TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הכל אודות הפתרונות שמוצעים לכבדי ראייה


משקפיים טלסקופיות
בישראל חיים 300 אלף כבדי ראייה שאינם נושאים תעודת עיוור, אולם סובלים מראייה ירודה וכתוצאה מכך מפגיעה באיכות החיים. רבים מהם כלל לא יודעים על מגוון עזרי הראייה שמוצעים כיום היכולים לסייע להם. הכתבה הזו היא בדיוק בשבילם!

מאת: בת אור יחזקאל
במדינת ישראל ישנם כ- 22,000 איש נושאי תעודת לקוי ראייה/ עיוור באופן פורמלי. הזכאות לתעודה רשמית של לקוי ראייה/ עיוור ניתנת למי שעומד באחת מהאפשרויות הבאות:
היעדר ראייה מוחלט
חדות ראייה של 6/120 ומטה בעין הטובה בעזרת משקפיים
שדה ראייה של 20 מעלות ומטה בעין הטובה
אנשים הנושאים תעודה שכזו זכאים לשורה של הטבות וזכויות כגון הטבות בארנונה, נסיעות בתחבורה ציבורים בחינם, מימון עזרי ראייה ועוד.


אבל, למעשה מספר כבדי הראייה שאינם עומדים בקריטריונים המדויקים לתעודה שכזו או שוויתרו על הנפקתה עקב הליכים בירוקרטים, עומד על כ- 300 אלף איש! כמות בלתי נתפסת של אנשים הסובלים מאיכות חיים ירודה בגלל ראייתם הפגועה. חלקם אינם יודעים שישנם פתרונות רבים ומגוונים היכולים לסייע ולהקל עליהם.


כך למשל – משקפיים טלסקופיים המכילים עדשות מגדילות למרחק יכולים לסייע בשיפור הראייה לצפייה בטלוויזיה, שלטים רחוקים והצגות. אנשים הסובלים ממחלות ברשתית יכולים להשיג שיפור ניכר בראייתם בעזרת משקפיים טלסקופיים. העדשה המגדילה הייחודית משלימה א.ת החסר בראייה, שנוצר בשל התאים הפגועים - ועוקפת אותו על ידי הגדלת האובייקט הנצפה, "קירובו" אל העין וניצול יכולתם של תאי הראייה שלא נפגעו - בפריפריה של הרשתית.


פעולה זו של העדשה משיגה שיפור משמעותי בחדות הראייה, אך גם משנה את אומדן המציאות של המטופל לכן, הנהיגה עם משקפיים כאלה אסורה בישראל. משקפיים מיקרוסקופיים – משמשים לשיפור הראייה מקרוב. למשל לקריאת ספר / עיתון וראייה לטווח קצר. אנשים הסובלים מטשטוש ראייה כללי, תחשה ערפילית או סנוור יכולים להיות מוטבים מעדשות פילטר. מדובר בעדשות עם גוון באורך גל ספציפי (לרוב בגווני צהוב – כתום) המגבירות את הקונטרסט ומשפרות את חדות הראייה.


זכוכיות מגדלת מהוות פתרון פשוט וזול לאנשים שזקוקים לפתרון להגדלת הטקסט. לצד זכוכיות המגדלת הידניות, ישנן גם זכוכיות מגדלת שולחניות, המאפשרות הנחה שלהן על הטקסט, במקום החזקתן באוויר מעל הטקסט. כמו כן, ישנן זכוכיות המגיעות עם תאורה חזקה - המסייעת גם היא בחידוד הראייה ובקריאה. חשוב להדגיש שזכוכית מגדלת לרוב נותנת שטח ראייה מוגבל והיא פחות נוחה לקריאה רציפה וממושכת.
בעידן הטכנולוגי קיימים גם פתרונות אלקטרוניים. מכשיר הגדלה אלקטרוני לקריאה נקרא טמ"ס (טלויזיה במעגל סגור). מכשיר שכזה מאפשר הגדלה מאוד משמעותית של הטקסט ובנוסף קיימת אפשרות לשינוי הקונטרסטים (שינוי צבע הכתב וצבע הרקע), עיבוי והשחרת האותיות. המכשירים קלים מאוד לשימוש ומתאימים גם לגיל השלישי. גודל המסך של מכשיר כזה יכול להגיע עד ל-24 אינץ – מה שמאפשר כיסוי רחב מאוד של העיתון / הספר. לאנשים בעלי ליקוי ראייתי חמור יותר קיימים מכשירים משוכללים המשלבים גם אפשרות להקראת התוכן המודפס למשתמש.


מתי מומלץ להשתמש במכשיר ההגדלה, במקום במשקפיים?
ראשית, כאשר מבקשים לבצע הגדלה עוצמתית יותר - עדיף להשתמש במכשיר ההגדלה.
כך, נציין, לשם השוואה: המשקפיים יכולים להגדיל את האובייקט הנצפה עד פי עשר מגודלו המקורי; בעוד שמכשיר ההגדלה האלקטרוני מאפשר הגדלה עד פי 100.


בנוסף, המכשיר נותן פתרון שמשקפיים אינם יכולים לתת – והוא למחלות עיניים כגון גלאוקומה, הגורמות לירידה ברגישות לקונטרסט. על ידי שינוי וחידוד הקונטרסט, בין הטקסט לבין הרקע - המכשיר מאפשר למטופל לחדד את הראייה בצורה משמעותית, גם ללא הגדלה של הטקסט.


יתרון נוסף של מכשיר ההגדלה: יכולתו להשתנות. ההגדלה במכשיר ניתנת לשינוי ולהתאמה לצרכים המשתנים של המטופל; זאת, לעומת המשקפיים - שבהם מידת ההגדלה קבועה ואיננה ניתנת לשינוי דינמי, בהתאם לצרכים.


מהם אחוזי ההצלחה של פתרונות טיפוליים אלה, בכבדות ראייה?
בסופו של דבר, אחוזי ההצלחה תלויים בעיקר במוטיבציה של המטופל לשתף פעולה עם הטיפול. -אחוזי ההצלחה גבוהים מאוד עבור מי שמוכן לקרוא או לצפות בטלוויזיה בכל מחיר - ולא משנה לו כיצד נראים המשקפיים ועבור מי שלא יתנגד לקריאה באמצעות מכשירי הגדלה - וישלים עם צמצום מרחב הראייה.
העלות של העזרים השונים נעה בין מאות שקלים (זכוכיות מגדלת) לכמה אלפים בודדים (מכשירי הגדלה אלקטרונים) . חשוב להדגיש שנושאי תעודת לקוי ראייה/ עיוור זכאים לסבסוד של 35%-50%. בנוסף קיימת השתתפות של קופות החולים והביטוחים הפרטיים. כבדי ראייה שאינם זכאים לתעודת עיוור יכולים בחלק מהמקרים לקבל החזרים כספיים מקופת החולים או מביטוחי בריאות פרטיים.


בת אור יחזקאל היא אופטומטריסטית בכירה מומחית לראייה ירודה בחברת "תשר געש – פתרונות ראייה מתקדמים" המציעה תחת קורת גג אחת את כל האופטיים והאלקטרונים לכבדי ראייה. למידע נוסף: http://www.tsr-gaash.co.il/



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il