TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
שוקי המניות חזרו לעלות ותגמלו את המתמידים
מניות – תמחור שוק המניות באירופה אטרקטיבי יותר

מדדי המניות בארצות הברית, רשמו, כאמור, עליות שערים חזקות בסיכום שבועי. מדד S&P 500 הוסיף 4.3% ומדד הנאסד"ק עלה 5.3%.

מבין 500 החברות הנסחרות במדד ה-500 S&P, כ-400 חברות פרסמו עד כה דוחות כספיים לרבעון הרביעי של 2017 והנתונים ממשיכים להיות חזקים עם הכנסות גבוהות בשיעור של 1.2% מהצפי ורווחים גבוהים בשיעור של 4.8% מהתחזיות. באופן אבסולוטי, גדלו הכנסות החברות בשיעור של מעל 8% ורווחי החברות בשיעור של 15.2%. כצפוי, בולטות במיוחד חברות האנרגיה, חומרי הגלם והטכנולוגיה, כאשר כ-75% מהן היכו את התחזית.

גם באירופה מצב הפירמות נראה טוב כאשר הדוחות המתפרסמים מציגים נתונים מעל הצפי עם גידול של קרוב ל-4% בהפתעה בהכנסות ומעל 7% ברווח. אלו נתונים מפתיעים אף יותר מאלו של השוק האמריקאי, כאשר גם הנתונים האבסולוטיים חזקים עם גידול של קרוב ל-7% בהכנסות וקרוב ל-50% ברווח. נציין כי המגזר הפיננסי יחד עם האנרגיה וחומרי הגלם אחראים לרוב השיפור.

גם ביפן נתוני הפירמות חזקים מאד עם הפתעה של 1.5% בהכנסות ו-50% ברווחים. ההכנסות של החברות עלו ב-6% והרווחים ב-50% - מספרים שלא היכרנו בעבר ביפן. מצד שני, נתוני המקרו חלשים יותר עם צמיחה שנתית של 0.5% לעומת צפי צמיחה של אחוז.

להערכתנו במבט עולמי, אירופה אטרקטיבית מארצות הברית (על אף שזו עדיין מהווה את החלק המרכזי באפיק חו"ל), לאור הנתונים הכלכליים החזקים והריבית הנמוכה שצפויה להמשך באירופה עוד תקופה ממושכת.
בכל הנוגע לישראל, זו נשארת החלק הגדול ביותר בתיק המניות לאור העובדה שמחירי המניות לא יקרים וגם שעורי הרווח סבירים במושגים היסטוריים.

במבט קדימה אנחנו פועלים בעולם שצומח חזק, עם ריביות שצפויות לעלות, אבל בקצב לא מהיר. כשמסתכלים על היום יום, האלטרנטיבה הכי טובה היא לתפוס את הצמיחה הנוכחית בשווקי המניות, ולכן הכסף חוזר אליהם. מגמה אשר להערכתנו תימשך.

2. אג"ח – פערי התשואה בין אג"ח ישראל לחו"ל תומכים בשילוב אג"ח חו"ל

אנו מתקרבים לתקופת המדדים הגבוהים, כאשר גם הפיחות של השקל מול סל המטבעות אמור להשפיע בחודשים הקרובים.

לכן, למרות הנתונים החלשים באינפלציה, להערכתנו כדאי לשמור על חשיפה לא מבוטלת למדד. יחד עם זאת, לאור התנודתיות בשווקים, אין הצדקה לחשיפה גבוהה מ 50%.

חשיפה למח"מ ארוך לא נראית אטרקטיבית במיוחד לאור התשואות הנמוכות והצפי לעליית ריבית לקראת סוף השנה. למרות זאת, לאור הירידה החדה שנוצרה, אין סיבה כרגע לקצר עוד את המח"מ, אלא לתוך עליות של האג"חים הארוכים.

אחרי עליית התשואות שנרשמה בשוק האמריקאי החודש, אין ספק כי רמת התשואות באגח הקונצרני הדולרי הפכה אטרקטיבית יותר מבעבר. ניתן כיום להרכיב תיק אג"ח קונצרני דולרי במח"מ בינוני של 3.5-4 שנים בתשואה גלומה של כ-3.8%, כך שגם מי שמעדיף לנטרל את החשיפה המטבעית, יכול להרוויח יותר באג"ח חו"ל מתיק דומה ברמות הסיכון והדירוג האלה בשוק המקומי.

בדומה לכך ניתן למצוא גם באג"ח הקצרים ובתחליפי פיקדון דולריים תשואות מעניינות אשר לא ראינו מזה כמה שנים.

3. תיק השקעות – לא מבצעים שינויים חדים

להערכתנו תנאי המאקרו הטובים ברחבי העולם וסביבת ריבית יחסית נמוכה לצד ביצועי טובים של הפירמות ימשיכו לתמוך בנכסי סיכון ובעיקר בשווקי המניות, עם זאת אנו מעריכים שהשנה לא תהיה זהה לזו שקדמה לה מבחינת העוצמה של תשואות המדדים, פועל יוצא של עליית התשואות, הנובעת מתנאי מאקרו טובים היא עליה בתנודתיות הצפויה ולכן אנו מעריכים שאין זה הזמן לחשיפות קיצוניות, ולא כדאי לבצע שינויים חדים ומשמעותיים בתיק ההשקעות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il