TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הבורסה בת"א צפוייה לפתיחה חיובית בהשפעת העליות בחו"ל


אילוסטרציה - גרף עולה
שימו לב למגזר "הביומד", ישנן חברות, שקיימת בהן פעילות שהתוצאה הבורסאית היא עליות חזקות
דורון סרטנה/מבזק שוקי הון  | 18/1/09, 07:38
בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון
השווקים ימשיכו את מומנטום העליות שהיה בסוף השבוע בארה"ב, אירופה ואסיה, ביום חמישי ה 15.1 השווקים בארה"ב היו קרובים לנקודות התמיכה, החזיקו מעמד, וסיימו חמישי ושישי בעליות, התנודתיות התוך יומי גדלה, מ 1-2% ביום ל 3-5% ביום, אם נסתכל על תנודות המסחר כמערכת בקרה שאמורה לשמור על שווי משקל, ניראה שאנו נכנסים למערכת מתבדרת, ז"א לא ירחק היום ושוב ניראה תנודות של 8% ו 10% ביום, תנודות של ירידות וכן תנודות של עליות, אל תיהיו מופתעים,
הרבה חומר קריאה היה בסוף השבוע, חלקם בפסימיות עד מאד וחלקם אופטימיים, כל אחד כותב "מהפוזיציה" בה הוא נימצא,
לכן, כל אחד מכם צריך להחליט לבדו איך תיהיה השנה , עם נסתמך על הכתוב בעיתון אז גם ככה תיראה השנה עבורנו.
את העליות הובילה חבילת החילוץ לתעשיית הפיננסים, הצלת הבנקים הגדולים, כסיטי ובנק אוף אמריקה, מניות הפיננסים (הנתמכות) ירדו, אך ממולן עלו חברות האנרגיה המחצבים תעשיות הרכב ועוד,
ביום שני הקרוב לא יהיה מסחר בארה"ב, וביום שלישי עידן חדש בארה"ב, הנשיא אובמה נכנס לבית הלבן, אפילו 100 ימי חסד לא יהיו לבחור, נאחל לו בהצלחה "דיר פרזידנט".
הנפט יורד ל 35$ הנימוקים העיקריים, המיתון העמוק בארה"ב, גידול במלאים, הזהב עלה ל 830$ היין ל 90 יין לדולר, והדולר ב 1.32 אירו לדולר.
"המלחמה בעזה" לקראת סיום, קוראים לזה "הפסקת אש חד צדדית" הפסקת הלחימה, תבטיח הצגת ניצחון החמאס על ישראל. המלחמה לא השפיעה על מדדי המניות, ניצני ההשפעה רואים באגרות החוב של המדינה, כיום ידוע שנוצר חור מעל 6 מיליארד ₪ בתקציב, למימון המלחמה, והוא גדל ב כ- 2 מיליארד בשבוע.
השבוע מתחילים להישמע קולות שהמיתון במדינה רק בפתח, המצב יחריף, גידול בגירעון הכלכלי האטה בייצוא, ושהמצב יחמיר, רק בארה"ב בסוף השבוע איבדו את מקום עבודתם עשרות אלפי עובדים, וההמשך יבוא...
בתקופה האחרונים רואים הסטת כספים מהאפיקים הממשלתיים לאפיקים נושאי תשואה גבוהה יותר. ישנן מספר מחשבות לאן זורם הכסף, אחת ההנחות אומרת, המשקיע שהיה סולידי מוכר אגרות חוב ממשלתיות וקונה אגרות חוב קונצרניות, או מניות, הנחה אחרת נוגעת לעלויות המלחמה, המדינה צריכה משאבים נוספים למימון המלחמה, ינפיקו אגרות חוב בתשואה גבוהה יותר, והרווחים שהיו ב 2008, לא יהיו, וצריך להקדים רפואה למכה, כי התשואות בעליה. כמו שציינתי בעבר, לא פעם השלב של יציאה ממיתון או משבר עוברת דרך מלחמה, המלחמה הנוכחית הגיעה מוקדם מדי, במשך היום, המחזור במניות יהיה נמוך, כתוצאה מכך ההשפעה של מחזור קונים קטן הינה משמעותית על המגמה.
מגזר לתשומת לב, בשוק ההון ישנו מגזר קטן, עם "חלום", שמתחילת השנה קיימות בו מניות שעולות בעשרות אחוזים, המגזר הוא "הביומד", ישנן חברות, שקיימת בהן פעילות שהתוצאה הבורסאית היא עליות חזקות.
האוצר בתקופה הקרובה אינו מנפיק מספיק אגרות חוב, ובעצם דוחה את הבעיה להמשך השנה, אנו עומדים בפני גל פדיונות באגרות החוב הממשלתיות (סוף תקופה), ואין אג"ח ממשלתי חדש, שמונפק בכמויות מספיקות, לקליטת כל הכספים שמשתחררים, למעט השקעה האפיקים הקיימים, לכן אני חושב שהכסף הפנוי יהיה מופנה לרכישת אג"ח קונצרני, ואפיקי השקעה אחרים.
היום ישנן מניות רבות שירדו באחוזים ניכרים וחזרו הרבה שנים אחורה ברמת מחיריהן, וזה אטרקטיבי לקנות אותן בתקופה הנוכחית, בפיקדונות התשואה מאד נמוכה, כ 0.8% לשנה, ומי שמעוניין בתשואה צריך לשקול לעבור לאפיקי השקעה אחרים, נושאי תשואה גבוהה יותר וברמת סיכון גבוהה יותר, כאג"ח קונצרני, ומניות.
הקרב האחרון של הנגידים לקראת סיום, בארה"ב הריבית אפס, באירופה ושאר המדינות יפחיתו הריבית למינימום, הריבית בארץ לפני הפחתה נוספת של 0.25-0.5%, לאחר ההפחתות, הנגידים של הבנקים, יצטרכו פתרונות יצירתיים חדשים בכדי לשלוט על הכלכלות, לדעתי בטווח הקצר, מהלך זה ישפיע על עליית הדולר ביחס למטבעות האחרים.
מעגל מחוסרי העבודה בעולם וגם בישראל ממשיך לעלות, צריך להתארגן ליום של אחרי, כל יום מודיעים על מפוטרים חדשים, פיטורים, קיצוצים, הקטנת משכורות לבכירים וזוטרים, במגזרים הולכים וגדלים כחברות בשוק ההון, משרדי רו"ח, עורכי דין, היי-טק נדל"ן תעשייה שירותים מסחר מלונאות ועוד היד נטויה, מציאות זאת מעמיקה את ההאטה והמיתון בארץ.

דורון סרטנה הוא מנכ"ל משותף בחברת ניהול התיקים מבזק שוקי הון בע"מ. www.mivzak-capital.com

אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור מניות ספציפיות או את השוק , סקירה זו מוגשת כאינפורמציה אינפורמטיבית בלבד


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il