TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אופנהיימר: העולם על פי גרף


אופנהיימר
נתוני שווקים ומדינות – מרץ 2018

אנו מציגים את העדכון של "העולם על פי גרף" לחודש מרץ 2018, המדרג ומסכם נתונים מאקרו כלכליים ונתוני שוק על 39 מדינות מרכזיות בעולם. מטרת הדו"ח הינה לספק אינפורמציה השוואתית לגבי המצב הפיסקלי, המדיניות המוניטארית וכן נתוני השווקים הפיננסיים המרכזיים בין תקופה לתקופה של מדינות שונות. דו"ח זה מעודכן באופן רבעוני לאחר שמרבית המדינות בדו"ח פרסמו את נתוני התוצר והאינפלציה עבור הרבעון, ובנוסף מצורפות התחזיות לשנתיים הקרובות (במידה וקיימות). בנוסף לנתונים הגולמיים, אנו מצרפים גרפים השוואתיים בכדי לאפשר השוואה נוחה ו-וויזואלית.

לתשומת לבכם, טבלאות ההשוואה של נתוני החוב והגירעון, אשר נלקחו ממאגר המידע של Moody’s טרם התעדכנו, זאת מאחר שסוכנות הדירוג Moody’s מעדכנת את הנתונים פעמיים בשנה (בחודשים מאי ונובמבר). מצורפת בזאת מצגת הכוללת מידע אשר מוצג בטבלאות הממוינות לפי דירוג אשראי ושיוך למדינות מפותחות ומתפתחות.

בסקירה כלכלית זו אנו מתייחסים לנתונים כלכליים שפורסמו עבור הרבעון הראשון של 2018 ואירועים שקרו במהלך החודש שקדם למועד הסקירה והשפעתם על תמונת המצב בשווקים ועל מגמות בכלכלה העולמית.

נתוני המאקרו האחרונים שפורסמו, עבור הרבעון האחרון של 2017, החזירו להודו את התואר של "הכלכלה הצומחת בקצב המהיר ביותר" מבין הכלכלות הגדולות. הודו צמחה ברבעון הרביעי בקצב של 7.1% ב-GDP הריאלי, כאשר מחזיקת התואר הקודמת, סין, צמחה בקצב של 6.8%. המתיחות בין שתי המעצמות האסייתיות עלתה שלב לאחרונה לאחר שסין הגבירה את שיתוף הפעולה עם פקיסטן בעבודה על פרויקט דרך המשי המתחדשת (One Belt One Road) שמובילה סין.

בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים הצמיחה בכלכלה האמריקאית היתה איטית יותר הרבעון עם צמיחה של 2.5% בלבד לעומת צמיחה הגדולה מ-3% ברבעונים הקודמים. מבין הסיבות להאטה ניתן למנות את הצפייה שלפני אישור רפורמת מס, שאושרה בימים האחרונים של 2017, והגידול בגירעון המסחר – מה שהוביל למלחמת הסחר על הפלדה ואלומיניום של טראמפ.

באירופה, הציגה צרפת את הצמיחה השנתית הגבוהה ביותר מאז שנת 2012, עם צמיחה של 2.5%. הצמיחה גררה מחמאות רבות לנשיא הצרפתי, עמנואל מקרון, שמדיניותו הכלכלית הובילה בין היתר גם לירידה בשיעור האבטלה לרמה של 8.9%, השיעור הנמוך ביותר מאז 2009. מול ההצלחות הכלכליות, מתמודד מקרון בימים אלו מול אתגרו הפוליטי הגדול ביותר, עד כה, בדמות של רפורמה בחברת הרכבות הלאומית.


מוקד תשומת הלב באירופה נותרו נתוני האינפלציה. הנתון עבור ינואר מצביע על אינפלציה של 1.5%. נגיד הבנק האירופאי המרכזי, מריו דראגי, ציין כי הוא מאמין כעת יותר מתמיד שהאינפלציה באירופה אכן תגיע ליעד של 2% כבר בטווח הבינוני.

מדינות הלוויין של גוש היורו, פולין, צ'כיה והונגריה סיימו את שנת 2017 בנתוני צמיחה מרשימים במיוחד של 5.1%, 5.2%, ו-4.4% בהתאמה. הצמיחה המהירה במדינות הללו הגיעה הודות למדיניות מוניטרית מרחיבה שהנהיגו הבנקים המרכזים במדינות אלה מאז 2016. הבשורה המדאיגה היא קולות הניצים הנשמעים מצ'כיה ומפולין, כאשר הבנק המרכזי בצ'כיה העלה את הריבית והבנק הפולני הקטין את מאזנו. לעומתם הבנק ההונגרי נותר ה"בנק היוני ביותר באירופה" ועדין לא פוסל המשך הרחבה מוניטרית.

שוק המניות-

הרבעון הראשון של 2018 היה הפכפך למדי. ההתחלה הסוערת של שוקי המניות העולמיים נמחקה במהרה בפברואר ומגמת היחלשות הדולר הכבידה הביצועים של השווקים הבינלאומיים. מאזן הכוחות מראה כי מתוך 39 המדדים שאנו עוקבים אחריהם, רק מחצית הציגו תשואה חיובית מאז תחילת השנה.

בפתיחת 2018, עלה השוק האמריקאי בכ- 6.5% תוך 26 יום מתחילת השנה. החגיגה הייתה קצרה כאשר 13 ימים לאחר מכן רשם מדד ה- S&P 500ירדה של 9% מרמת השיא . נתוני התעסוקה החזקים של חודש פברואר לצד הסכמת צפון קוריאה למשא ומתן החזירו את הצבע הירוק למדדים הגדולים בארה"ב ונכון לתאריך הוצאת הנתונים (15.3.18) המדד המוביל רשם תשואה של ~3% מתחילת השנה.

המדדים המרכזיים של ברזיל וארגנטינה הציגו את התשואה הגבוה ביותר מבין כל 39 המדדים מאז התחילה 2018. העלייה במדד הארגנטינאי מגיעה בשל ירידה של 9% בשער הפזו מול הדולר מתחילת השנה. לאחרונה הודיעה הממשלה הארגנטינאית כי היא מעוניינת בהמשך ירידת שער הפזו על מנת לעודד את היצוא הארגנטיני וזאת למרות אינפלציה שנתית של מעל 25%. ברזיל נהנתה מהעובדה שסיכויו של הנשיא לשעבר, לולה דה סילבה, לשוב לחיים הפוליטיים קטנו לאור המאבקים המשפטיים שבהם הוא שרוי. עם זאת, הראלי הברזילאי מפתיע במיוחד לאור הכישלון של הנשיא המכהן ,מישל טאמר, לבצע את רפורמת הפנסיה והמס שלה ציפו המשקיעים זמן רב.

שלושה מבין המדדים האירופאים הגדולים ביותר: בריטניה, גרמניה ושוויץ, השיגו את התשואה הנמוכה ביותר (במטבע מקומי) עם תשואה שלילית של יותר מ-5% בכל אחד מהמדדים המובילים במדינות הלו. החולשה האירופאית החלה מהירידות באמריקה אך נמשכה בעקבות החששות ממלחמת הסחר שינהל הנשיא טראמפ עם ההודעה על מכסים על הפלדה ואלומיניום. דווקא איטליה, שחוותה הרבעון בחירות בהן עלה כוחן של המפלגות הפופוליסטיות, השיגה את התשואה הגבוהה ביותר מבין מדינות מערב אירופה.

המדד הרוסי, IMOEX, אשר היה המדד החלש ביותר בשנת 2017 , הינו אחד מהמדדים אשר השיגו את התשואה הגבוהה ביותר ברבעון הראשון של 2018 עם עלייה של 9.4%. השיפור במחירי הנפט היה אחד המנוע מאחורי העלייה שנרשמה למרות התחזקות הרובל מול הדולר. הפרשיות האחרונות של רוסיה מול בריטניה מהוות גורם סיכון למדינה שתארח את המונדיאל בקיץ הקרוב, והובילו לירידת שערים בימים האחרונים.

שוק האג"ח –

האג"ח הממשלתי של ארה"ב ל-10 שנים נסחר כעת בתשואה של 2.8%, עלייה של 34 נ"ב מהתשואה שבה נפתחה 2018. התקופה שעברה מאז תחילת השנה כללה בתוכה אירועים רבים בשוק האג"ח, כולל הכרזה אחת של ביל גרוס הטוענת כי "הסתיים השוק השורי של ה-30 השנים האחרונות בשוק האג"ח". בסוף חודש פברואר התשואה על האיגרת האמריקאית ל-10 שנים התקרבה לרמה של 3% בפעם הראשונה מזה ארבע שנים. העלייה בתשואות התרחשה לאור ציפיות המשקיעים לעליה באינפלציה וחששות לגבי קצב העלאת הריבית של הפד. התבטאויות מרגיעות של נגיד הפד החדש, ג'רום פאוול, לצד נתוני אינפלציה שהיו בהתאם לצפי הורידו את רמת הלחץ של המשקיעים והתשואות חזרו לרמה שבה הם פתחו את השנה.

הבנק הפדרלי של ארה"ב צפוי להעלות את הריבית בשבוע הבא, פעם ראשונה ב-2018 ופעם חמישית מאז התחיל במהלך על הצמצום המוניטרי הריבית, לרמה של 1.75%. רק 4 מדינות אחרות העלו ריבית עד כה ב-2018. אחת מהן היא קנדה שהחששות מאיומי המכסים של טראמפ, שבסופו של דבר לא יכללו את הסחורה המיובאת מקנדה, ונתוני מקרו פושרים הובילו לעלייה של 32 נ"ב בתשואה על האיגרת הממשלתית ל-10 שנים. מדינה אחרת שהעלתה הרבעון ריבית היא שכנתה הדרומית של ארה"ב, נראה כי המאמץ של הבנק המרכזי של מקסיקו נשא פרי. נתוני האינפלציה לחודש ינואר הצביעו על ירידה בקצב עליית המחירים בפעם הראשונה מאז שטראמפ נבחר. הבנק המרכזי של מקסיקו העלה תוך קצת יותר משנתיים את רמת הריבית מ3% ל-7.25%.

בפעם הראשונה מאז יולי 2015 התשואות עבור כל האיגרות הממשלתיות נמצאות בטריטוריה חיובית. האיגרת השוויצרית נסחרת ב 0.01% והאיגרת היפנית נסחרת ברמה של 0.04%. עליית התשואות תואמת את חולשת מדדי המניות בחודשים האחרונים במדינות האלו. התשואה עבור האיגרת של הודו נסחרת בתשואה הגבוהה ביותר (7.64%) מבין המדינות המדורגות בדירוג השקעה, בעוד האיגרת הספקולטיבית של טורקיה נסחרת בתשואה ריאלית של 12.35% , התשואה הגבוהה ביותר מבין 39 המדינות במדד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il