TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
"נמשכת המגמה החיובית בשוקי המניות בעולם וישראל"
תיק המניות – עונת הדוחות בארה"ב החלה על הצד הטוב

בארה"ב, הנאסד"ק עלה בסיכום שבועי ב-1.7%, S&P ב-1.6% והדאו ג'ונס – ב-2%. השוק האירופאי עלה בכ-1.6% בממוצע. הניקיי היה המדד המוביל בשבוע שעבר, עם עלייה של 2.4%. מחירי הזהב עלו זה השבוע החמישי ברציפות, ואילו הנפט עלה לשיא של שלוש שנים – 64.3 דולר לחבית.

עונת הדוחות הכספיים בארה"ב נפתחה עם גידול של 9% בהכנסות ו-14% ברווחים. המדגם עדיין קטן, אך הכיוון נראה ברור. בסקטור הטכנולוגיה, בלטה אורקל עם גידול של 16% ברווח. בסקטורים אחרים, חברות שהציגו עלייה נאה ברווח הן בלקרוק, עם יותר מ-20%; דלתא אייר עם יותר מ-17%; ופדקס, עם גידול של 15%. נייקי, לעומת זאת, רשמה ירידה ברווחים.

הסקטורים החזקים השבוע ממשיכים להיות אלה המגיבים בחיוב לצמיחה כלכלית - כמו למשל תעשייה, אנרגיה, צריכה מחזורית ופיננסים – סקטורים שעשויים להמשיך לבלוט להערכתנו. מאידך, סקטורי הנדל"ן, התשתיות והצריכה הבסיסית נראים חלשים יותר.

שוק המניות בישראל, בהתאם למגמה בעולם, עולה. ברמות התמחור הנוכחיות של השוק המקומי, אין סיבה שהמניות הישראליות יעשו תשואת חסר מול המדדים המובילים בעולם ומכאן אנו ממשיכים להמליץ על השוק הישראלי כנדבך מרכזי בתיק המניות ל-2018. מדד ת"א 90 עלה כבר כ-4% מתחילת 2018, כשהסקטורים המובילים היו ביומד (עם עלייה של 8% מתחילת השנה), פיננסים וביטוח.

2. אג"ח – התשואה ל-10 שנים קרובה לשיא של שנה

התשואה ל-10 שנים בארה"ב עומדת כעת על 2.55% - שיא של כמעט שנה. יש מתאם גדול בין העליות בשווקים לעליית התשואות באג"ח, שעולות מכיוון שהכלכלה מתחזקת. עם זאת, עליית התשואות הזו מוגבלת יחסית לאור העובדה שגם הריבית לא צפויה לעלות בקצב מהיר. בעליית התשואות האחרונה במארס 2017, התשואות עלו עד רמה של 2.63% - וחזרו כל הדרך חזרה עד למעט יותר מ-2% בספטמבר. ציפיות האינפלציה ל-10 שנים עולות במקביל לעליית התשואות, ועברו את ה-2% בארה"ב.

למרות עליית התשואות הממשלתיות, באג"ח הקונצרני הדולרי במח"מ הבינוני (3.5-4 שנים) ההשפעה היתה קטנה מאוד ואנו ממשיכים להמליץ במבט ל-2018 להמשיך לגוון את התיק באג"ח חו"ל. לנוכח תנודתיות המט"ח ממשיכים להמליץ לגדר את החשיפה המטבעית – למרות הרמות הנמוכות שבהן נסחר הדולר.

בישראל, שוק האג"ח הקונצרניות, במיוחד בדירוגים נמוכים, ממשיך לתפקד טוב, אך המרווחים יורדים לרמה נמוכה מאוד ונראה כי אין להם עוד מקום רב לרדת. אנו ממשיכים להמליץ להעלות בדירוגים ולהגדיל חשיפה לאג"חים בדירוגים הגבוהים – גם כתחליף לאג"ח ממשלתי וגם כתחליף לדירוגים הנמוכים, לאור העובדה שבדירוגים הגבוהים המרווחים אמנם ירדו אך בשיעורים נמוכים יותר.

3. תיק השקעות – אין הצדקה למח"מ ארוך

הכלכלה העולמית ממשיכה בתנופה, כפי שהערכנו. ציפיות האינפלציה בארה"ב מרימות ראש מעט ומובילות לעליית תשואות קלה. אנחנו עדיין צופים שתי העלאות העלות ריבית ב-2018. חולשת הדולר תורמת אף היא לתשואות, בעיקר בשווקים מתעוררים. במניות השווקים המתפתחים תנודתיות הדולר היא מרכיב משמעותי שמגדיל את רמת הסיכון שם ולכן בניגוד ל-2017, בשנה הקרובה להערכתנו אין עדיפות להגדלת החשיפה לאפיק זה.

לאור עליית המדרגה בפעילות הכלכלית בעולם, במקביל לעליית מחירי חומרי הגלם, מחירי הנדל"ן והירידה באבטלה, אין הצדקה להיות במח"מ ארוך גם בישראל, למרות ההערכה שהריבית לא תעלה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il