TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס בתחזיות ל-2018


אקסלנס
שוקי המניות בארץ ובעולם צפויים להמשיך לעלות בכ-5%-10%; הריבית בארה"ב תעלה רק 1-2 פעמים; עליית שכר הדירה תתמתן לקצב של 1.4%-1.6% ומחירי הטיסות ימשיכו לרדת

שוקי המניות: העליות יימשכו
כהנוביץ מעריך בין היתר כי "קצב עליית רווחיות החברות יישאר חיובי, אך במגמת התמתנות (בניכוי השפעות רפורמת המס בארה"ב). עליות אלה ברווחיות יתמכו בהמשך עליות במחירי המניות, אך עיקר ה'כוח' יהיה תלוי בהמשך פתיחת מכפילים, לאור ציפיותינו לאינפלציה וריבית נמוכות מהמגולם, מה שיאפשר תשואה ממוצעת של 5%-10% בשוקי המניות השונים.

· אג"ח: המרווחים עשויים לרדת עוד יותר
כהנוביץ מעריך כי "מרווחי האשראי באג"ח הקונצרני יישארו נמוכים. מרווחי האג"ח הקונצרני נכנסים אל 2018 סביב רמות השפל של השנים האחרונות אך התנאים הכלכליים תומכים במרווחים נמוכים יותר". עוד הוא מציין כי

"תום כלי הריבית מאיים בעיקר על האג"ח הצמודות ומהווה סיכון נוסף להשקעה בו".

· המלצות השקעה: להשקיע בנכסי סיכון
כהנוביץ ממליץ להשקיע ב-2018 בנכסי סיכון (Risk-On) כגון אג"ח קונצרני בדירוגים נמוכים, שווקים מתעוררים, מניות טכנולוגיה ומניות קטנות.

· הכלכלה הישראלית: ירידות מחירים בשורה של סקטורים, הריבית לא תעלה
כהנוביץ מעריך כי האינפלציה בישראל צפויה להסתכם ב-0.3% בלבד, וצפויה ירידת מחירים בשורה של סקטורים. "מדד המחירים לצרכן בישראל יתקשה להערכתנו לעלות בעשר השנים הקרובות. קצב עליית השכר בישראל הולך ומתמתן והנתון האחרון שפורסם בשנת 2017 הצביע על האטה לקצב שנתי של 1.3% בלבד לחודשים יולי-ספטמבר. עליית שכר מתונה כל כך במשק צומח מסתדרת רק עם צפי לירידת מחירים. גם ניתוח פרטני של סעיפי המדד מלמד שכמעט כולם צפויים להישאר מרוסנים: לדוגמה, סעיף הדיור (המשקף את מחירי שכר הדירה) - קצב העלייה צפוי להערכתנו להתמתן לקצב של 1.4%-1.6% לעומת 2.2% השנה (מעודכן לאוק' 2017), בעיקר בשל רמות גבוהות של גמר בניה המתוכננות לשנת 2018.


מחירי המכוניות צפויים להמשיך לרדת, בשל הצפה של שוק היד שנייה בעקבות רמות גבוהות מאד של רכישות רכבים חדשים ובשל קפיצת איכות משמעותית ברכבים החדשים. הלבשה והנעלה - צפוי להמשיך לרדת, גם בשל מהלכים שמבצעים קמעונאיים בישראל מול האינטרנט. מזון – המחירים צפויים להישאר יציבים למרות ירידה בשנה החולפת, עם סיכוי גבוה יותר להפתעה כלפי מטה. סעיף החינוך והתרבות במדד צפוי לעלות בשיעור חד יותר מ-2017 בשל השפעה חד פעמית, שחלפה, על מימון הצהרונים. תקשורת – סעיף עם ירידת מחירים מבנית בשל שיפורי איכות. מוניות – התעריפים צפויים להישאר יציבים לעומת ירידה ב-2017. טיסות – המשך ירידת מחירים בשל התגברות התחרות, התייעלות החברות (גם בשל כניסת ה"דרימליינר") ושינוי המודל העסקי בענף. מנגד עליית מחיר הדלק והתייצבות השקל יקזזו חלק מהירידה.

להערכתו, הצמיחה בישראל צפויה להסתכם בכ-3.0%-3.5%. הריבית בישראל לא צפויה לעלות ב-2018, אלא להישאר על 0.1% עד לפחות המחצית השנייה של 2019, אך משם עלות בקצב מהיר שיביא אותה עד 2024 לרמות גבוהות יותר מאלה בארה"ב".

צמיחה:
· הכלכלה בארה"ב ובעולם: הריבית בארה"ב צפויה לעלות רק 1-2 פעמים

כהנוביץ מעריך כי "ללא אירועים חריגים, ניתן לצפות להאצת הצמיחה השנתית של הכלכלה העולמית ל- 3.5%-4.0% בארה"ב צפויה צמיחה של כ-2.3% וגוש האירו – 2.3%. הקלות המס בארה"ב צפויות להשפיע על הצמיחה בעיקר דרך רכיב ההשקעות. לפי הערכות התוכנית עשויה להוסיף כך כחצי אחוז לתמ"ג ב-2018". כהנוביץ מציין בהקשר זה כי "צמיחת המדינות כבר לא חשובה למשקיעים כמו צמיחת תאגידי הרשתות, האינפלציה פחות ופחות נקבעת בתוך מדינה אלא ע"י מלחמות התאגידים לרצות את קהל בוחריהם (הצרכנים). בנקים מרכזיים חסרי סיכוי מול תנועות ההון הגלובליות ומול הדפלציה המבנית של השיפורים הטכנולוגיים שחברות אלה מביאות איתן. אי אפשר להילחם במהפכה הזאת ואולי גם לא כדאי. שלטון המדינות לא הוכיח את עצמו פחות עריצי או יותר דמוקרטי משלטונו של השוק, שנבחר מדי יום מחדש ע"י מיליארדי צרכנים".

האינפלציה בארה"ב צפויה להסתכם ב-1.6%. כהנוביץ מציין כי "תחזיות האינפלציה ל-2018 ברוב העולם ובישראל בפרט גבוהות מהאינפלציה המסתמנת ב-2017. עם זאת, בחצי שנה האחרונה, בדומה לשנים קודמות, הדינאמיקה היא הפחתת תחזיות האינפלציה אל תוך השנה החזויה - דינאמיקה שסביר מאוד שתימשך גם אל תוך 2018. בניגוד להערכותיהם של רבים, אנו סבורים כי רפורמת המס בארה"ב תוביל דווקא להתקררות מחירים. להערכתנו, הפחתת מס החברות תתבטא בשלב ראשון ברווחיות החברות אבל במשק תחרותי כמו זה האמריקאי, סביר ש'מלחמה' על נתח שוק תוביל להתגלגלות של הפחתת המס גם אל הצרכנים".

הריבית בארה"ב תעלה להערכתו רק 1-2 פעמים בשנת 2018. "קשה לראות 3 העלאות ריבית בארה"ב גם ב-2018. זה לא סוד שברוב השנים תחזיות הפד היו מהגרועות בשוק, וזה מוזר לאור העובדה שהם אלה שקובעים אותה. אך הפד לא לבד - גם מחלקת המחקר של בנק ישראל הפגינה בשנים האחרונו פספוס כרוני בהערכת הריבית".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il