TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הפועלים: מסורת חיובית בשוק המניות בחול המועד


בנק הפועלים
בסקירה שבועית הבנק מציין כי בשנים האחרונות בחול המועד השוק עלה אך בכל זאת מציעים להמשיך ולהיזהר
שוק המניות:
שוק המניות המקומי השלים שבוע חמישי ברציפות של עליות, אולם שני גורמי סיכון עיקריים עדיין קיימים ועלולים לשנות את המגמה: האטה בכלכלה – צמיחת המשק צפויה להאט ברבעונים הקרובים, והריבית במשק, שנוכח מדד מארס לא צפויה להמשיך ולרדת (אם כי רמתה הנוכחית היא הנמוכה ביותר אי פעם).

מנגד, ניתן לומר כי המשקיעים חשים נינוחים יותר בשבועות האחרונים, והדבר מקבל ביטוי בירידה בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, למרות שהתנודתיות בפועל של השוק עודנה גבוהה. גם המסורת החיובית של חול המועד בשנים האחרונות הינה גורם חיובי בטווח של ימי המסחר הקרובים.

לאור האמור לעיל, אנו חוזרים ומדגישים את החשיבות בהתאמת מידת החשיפה לאפיקי ההשקעה השונים ולרמת הסיכון אותה הגדיר הלקוח, בתהליך ליבון הצרכים. אומנם לאחרונה נראה כי שוק המניות המקומי, כמו גם דומיו בעולם, מתאוששים מהירידות של הרבעון הראשון, אולם בשל הסיכון, שנותר גבוה, המלצתנו למשקיעים בעלי טווח נשימה קצר, היא לנקוט בעמדת המתנה עם חשיפה מנייתית נמוכה, תוך התמקדות במניות וענפים דפנסיביים.

שוק האג"ח:
מק"מ- לאור רמת התשואה הנמוכה של המק"מ ובהתחשב במדדים הגבוהים אשר צפויים בתקופה הקרובה ההשקעה במק"מ אינה מומלצת.
גילונים- השקעה בגילונים משמשת זירה נוחה להגנה מפני העלאת ריבית. לאור זאת אנו סבורים כי הגילונים אטרקטיביים ביחס למק"מ בהתבסס על תוספות התשואה אשר עומדות על 0.28%.

שחרים- הפער בין השחר לשנתיים והשחר לעשר שנים נותר גבוה ועומד על 1.95%, בהשוואה לשיפוע לפני כחודשיים שעמד על כ- 1% בלבד. פער זה ממשיך לשקף את חשש המשקיעים מפני התגברות האינפלציה העתידית ואת החששות להעלאות ריבית בעקבות כך. לאור האמור אנו ממליצים על השקעה בשחרים הקצרים אם כי משקלם של הגילונים צריך להיות גבוה יותר.

צמודים קצרים- העדפת האפיק הצמוד בתקופה הקרובה נובעת מהחשש כי הסיכון האינפלציוני אינו מאחורינו, בצל העלייה הנמשכת במחירי הסחורות והאנרגיה. לאור האמור אנו ממליצים על השקעה בצמודים קצרים בתקופה הנוכחית ע"מ להנות מהמדדים הקרובים הגבוהים.

צמודים בינוניים- ציפיות האינפלציה בצמודים הבינוניים כיום, התרחבו בהשוואה לשבוע קודם ועומדות כיום על 3% בקירוב. לאור זאת פחתה מעט אטרקטיביותם. באשר לאגרות החוב הקונצרניות המדורגות, אנו מניחים כי המשך הביקושים לאפיק הצמוד יקרין לחיוב על אפיק זה
צמודים ארוכים- ציפיות האינפלציה הגלומות בצמודים הארוכים עומדות על 2.7% בקירוב, רמה סבירה המחזקת את כדאיות ההשקעה באפיק זה. לפיכך, אנו ממליצים על השקעה באפיק זה ומדגישים כי היא כרוכה בסיכון גבוה ועל כן משקלם של הצמודים הארוכים בתיק צריך להיות נמוך.

שוק המט"ח:
השקל שב השבוע להתחזק מול הדולר, בעיקר לאחר שנגיד בנק ישראל אמר, כי הוא צופה שהדולר יישאר חלש מול השקל על פני זמן. בהמשך פרסם בנק ישראל הבהרות, לפיהן אין חדש בדבריי הנגיד, אך הנזק כבר נעשה והשקל המשיך להתחזק. השקל קיבל תמיכה נוספת ממדד המחירים לצרכן לחודש מרץ, שרשם עלייה לעומת תחזיות מוקדמות לירידה. בעקבות המדד גברו הציפיות כי ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים.
המסחר בדולר מול השקל יושפע גם בתקופה הקרובה מהתפתחות המסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, אך יש לציין, שרמת השפל של הדולר מקשה על פעולת החיזוי עוד יותר מתמיד. כעת נראה, כי השקל יושפע בתקופה הקרובה מגורמים מנוגדים. מחד, בנק ישראל הנמיך לאחרונה את ציפיות הצמיחה הכלכלית בישראל, לשיעור מתון יחסית של 3.2% בלבד (עד כה, הצמיחה הכלכלית הגבוהה משכה אליה משקיעים זרים רבים). מאידך, הדולר צפוי להמשיך להיחלש בעולם, על רקע צפי להפחתות ריבית נוספות בארה"ב, ככל הנראה בשיעור הגבוה מיכולתו של בנק ישראל. פער הריביות מספק לשקל תמיכה.
אנו ממליצים להחזיק מט"ח בתיק בשיעור של כ- 10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, אירו ורכיב קטן בדולר האוסטרלי והניו זילנדי, הנהנים מריבית גבוהה, אך גם בעלי רמת סיכון גבוהה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
20/4/08
1. ממתי יש לכם אישור להמליץ - אברהם
מה לקנות ומה לא לקנות
ככל הידוע לי לאף אחד אצלכם אין רישיון לניהול או ייעוץ
[סגור תגובה]
22/4/08
2. איפה אתה בדיוק רואה פה המלצה? - ירון
קצת הבנת הנקרא...

זה בכלל ציטוט של בנק הפועלים. אני מאמין שיש שם מנהלי תיקים.

אם כבר, יש למשהו מניה לתת לי?
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il