TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הרשפ"ת במשרד הכלכלה – נבחרה ליחידה מצטיינת מטעם נציבות שירות המדינה 2017 - בזכות התייעלות בירוקרטית


משרד הכלכלה והתעשיה
2.5 מיליארדי דולרים מהם נהנו 822 מפעלים ועסקים בישראל - אלו הן תוצאות רכש הגומלין של חברות זרות בישראל בשנת 2017

הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה והתעשייה זכתה באות הצטיינות מטעם נציבות שירות המדינה

השר כהן: "רכש גומלין הנו כלי משמעותי להגדלת היצוא, הכנסת ידע וטכנולוגיות מתקדמות לישראל, ומשיכת השקעות זרות לארץ. מהלכי ההתייעלות של הרשות, מאפשרים את מימוש כל המחויבויות, ייצרת תעסוקה וצמיחה ולצד זאת יצירת סביבת פעילות והשקעות בה מרגישות החברות הזרות רצויות ומרוויחות מהשותפות עם החברות הישראליות"

הרשפ"ת על המפה – רכש הגומלין מעולם לא היה אטרקטיבי יותר! בטקס מרשים שנערך היום, יום ג', במוזיאון ארצות המקרא בירושלים קיבלה הרשות לשיתוף-פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה והתעשייה את תעודות ההוקרה לזוכים בפרסי ההצטיינות של נציבות שירות המדינה לשנת 2016.
אות ההוקרה ניתן לצוות הרשפ"ת בגין שינוי רחב-היקף בתפישת רכש הגומלין ומחויבות החברות הזרות לרכוש בישראל, "הלקוח במרכז". הרשפ"ת הסדירה ההנחיות והנהלים לקיום רכש גומלין ולהטמעתם במכרזים ממשלתיים, חיזקה הקשר עם החברות הרב-לאומיות שזכו במכרזי-ענק בישראל והציעה להם אפשרויות השקעה ורכש מגוונות וחשפה את כלי רכש הגומלין בפני תעשיות ישראליות נוספות, שנהנו מפעילות מוגברת.


מהלכי ההתייעלות של הרשות הובילו להגברת האטרקטיביות של הכלכלה הישראלית כיעד להשקעות גלובליות ולקידום המשק הישראלי, לביסוס שיתוף הפעולה הכלכלי בין הספקים ובין התעשייה בארץ, ולקידום המשק הישראלי בהיקף של מיליארדי שקלים בשנה.


זיוה איגר, מנהלת הרשות לשיתוף-פעולה תעשיית וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה והתעשייה: "אני מאוד גאה באנשים שלי, ובראשם יגאל גורביץ', מנהל אגף רכש גומלין. מדובר בתהליך ארוך-טווח, ואנו רואים כבר את הפירות שלו בשטח, הצלחנו להפוך את הרגולציה להזדמנות עסקית. אנחנו מתייחסים לחברות הרב-לאומיות כאל משקיעות פוטנציאליות לכל דבר ועניין. הנתונים המוצגים מוכיחים – ניצול נכון של כלי רגולטורי ואכיפתי במהותו כרכש גומלין, יכול להביא ליצירת הזדמנויות עסקיות בין חברות רב-לאומיות מובילות לתעשיות ישראליות נפלאות, בעיקר בפריפריה. זו השנה השנייה בה הרשפ"ת פועל במתכונת החדשה, כממוקד לקוח ומתוך ראייה עסקית. בסופו של דבר, אנחנו שואפים להביא לכאן השקעות ארוכות-טווח ולסייע ביצירת מקומות עבודה רבים ככל הניתן".


מעיקרי פעילות הרשפ"ת בשנת 2017:
בשנה האחרונות נרשמו 268 התחייבויות חדשות בסך של 1.4 מיליארד דולר. אלו מצטרפות למחויבויות עבר, אשר יחדיו עומדות על 12 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 44% לעומת המחויבויות החדשות לרכש גומלין בשנה הקודמת, זאת באמצעות חיזוק מנגנוני המעקב והבקרה של הרשפ"ת בשנה האחרונה.
סך המימושים של 228 החברות הזרות המחויבות ברכש גומלין בישראל עמד בשנת 2017 על 2.45 מיליארד דולר. נתון זה מצביע על גידול של 17% במהלך השנה האחרונה.


ירידה של 250 מליון דולר בהיקף הפיגורים של החברות המחויבות, זאת בעקבות מנגנוני האכיפה אותם התחילה ליישם הרשפ"ת בשנה האחרונה כנגד חברות שלא עומדות במחויבותן.
רבות מהחברות הזרות המחויבות בוחרות לממש יותר מההתחייבויות שלהן על פי חוק. סך המימושים של החברות הזרות בתעשייה הישראלית לאורך השנים עומד על 26 מיליארד דולר, יותר מפי 2 מגובה המחויבויות המצטברת. עודפי המימושים מסתכמים בלמעלה מ-14 מיליארד דולר. נתון זה מצביע על כך שהמחויבות לרכש גומלין משמשת כדלת כניסה של החברות הזרות לשוק הישראלי, שרבות מתוכן בוחרות להישאר ולפעול בו גם לאחר תום המחויבות החוקית.


בשנת 2017 נהנו מכספי רכש הגומלין 822 חברות ישראליות – גידול של 157 חברות בהשוואה לאשתקד, מתוכן 353 חברות ישראליות שנהנו לראשונה משיתופי פעולה עם חברות מחויבות – גידול של 72% ביחס לאשתקד.
131 מפעלים הממוקמים בפריפריה נהנו מרכש גומלין בשנת 2017 – גידול של 54%.
335 חברות קטנות והבינוניות נהנו מרכש גומלין – גידול של 64%.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il