TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

משרד הכלכלה קורא לרשות שדות התעופה לעצור מכרז לאספקת שטיחים באופן מידי ולתקנו באופן שיאפשר ליצרנים מקומיים להתמודד


משרד הכלכלה והתעשיה
שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן: "אנו נקפיד על יישום חוק העדפת תוצרת כחול לבן ולא נאפשר מכרזים אשר יפלו חברות ישראליות. זו לא רק מחויבות על פי חוק, אלא גם חובה מוסרית, ציונית, ערכית וכלכלית"

משרד הכלכלה והתעשייה פנה בימים האחרונים לרשות שדות התעופה בבקשה לעצור מכרז ולתקנו, כך שתינתן העדפה, כפי שקובע החוק, לתעשייה הישראלית. על פי התלונה שהתקבלה במטה "כחול לבן" במשרד הכלכלה והתעשייה, במכרז שפורסם לאחרונה על ידי רשות שדות התעופה, לאספקה והתקנת שטיחים בנמל התעופה בן גוריון, נקבעו תנאי סף המונעים, מלכתחילה, השתתפות יצרנים ישראלים במכרז.
מטה כחול לבן במשרד הכלכלה והתעשייה, בו חברים גם התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, פועל לקידום התעשייה הישראלית ורכש כחול לבן, זאת בהתאם למדיניות הממשלה בנושא ועל פי כל ההוראות והתקנות החלות בנושא העדפת תוצרת הארץ.


במכתב שנשלח לרשות, ציינה המשנה למנכ"ל משד הכלכלה ויו"ר מטה כחול לבן, נעמה קאופמן-פס: "הובא לידיעתנו כי במכרז למתן שירותי אספקה והתקנת שטיחים בנתב"ג ושירותים נלווים, נדרש כי השטיח יסופק על פי דרישות מאד מסוימות, דרישות אשר על פי הבנתנו אין כיום אף יצרן ישראלי אשר יכול לעמוד בהן ולייצר שטיחים בייצור מקומי, כחול-לבן". "המשמעות בפועל של דרישות טכניות אלו", הוסיפה קאופמן, מובילה להכרח לייבא את השטיחים מיצרן זר, ומדירה יצרנים ישראליים מן המכרז לכתחילה, דבר שהינו לעמדתנו, מהלך שאין לו מקום, וודאי לא באחד המקומות המרכזיים המייצגים את פניה של מדינת ישראל כשדה התעופה הבינלאומי של ישראל". בסיום המכתב מבקשת קאופמן-פס מרשות שדות התעופה לבחון שוב תנאי המכרז ולשנות תנאיו, כך שיתאפשר ליצרן הישראלי להתמודד בו ולא יודר ממנו.


תעשייה ישראלית כחול לבן ורכש מקומי מן התעשייה הישראלית, הינם בעלי חשיבות מן המעלה הראשונה למשק בישראל. רכישה של מוצרים מקומיים הינה מנוע צמיחה פנימי ובסיסי חשוב לכלכלת המדינה בכל עת, אשר תורם תרומה משמעותית לקידום הכלכלה והתעסוקה, ושיפור חוסנה הכלכלה והחברתי של מדינת ישראל. מטה כחול לבן קיבל בחודשים האחרונים מספר פניות מיצרנים ישראליים מתחומים שונים, המעלים טענות הנוגעות לאי יישום תקנות העדפת תוצרת הארץ במכרזים של גופים ממשלתיים המחויבים בחוק חובת המכרזים, תקנות העדפת תוצרת הארץ. "כל תלונה שמגיעה למשרדנו, נבחנת לגופה, תוך סקירת המכרז והתעמקות בתנאיו ובסטאטוס הביצוע שלו, וככל שנמצאת הפרה, אנו יוצרים קשר עם הגוף המפר לצורך הידברות ופתרון הבעיות בהתאם לסטאטוס המכרז ולמקרה -הספציפי, כך עשינו גם במכרז זה." הוסיפה קאופמן-פס.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il