TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רכישה שנייה לפרוטרום ב-2018: מעמיקה ומרחיבה את חדירתה באמריקה הלטינית לתחומי הטעמים ותמציות הבושם


פרוטרום
רוכשת 70% מקבוצת הטעמים ותמציות הבושם הארגנטינאית Meroar, תמורת 11.2 מיליון דולר
כניסתה של פרוטרום לשוק הארגנטינאי תאפשר הזדמנויות Cross - Selling משמעותיות לאור מעמדה המוביל ומגוון הטכנולוגיות והפתרונות הרחב של פרוטרום באמריקה הלטינית

חברת פרוטרום תעשיות בע"מ ("פרוטרום") אחת מעשר החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים וחומרי גלם הטבעיים הייחודיים, ממשיכה את תנופת הרכישות ואת יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית: מודיעה היום, כי חתמה על הסכם לרכישת 70% ממניות החברות הארגנטינאיות Meroar S.A. ו-Meroaromas S.A. ("Meroar") בתמורה ל-11.2 מיליון דולר ארה"ב. במסגרת העסקה תקבל פרוטרום אופציה לרכוש את יתרת מניות Meroar החל מ-3 שנים ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של Meroar במהלך תקופה זו. השלמת העסקה צפויה במהלך החודשים הקרובים והיא תמומן באמצעות חוב בנקאי.

מחזור המכירות של Meroar ב-2017 הסתכם בכ-7.4 מיליון דולר ארה"ב, תוך הצגת שיעורי רווחיות גבוהים מאלה של חטיבת הטעמים של פרוטרום, אליה תאוחד. הרכישה מהווה כניסה משמעותית ראשונה של פרוטרום לשוק הארגנטינאי החשוב ופרוטרום צופה צמיחה רווחית מואצת בפעילותה, וזאת, בין היתר, בתמיכת אפשרויות ה-Cross-Selling הרבות הגלומות ברכישה, המתבססות על מעמדה המוביל של פרוטרום בשוקי אמריקה הלטינית ומגוון הטכנולוגיות והפתרונות הרחב של פרוטרום בשווקים אלו ועל מעמדה המוביל של Meroar בשוק הארגניטנאי.

Meroar, שנוסדה בשנת 1980, עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של טעמים ותמציות בושם. הקבוצה מעסיקה כ-40 עובדים ולה אתר ייצור בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה, הכולל מעבדות מו"פ ואפליקציות ומפעלי ייצור נפרדים לטעמים ולתמציות בושם. ל-Meroar סל פתרונות רחב הכולל תמציות בושם לתחומי הקוסמטיקה, הטיפוח האישי והמוצרים לבית וטעמים בעיקר לתחומי המשקאות, הממתקים, האפייה והתרופות, ובסיס לקוחות רחב בארגנטינה, הכולל חברות קוסמטיקה ומזון מובילות. מנהליה ומייסדיה של Meroar הינם בעלי ניסיון של עשרות שנים, כולל בחברות גלובליות מובילות, בתעשיית הטעם ותמציות הבושם.

הרכישה מהווה המשך ליישום המהלך האסטרטגי של פרוטרום לפיתוח פעילות גלובלית בתחום תמציות הבושם (Fragrances), בדגש על שווקים מתעוררים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים. במסגרת זו רכשה פרוטרום ב- 2017 את תורפז הישראלית, לה מרכזי פיתוח בארה"ב ובדרום צרפת, ואת חברתPollena Aroma הפולנית, בעלת מפעל חדיש שיהווה מרכז אירופאי עבור פעילות תמציות הבושם הצומחת של פרוטרום, שהצטרפו לעסקים קיימים קטנים של פרוטרום בתחום תמציות הבושם, בעיקר בהודו, באפריקה ובאמריקה הלטינית. בכוונת פרוטרום לפעול להמשך הרחבת פעילותה בתחום תמציות הבושם, באמצעות האצת פיתוחה של פלטפורמה גלובלית של ידע ומומחיות לצד המשך רכישת חברות קטנות ובינוניות המתמחות בתחום תמציות הבושם.

רכישת Meroar מהווה גם המשך ישום תוכניתה של פרוטרום להעמקת נתחי השוק שלה בשווקי אמריקה הלטינית הצומחים. זו הרכישה השמינית של פרוטרום באמריקה הלטינית ב-6 השנים האחרונות: בשנת 2012 רכשה פרוטרום את חברת Mylner הברזילאית, המתמחה בתחום הטעמים המתוקים למשקאות ולמוצרי מאפה, וכן בתחום מיצויים טבעיים מצמחים ומוצרי טעם טבעיים; בשנת 2013 רכשה פרוטרום את חברת Aroma בגואטמלה המתמחה בייצור טעמים מתוקים, למשקאות, מוצרי חלב, ממתקים וחטיפים; בשנת 2014 רכשה פרוטרום את חטיבת הטעמים והצבעים הטבעיים למזון של חברת Montana הפרואנית, שהינה יצרנית של טעמים וצבעיים טבעיים לשוק המזון והינה בעלת פעילות משמעותית בפרו ובצ'ילה, בשנת 2016 רכשה פרוטרום את חברת Nardi Aromas הברזילאית, המתמחה בייצור טעמים ומיצויים טבעיים לשוק המשקאות הברזילאי ואת חברת Piasa, שהינה השחקנית המקומית המובילה בתחום ה-Savory Solutions במקסיקו ובשנת 2017 רכשה את חברת SDFLC, שחקנית מובילה בתחום פתרונות הטעם לגלידות ולקינוחים בברזיל והודיעה על רכישת קבוצת Bremil הברזילאית, שהינה השחקנית המובילה בברזיל בתחום פתרונות ה-Savory לתחום הבשר. בנוסף, בשנים האחרונות פעלה פרוטרום להרחבת פעילותה באמריקה הלטינית על בסיס תשתית הייצור ויכולות המו"פ והשיווק הגלובליות והמקומיות שלה ותוך ניצול סינרגיות שהתאפשרו מהרכישות שביצעה. כיום לפרוטרום פעילות צומחת במרבית מדינות האזור ובכוונתה להמשיך ולהרחיב את פעילותה באזור, הן בארגנטינה והן במדינות אמריקה הלטינית האחרות.

ארגנטינה שבה כ-44 מיליון תושבים היא הכלכלה השנייה בגודלה באמריקה הדרומית, והשלישית בגודלה באמריקה הלטינית, אחרי ברזיל ומקסיקו. בשנים האחרונות חלו בארגנטינה מפנה פוליטי ושינויים מאקרו כלכליים חיוביים, המתאפיינים ברפורמות מבניות בתחומי המס, שוק העבודה והמדיניות התקציבית, אשר הובילו לצמיחת תוצר של כ-3% בשנת 2017 וצפי להמשך האצה בצמיחה בשנת 2018.

מנהלי Meroar ומייסדיה, Mr. Emilinao Volevici Mr. Mario Volevici , Mr. Jorge Safi, ו- Mr. Juan Carlos Indeciso, ימשיכו לנהל את הפעילות וישתלבו במערך הניהול של פרוטרום באמריקה הלטינית לצד המשך היותם בעלי מניות המחזיקים ב-30% מהון המניות של Meroar.

לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "רכישת Meroar מהווה כניסה משמעותית ראשונה של פרוטרום לארגנטינה ורכישה אסטרטגית נוספת של פעילות בתחומי הליבה הצומחים של פרוטרום שתאפשר לנו להציע ללקוחותינו סל פתרונות חדשני רחב יותר וצעד חשוב ליישום המהלך האסטרטגי של פרוטרום לפיתוח פעילות גלובלית בתחום תמציות הבושם (Fragrances), בדגש על שווקים מתעוררים בעלי שיעורי צמיחה גבוהים.

"לקבוצת Meroar ידע רב שנים ופתרונות ייחודיים בתחום הטעמים ותמציות הבושם, המתבסס על הניסיון הרב של מייסדיה, אשר יתרום להמשך חיזוק מעמדנו בתחומים אלה, בדגש על אמריקה הלטינית, וזאת תוך שילוב עם פעילותינו בתחום תמציות הבושם בפרו, באמצעות Montana, אשר תאפשר סינרגיות והזדמנויות Cross-selling מעניינות, בארגנטינה, בפרו ובמדינות נוספות באמריקה הלטינית. בנוסף, המעמד המוביל של פרוטרום בתחום פתרונות הטעם באמריקה הלטינית יאפשר לנו לחזק באופן משמעותי את פעילות פתרונות הטעם של Meroar, תוך מיצוי פוטנציאל ה- Cross-selling המשמעותי באמצעות הצעה של מגוון רחב של מוצרים וטכנולוגיות של פרוטרום ללקוחות Meroar בארגנטינה, מדינה אשר עד היום לא היתה לנו בה נוכחות משמעותית ואנו רואים בה אופק צמיחה מואץ לפרוטרום".

יהודאי סיכם ואמר, כי "רכישת Meroar ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success". זו הרכישה השנייה שאנחנו מבצעים השנה, בהמשך ל-20 רכישות שביצענו בשנתיים האחרונות ול-37 שביצענו ב-5 השנים האחרונות, שכולן משולבות בהצלחה עם פעילותנו הגלובלית ותורמות ותתרומנה להמשך הגידול במכירות ולשיפור ברווח וברווחיות, תוך ניצול מירבי של הסינרגיות הרבות הטמונות בהן. יש לנו צנרת מצוינת של רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו ונמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שעדכנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2.25 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של כ- 23% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".

אודות פרוטרום:
פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בכל ששת היבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 70,000 מוצרים למעל 30,000 לקוחות ביותר מ-150 מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה.
לפרוטרום, המעסיקה כ- 5,500 עובדים ברחבי העולם, 2 פעילויות ליבה עיקריות:
פעילות הטעמים, העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם (Flavor Compounds) ו Food Systems.
במסגרת פעילות חומרי הגלם היחודיים עוסקת פרוטרום בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של מיצויי טעם טבעיים (Natural Flavor Extracts), רכיבי מזון פונקציונלי טבעיים (Natural Functional Food Ingredients), מיצויים טבעיים מצמחי מרפא (Natural Pharma/Nutraceutical Extracts), מוצרי ביוטכנולוגיה טבעיים מבוססי אצות, צבעים טבעיים למזון, נוגדי חמצון טבעיים המאפשרים מתן פתרונות בתחום ההגנה ושימור המזון (Natural Food Protection) כימיקלים ארומטיים, שמנים אתריים, מוצרי הדרים יחודיים ורכיבים יחודיים לתזונה ייעודית לתינוקות בתחום תחליפי חלב אם והמזון הייעודי לקשישים. מוצרי פעילות חומרי הגלם ייחודיים נמכרים בעיקר לתעשיות המזון והמשקאות, הטעם והריח, הפארמה והתרופות טבעיות(Pharmaceutical/Nutraceutical) , הקוסמטיקה והטיפוח האישי.

מוצרי פרוטרום מיוצרים במפעליה בארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, שוויץ, גרמניה, בלגיה, איטליה, ספרד, צרפת, סלובניה, פולין, רוסיה, תורכיה, ישראל, דרום אפריקה, מרוקו, סין, הודו, מקסיקו, גוואטמלה, פרו, צ'ילה, ברזיל וניו זילנד. מערך השיווק הגלובלי שלה כולל את אגפי השיווק בישראל, ארה"ב, קנדה, אנגליה, אירלנד, אוסטריה, שוויץ, גרמניה, סלובניה, בלגיה, הולנד, דנמרק, צרפת, איטליה, ספרד, הונגריה, רומניה, רוסיה, אוקראינה, פולין, קזחסטן, בלרוס, תורכיה, ברזיל, מקסיקו, גוואטמלה, קוסטה ריקה, פרו, צ'ילה, דרום אפריקה, סין, יפן, הונג קונג, הודו, אינדונזיה וניו זילנד. כמו כן מפעילה החברה סוכנים ומפיצים מקומיים ברחבי העולם. למידע נוסף, אנא בקרו באתר החברה: www.frutarom.com



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il