמוביל את ההתחזקות הם דווקא מדדי המניות הקטנות לאור התלות הנמוכה שלהם בחוזקו של הדולר כאשר ראסל 2000 עלה כ 5.5% מתחילת החודש.

באירופה, מתחילת הרבעון עלו המדדים המובילים בין 5% ל 10% ומתחילת שנה נמצאים כולם בטריטוריה חיובית ומצדיקים את ההמלצה שלנו לשמור על חשיפת יתר אליהם. גם יפן עם תשואה חיובית של מעל 5.5% בשלושת החודשים האחרונים.

בישראל, השוק חזר לתפקד בעיקר במדדים הגדולים. ת"א 35 עלה כ 3.5% מתחילת החודש לעומת ת"א 90 אשר עלה בשיעור של 0.28% בלבד. מדד המניות הקטנות המשיך לרדת וירד כבר מעל 10% מתחילת שנה. רמות התמחור האטרקטיביות יחסית וריבית נמוכה ממשיכים לתמוך בחשיפה למניות בשוק המקומי.

2. אג"ח – למרות עליית התשואות הממשלתית, עדיפות לקונצרני קצר בדירוג גבוה


המסחר באג"ח הקונצרני בשבוע החולף היה הפכפך, במיוחד לקראת סוף השבוע ועדכון המדדים הדו שנתי ביום חמישי. במועד העדכון בלטה תנודתיות חדה במדדים, כאשר מדד תל בונד 20 לדוגמה ירד 0.19% ותל בונד שקלי ירד 0.14%. תנודתיות בלטה גם במדדי התל בונד 0-3 שנים (השקלי והצמוד) שירדו 0.16% ו 0.14% בהתאמה. עם זאת, חשוב לציין כי הירידות הללו הינן טכניות בעיקרן וכשפי שצפינו, היום במהלך המסחר תיקנו כל המדדים הללו ועלו בצורה דומה ואפילו יותר.

בשבועות האחרונים ראינו את המרווחים הקונצרנים בשוק המקומי נפתחים, בעיקר בדירוגי הביניים והדירוגים הנמוכים ובעיקר במח"מים הבינונים והארוכים. המרווחים חזרו כ 3 שנים אחורה בכל רמות הדירוג וכעת נמצאים מעל הממוצע הרב שנתי וזאת בניגוד למגמה בעולם. להערכתנו, אין הצדקה לכזאת עלייה במרווחים וברמת התשואות הנוכחית לא מומלץ להסית השקעה מהאפיק הקונצרני לממשלתי.

תיק אג"ח קונצרני קצר בדירוג גבוה ובמח"מ עד שנתיים ממשיך לתת עודף תשואה על אג"ח ממשלתי וכיום התשואה הגלומה באגרות חוב מדורגות AA במח"מ עד שנתיים, מגלמת תשואה גבוהה מאג"ח ממשלתי צמוד עד מח"מ של כ-9 שנים. בדירוגי הביניים, להערכתנו, חלק מהאג"ח חוזרים להיות יותר מעניינים ונסחרים ברמות נוחות יותר להשקעה, אם כי רמות התנודתיות גבוהות יותר.

3. תיק השקעות – נשארים בפוקוס

נתוני הצמיחה הכלכלית ממשיכים להיות טובים בכל העולם, בשילוב דוח"ות כספיים מצוינים. יחד עם צמיחה חזקה, אך לא מדי, ואינפלציה שנמצאת סה"כ תחת שליטה משאירים את צפי העלאת הריבית בעולם ממותן.

להערכתנו, וכפי שאנו רואים בשווקים בשבועות האחרונים, השווקים מחוץ לארה"ב ממשיכים להיות יותר מעניינים. ביצועי היתר של אירופה בולטים כבר מתחילת הרבעון הנוכחי.

באג"ח אנו מעדיפים לא להיות ארוכים במח"מ ולא להגדיל סיכונים וזאת לאור רמות התשואה הנמוכות והמרווחים שאמנם נפתחו, אך נסחרים בתנודתיות גבוהה ככל שמאריכים מח"מ ויורדים בדירוג.

בשוק המקומי, אנו ממשיכים להעריך כי הן שוק המניות והן שוק האג"ח אמורים לתפקד ברמה סבירה לאור מחירים יחסית אטרקטיביים, ריבית שלא עולה בינתיים ופיצוי שמקבלים על סיכון בשוק האג"ח הקונצרני.

הזדמנויות ההשקעה העיקריות שאנו מזהים כיום הן: אג"ח קונצרני מדורג גבוה ובמח"מ עד שנתיים, חשיפה למניות עם עדיפות הגדלת חשיפה לשווקים מחוץ לארה"ב (ישראל, אירופה ויפן בעיקר) וחשיפה למט"ח, אנו חוזרים ומזכירים - כיום, בתחליפי נזילות דולריים, ניתן ליהנות מריבית גבוהה משמעותית מהריבית שהרגלנו בעשור האחרון.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il