TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת הבלדרות הישראלית GCX מפרסמת את סיכום נתוני סחר האון ליין לשנת 2017


GCX
על פי נתוני GCX : היקף הרכישות השנתי של הישראלים זינק בכ- 50% בהשוואה לשנת 2016

* גידול של כ- 20% בערך עסקה ממוצע בהשוואה ל-2016.
* מגמת עליה בכמות העסקאות מעל 75$ - 27% מהעסקאות בשנת 2017 בשווי שמעל סף המס


גילוי נאות: הנתונים מתייחסים להיקף הרכישות על ידי לקוחות פרטיים בישראל, שנמסרו לנמענים באמצעות GCX בלבד, שהיא חברת הבלדרות הישראלית הגדולה בשוק, ולפיכך הם משקפים את הפעילות בענף כולו
חברת הבלדרות הישראלית GCX, מפרסמת הבוקר את נתוני סחר האון ליין לרבעון הרביעי של 2017 ולשנה כולה, המתייחס לרכישות של הציבור הישראלי באתרים הבינלאומיים כפי שנאספו השנה במחלקת המחקר של החברה.


הנתון הבולט ביותר בשנת 2017 הוא זינוק של מעל 50% בהיקף הרכישות של ישראלים באתרי סחר האונליין הבינלאומיים, בהשוואה לשנת 2016, והם הסתכמו בכ- 28 מיליון דולר אל מול כ-18.5 מיליון דולר ב-2016. ברבעון הרביעי של שנת 2017 הסתכם היקף הרכישות בכ-8.8 מיליון דולר, המהווה זינוק של כ-27.5% בהשוואה לרבעון השלישי העומד על כ-6.9 מיליון דולר, ובהשוואה לרבעון אשתקד קיים זינוק של כ-45% עם היקף רכישות בשווי של 6.1 מיליון דולר.


יודגש כי לפי הנתונים המתפרסמים, היקף סחר האון ליין ברבעון הרביעי עמד על כמחצית מהיקף הסחר בשנה שעברה כולה והדבר נובע בין היתר מהזינוק החדש ברכישות בימי הקניות הגדולים של חודש נובמבר – Black Friday, חג הרווקים הסיני ו- Cyber Monday.


מהנתונים עולה עוד, כי ערך עסקה ממוצע לעסקה בשנת 2017 עומד על 86$, ומהווה זינוק של כ-20% אל מול הערך הממוצע ב-2016. ערך עסקה ממוצע ברבעון הרביעי עומד על 89.3$ ומהווה זינוק של כ-6% בהשוואה לרבעון אשתקד.


עוד עולה מהנתונים כי אחוז העסקאות לרבעון בשווי גבוה מ-75$ נמצא במגמת עלייה רציפה מאז ראשית השנה: ברבעון הראשון הוזמנו 24%, ברבעון השני 26%, ברבעון השלישי 27% וברבעון הרביעי 31%. אחוז העסקאות השנתי בשווי הגבוה מ-75$ הוא 27%. שווי זה מהווה את סף החבות במס למוצרים ביבוא אישי, בהתאם לחוק. על פי תקנות רשות המסים רכישות מחו"ל בסכומים גבוהים מ- 75$ מחויבות במכס ובמע"מ, וכן מחויבות בנוסף בעלות דמי טיפול בהתאם לתעריף שמפרסמות חברות הבלדרות השונות.
ב- GCX מדגישים כי מומלץ ללקוח הרוכש מוצרים בעלות הגבוהה מסף המס להכיר את עלויות השחרור המתפרסמים באתרים של חברות הבלדרות כדוגמת www.gcx.co.il


מהנתונים שנאספו במחלקת המחקר של GCX עולה עוד כי בשנת 2017 כ- 52% מהרכישות נעשו באתרי סחר שמקורם בארה"ב, בינהם ebay, אמאזון ואחרים. 31% מההזמנות של שנת 2017 נעשו מאתרים בריטיים, לרבות מותג האופנה הפופלארי בישראל ASOS. בהשוואה רבעונית נראה כי ההזמנות מהאתרים הבריטים הן במגמת עליה: ברבעון הראשון הוזמנו 28%, ברבעון השני 29%, ברבעון השלישי 33% וברביעי 34%. יתר ההזמנות הן מיעדים במזרח - הונג קונג (8%) וסין (6%) ומתורכיה (2%).


מפילוח סוגי מוצרים שהוזמנו בשנת 2017 עולה כי תחום הביגוד והאופנה הוא הפופולארי ביותר, משמעותית לפני כל תחום אחר. לפי נתוני GCX לשנת 2017 כולה כ- 65% מההזמנות היו אופנה וביגוד, כ- 17% טלפונים סלולריים, כ- 7% חלקי חילוף ואביזרים לרכב, כ- 5% שואבי אבק וכ-4% מצלמות.
נתון מעניין במיוחד מתייחס לזמני המסירה של המשלוח לנמען. יובהר כי נתוני מחלקת המחקר של GCX מתייחסים רק לזמנים שמהגעת המשלוח לנתב"ג ועד למסירה ללקוח בביתו. על פי נתוני החברה 89% מהרכישות נמסרות ללקוח בתוך השבוע הראשון שלאחר הגעתו לישראל, וכ- 10% נמסרות במהלך השבוע השני. מהנתונים עולה כי רק כ- 1% מהמסירות מתעכב מעבר לכך וההסבר נעוץ בדרך כלל בנתונים שגויים של המזמין או עיכובים רגולטוריים שונים. יודגש כי במהלך שנת 2017 בוצעה הפחתה משמעותית של פריטי יבוא הדורשים אישור משרדי ממשלה לרבות הפחתה מ- 20,000 ל- 70 בלבד בפריטים הדורשים אישור משרד התחבורה.


לדברי אירית קריאף, יו"ר ומנכ"לית GCX, "שנת 2017 היא שנת שיא בהיקף רכישות אונליין שביצעו ישראלים באתרי סחר בינלאומיים ואנו צופים שהמגמה הזו תמשך ביתר שאת לתוך 2018 עם אחוזי גידול משמעותיים. לדבריה, הסיבות לכך טמונות בתהליך שבירת החסמים בקרב הצרכן הישראלי וכן בנגישות הגבוהה לאתרי הקניות, למשל דרך מכשירי הסלולר, ובעובדה שהצרכן הישראלי מעדיף מותגים בינלאומיים ומודע ליתרון הגלום באפשרות לרכישה אונליין ללא מעמ ומסים.


לדברי קריאף, עדיין קיימים פערים בהבנה של הצרכן הישראלי את חובות החוק ביבוא אישי ויש צורך שהמשרדים הממשלתיים הנוגעים בנושא, במיוחד משרד הכלכלה, יגביר את השקיפות והנגישות של הצרכנים למידע בין היתר באמצעות מהלכי הסברה נרחבים.


קריאף הוסיפה כי הגידול המהיר בהיקף ההזמנות מחייב את החברות להמשיך ולהשקיע במערכי שירות ללקוח הסופי, הרואה בהן כתובת עיקרית לבירור ותלונה, בהיותם גופים זמינים למענה בעברית. על רקע זה הדגישה כי GCX ביצעה בשנה החולפת השקעות נרחבות בשידרוג מערך שירות הלקוחות, תוך הטמעה של כלים דיגיטליים מתקדמים שמאפשרים ללקוח שירות מעקב אישי אחר החבילה, אפשרות לצ'ט אינטרנטי עם נציג שירות וזאת במטרה לשפר את חווית השירות."


אודות חברת GCX
חברת GCX משמשת גורם שילוח בינלאומי לעשרות רבות של אתרי סחר ברחבי העולם. בין היתר מייצגת החברה את הספק המרכזי של אתרים בינלאומיים במזרח אסיה וכן נותנת שירותים ללקוחות ebay, ASOS, אמזון ואתרים בינלאומיים רבים נוספים ובנוסף היא משמשת כנציגה הבלעדית בישראל של חברת ההפצה הבינלאומית אראמקס (Aramex), הקשורה עם אתרי סחר האון ליין הבינלאומיים הגדולים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il