TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מיטב דש רוכשת שני תיקי אשראי בשווי 270 מיליון ש"ח ממימון ישיר


מיטב דש
עסקת רכישת תיק הלוואות צרכניות בשווי של כ-150 מיליון ש"ח ועסקת תיק הלוואות לרכישת רכבים בשווי של כ-120 מיליון ש"ח

חברת הגמל בבית ההשקעות מיטב דש השלימה לאחרונה שתי עסקאות: קניית תיק אשראי צרכני של הלוואות צרכניות בהיקף של כ- 150 מיליון ש"ח ועסקת רכישה של תיק הלוואות לרכישת רכב בהיקף של כ-120 מיליון ש"ח מחברת מימון ישיר. כחלק מתנאי העסקאות מימון ישיר תספק שירותי תפעול, גביה ושירות לקוחות למיטב דש וללקוחותיה.

עד היום, עסקאות דומות בוצעו בין מימון ישיר לבנקים, לחברות כרטיסי אשראי וכן במסגרת עסקאות מימון מובנה בשוק ההון. זוהי הפעם הראשונה שגוף מוסדי רוכש תיק הלוואות צרכניות בעסקה פרטית ממימון ישיר. תיק ההלוואות הנרכש מורכב מפיזור רחב מאוד של כ-9,000 לווים, ומשמעותו הקטנת הסיכון בהשוואה לאשראי עסקי הניתן ללקוח בודד. גובה ההלוואה הממוצעת ללקוח עומד על כ-16 אש"ח. התיק הנרכש מורכב מהלוואות לכל מטרה ומהלוואות POS (Point of Sale), תחום הנחשב לבטוח יותר בשל העובדה כי מדובר באשראי שניתן עבור מטרה ספציפית, מה שגורם ללווים להתייחס אל הלוואה זו כחלק מעסקת תשלומים.

העסקה הנוספת היא עסקת רכישת תיק הלוואות לרכישת כלי רכב בהיקף של 120 מיליון ש"ח. חברת מימון ישיר מכרה תיקי הלוואות מגובות ברכבים בהיקף של מיליארדי שקלים לבנקים, לגורמים מוסדיים בשוק ההון במסגרת עסקאות פרטיות ובעסקאות מימון מובנה בשוק ההון. במסגרת עסקה זו רכשה מיטב דש הלוואות שניתנו ללווים פרטיים עבור רכישת כלי רכב. רמת הסיכון במודל העסקה נחשבת נמוכה שכן כלי הרכב המשועבד משמש כבטוחה להחזר האשראי. ההלוואות יינתנו לתקופה של עד חמש שנים כאשר משך החיים הממוצע של התיק הנרכש הינו כשנתיים. תיק זה כולל כ-2000 לקוחות, כאשר גובה ההלוואה הממוצעת ללקוח עומד על כ-59 אש"ח.

במיטב דש הובילו את מהלך העסקאות ברק בנסקי מנהל ההשקעות הראשי בחיסכון טווח ארוך יחד עם אבי ברקוביץ' ראש מערך השקעות לא סחירות וגדי ברקו מנהל מערך אשראי ועימם ממימון ישיר אורן שקדי סמנכ"ל הכספים וגל ליאור מנהלת מחלקת גיוסי הון.

ברק בנסקי מנהל ההשקעות הראשי במיטב דש: "מדובר בשתי עסקאות תיקי אשראי צרכני שהושלמו לאחרונה ומתבססות על היתרונות של מימון ישיר כחברה מובילה בעלת מודל חיתום עם ותק רב. הפיזור הרחב מקטין את הסיכון בתיקים שנרכשו. אנו מאמינים כי לקוחות מיטב דש ייהנו בעיסקאות אלו מתשואה עודפת בהשוואה לחלופות הקיימות בשוק הסחיר".

אודות מיטב דש:
בית ההשקעות מיטב דש מנהל כ- 132 מיליארד ש"ח בקרנות נאמנות, קופות גמל, קרנות פנסיה, תיקים מנוהלים ותעודות סל. בית ההשקעות פועל באמצעות חברות בנות גם בתחומי הטרייד, ברוקראז' מוסדי, ביטוח, אשראי חוץ בנקאי, מכללה ללימודי שוק ההון ועוד. החברה מנוהלת על ידי אילן רביב ונשלטת על ידיBRM פיננסים ומר צבי סטפק.

חברת הגמל בבית ההשקעות מיטב דש השלימה לאחרונה שתי עסקאות.

קניית תיק אשראי צרכני של הלוואות צרכניות בהיקף של כ- 150 מיליון ₪ שהושלמה בימים אלו ומצטרפת לעסקת רכישה של תיק הלוואות לרכישת רכב בהיקף של כ-120 מיליון ש"ח מסוף דצמבר 2017 מחברת מימון ישיר. כחלק מתנאי העסקאות מימון ישיר תספק שירותי תפעול, גביה ושירות לקוחות למיטב דש וללקוחותיה



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il