TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: : טבע ירקה למדינת ישראל בפנים


לוגו הסתדרות
ניסנקורן אמר את הדברים ב"וועידת ישראל לעסקים" של העיתון גלובס בבנייני האומה בירושלים
אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות התייחס למשבר בחברת טבע ובעיריית ירושלים  במסגרת המושב "טבע: חוכמה בדיעבד או שהכתובת הייתה על הקיר?" ב"וועידת ישראל לעסקים" של העיתון גלובס, המתקיימת היום ומחר בבנייני האומה בירושלים. במושב השתתפו גם אלי כהן, שר הכלכלה; סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד, IBI בית השקעות; ליזי-שוב לונדון, שותפה וסמנכ"ל בחברת ההשמה נישה ודפנה שמואלביץ', מומחית לדיני עבודה.

בהתייחס משבר בחברת טבע אמר: "זה לדעתי מקרה קלאסי של קפיטליזם חזירי כי יש לך חברה שקיבלה 20 מיליארד שקל ממדינת ישראל שזה כסף גדול, והטענה שיש עובדים שמשלמים מס הכנסה ומחזירים למדינה - זו שטות. והחברה יורקת למדינה בפנים. המנכ"ל שולץ הגיע לראש הממשלה וניפנף אותו תוך שעה. אז כן, חברה פרטית אבל יש לה מחויבות כי היא לקחה כל כך הרבה כסף מהמדינה".

על הטבות המס שקיבלה טבע: "צריך לייצר זיקה בין הטבות מס לבין מחויבות להעסקת עובדים בישראל. כשאתה מתחנף, לחזק ומתחנן שיישאר בארץ ואתה לא נותן שום קשר בין ההטבות שאתה נותן לו להישארותו העתידית בארץ, ברגע האמת הוא לא שם עליך. וחברת טבע היא מקרה של כשל אמיתי במדיניות המסים בישראל. היא לקחה, ויום אחד עזבה בצורה ברוטלית. וטוב שהעובדים מאוגדים כי הושגו להם תנאי פרישה טובים. אבל הייתה כאן התנהלות קשה. החברה כשלה בניהול כישלון מוחלט, הדירקטוריון שהצביע לעזוב חלקים גדולים מהפעילות בישראל - לאותם דירקטורים יש שמות ופנים והם לא שילמו מחיר ואחראים למצב הזה.

"המדינה צריכה ללמוד לקח. אם המדינה תמשיך לתת הטבות מס לחברה כמו טבע הרי זה אבסורד. טבע עושה מכירת חיסול, ואולי בישראל יותר מכל העולם. ומה שמצער, שרואים את המדיניות הכלכלית של המיסוי ולא רואים שהמדינה רוצה ללמוד מזה".

בהתייחס למשבר בעיריית ירושלים והעימות בין ניר ברקת לבין שר האוצר כחלון אמר ניסנקורן: "זה פסק זמן. בישראל קשה לסיים סכסוכים. אבל כשמסתכלים עלך עיריית ירושלים יש סכסוך שכולם צודקים בו כי מהכיוון של שר האוצר הוא העלה את מענק ירושלים ל-700 מיליון שקל ותמיד יש מצוקה תקציבית ותמיד השמיכה קצרה מדי. מהכיוון של עיריית ירושלים, זו עיר מיוחדת ו-10% מאוכלוסיית ישראל גרה בה או בסביבתה והתקציב לאזרח נמוך משמעותית מזה שבערים אחרות או תל-אביב. רק הגידול הטבעי בירושלים מחייב הגדלת תקציב ל-800 מיליון ולכן לא הגיוני לא לפתור את הסכסוך הזה. והעובדים לא יכולים להיות בני ערובה בסכסוך הזה. הצעתי שכולם ייקחו פסק זמן לחודש וחצי, יגלו אחריות ויעשו מאמץ כדי להגיע לעמק השווה. אני לא יודע כרגע לאן זה הולך".

ועידת ישראל לעסקים המתקיימת היום ומחר בבנייני האומה בירושלים, מארחת בכירים בינלאומיים מתחומי הכלכלה והעסקים וכן מקבלי החלטות, אנשי עסקים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה בישראל. הוועידה מתקיימת השנה תחת הכותרת It's Complicated מתוך השאיפה לתת במה למגוון דעות בסוגיות הבוערות ביותר בשיח הציבורי-כלכלי בישראל.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il