TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת האוטומוטיב גארדיאן מגייסת 5.1 מיליון דולר


Guardian Optical Technologies
בין המשקיעים בחברה: Mirai Creation fund קרן ההשקעות של ענקית הרכב טויוטה, בהשקעה ראשונה בחברה ישראלית
גיל דותן, מנכ"ל גארדיאן: ״יש המון חברות סנסורים נהדרות היום שנותנות ליצרניות הרכב "עיניים" להבנה של מה שקורה מחוץ לרכב, אנחנו נותנים ליצרניות את היכולת להבין לעומק את המציאות שיש בתוך הרכב"

הסנסור עשוי לחסוך ליצרניות הרכב עלויות של כ-200 מיליון דולר בכל שנה

בין המשקיעים בחברה: Mirai Creation fund קרן ההשקעות של ענקית הרכב טויוטה, בהשקעה ראשונה בחברה ישראלית

אלון עצמון, לשעבר סמנכ"ל אסטרטגיה בחברת הרמן, משמש כיו"ר הדירקטוריון

החברה תשקיע את מירב סכום הגיוס בגיוס מועמדים בפרופיל הטכני המורכב שיאפשר לה לפתח יישומים חדשים על בסיס הסנסור הקיים

חברת Guardian Optical Technologies (גארדיאן) פועלת בעולם האוטומוטיב ומפתחת טכנולוגיית חישה מתקדמת, מודיעה על השלמת גיוס ראשון בהיקף 5.1 מיליון דולר. הסנסור שאותו מפתחת החברה, מייצר נתוני וידאו, מפת עומק ומסוגל לזהות מיקרו-תנועות. הסנסור עושה שימוש בקונפיגורציות אופטיות ייחודיות, חלקן בהליך מתקדם של רישום פטנט, ומייצר מידע עשיר על הנעשה ברכב. נתונים אלו יאפשרו ליצרניות הרכב לחסוך בעלויות, לייעל את הרכבים והשירותים אותם הם מציעים כערך מוסף ברכבים שלהן. הערכה שמרנית מתייחסת לחיסכון של כ-20 דולר בייצור כל רכב, כך שליצרניות רכב מסוימות, עשוי הסנסור של גארדיאן לחסוך כ-200 מיליון דולר בכל שנה.

גארדיאן, שהוקמה בשנת 2015 גײַסה סיד של 374 אלף דולר ולאחרונה השלימה גיוס במסגרת ראונד איי בסך 5.1 מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה: Mirai Creation fund קרן ההשקעות של ענקית הרכב טויוטה שזו לה ההשקעה הראשונה בחברה ישראלית. בנוסף השקיעו בחברה קרן Maniv Mobility ואנג'לים בעלי ניסיון בתחום האוטומוטיב. אלון עצמון, לשעבר סמנכ"ל אסטרטגיה בחברת הרמן, משמש כיו"ר הדירקטוריון.

שואיי אבה, מנכ"ל ספארקס, המנהל את קרן מיראיי אמר לנו עם אישור הדיווח על השלמת סבב הגיוס: "המשימה שלנו היא לתמוך בחברות חדשניות שפוטנציאל הצמיחה שלהן ברור והן עתידות להוביל את התחום עשרות שנים קדימה. אנחנו מצפים שהטכנולוגיה שפיתחה גארדיאן תמשיך להתפתח ולהצליח ולהיות חלק מההצלחה שלה".

הכסף שגויס מאפשר לחברה לצמוח מ-14 עובדים (רובם פיזיקאים ומפתחי אלגוריתמים) בשלב הנוכחי ל-30 עובדים בתוך שנה, במטרה להאיץ, ואף להרחיב את הפיתוח הטכנולוגי. במקביל, תחל החברה לראשונה לשתף את הפיתוח שלה עם לקוחות פוטנציאליים כשהמהלך הראשון יתבצע במסגרת תערוכת CES.

כמו כל סטארטאפ שנלחם על גיוס צוות איכותי, גארדיאן עומדת בפני "צרות טובות" שכן פרופיל העובדים שהיא מחפשת, מחייב כישורים גבוהים בתחומי הפיזיקה ופיתוח אלגוריתמים. היתרון במתן אתגר אמיתי לפיזיקאים שמלכתחילה נוכחותם בשוק העבודה דלילה, הוא משמעותי במיוחד. בגארדיאן מאמינים שהאתגר הטכנולוגי המורכב, בתחום מתפתח וחדשני כמו הרכב האוטונומי, עשוי להיות יתרון בולט בשיקולי הבחירה של הפיזיקאי, מפתח התוכנה או מפתח האלגוריתמים.

כבר בשלב מוקדם, הבינו יזמי החברה כי יש בידיהם כלי בעל פוטנציאל גדול למימוש במגוון רחב של יישומים, שכולם נועדו לאפשר ליצרניות הרכב לשפר את בטיחות הנוסעים (החיישן משרת, בין השאר, את מערכות כריות האוויר וחגורות הבטיחות), ליצור סביבה מותאמת יותר להעדפות האישיות של כל נוסע ולהתאים את השירותים והפיתוחים הטכנולוגיים של יצרניות הרכב לרכב האוטונומי ולמציאות בתעשייה שגם כך משתנה בקצב חסר תקדים.

השוק שבו פועלת Guardian מתפתח בקצב מהיר ובנפח גדול כשבתוך תעשיית הרכב האוטונמי מתפתח תת תחום - Passenger aware cars – המהווה הזדמנות עסקית מהותית יחסית בראשיתה. העובדה כי בשלב זה ניתן להעריך את מכלול הצרכים העתידיים עבור שוק זה, היא יתרון עצום עבור גארדיאן שכבר היום מסוגלת לספק מענה מתוחכם למורכבות שמתפתחת עם התקדמות הפעילות בעולם הרכב האוטונומי וככל שיגבר הצורך ביישומים נוספים בטכנולוגיה. עצם השימוש בחיישן אחד שנותן מידע עשיר על הנעשה ברכב, מייתר את הצורך במספר רב של חיישנים אחרים, מאפשר חיסכון בעלויות ייצור הרכב ומאפשר את מימושם של יישומים רבים בהווה ובעתיד.

גיל דותן, 37, בהכשרתו מהנדס מכונות מאוניברסיטת תל אביב, משמש כמנכ"ל החברה ואחד מיזמיה. דותן נחשב לאחד מהיזמים הבולטים בתחום האוטומוטיב עם 6 שנות ניסיון בתחום.

גיל דותן, מנכ"ל גארדיאן: "בשנתיים האחרונות, יצרניות הרכב סימנו את ישראל כמקור לטכנולוגיות מתקדמות ועל כך אנחנו חייבים תודה גדולה למובילאיי שסללה את הדרך עבור כולנו בתעשייה. יש המון חברות סנסורים נהדרות היום שנותנות ליצרניות הרכב "עיניים" להבנה של מה שקורה מחוץ לרכב, אנחנו נותנים ליצרניות את היכולת להבין לעומק את המציאות שיש בתוך הרכב.החזון שלנו הוא לייצר את פלטפורמת החישה האולטימטיבית בתוך הרכב כך שיתאפשר ליצרניות להיות מודעות יותר לנוסעים ברכב ועל ידי כך, לשפר את חווית הנסיעה, להציע שירותים במהלך הזמן שלנו ברכב ולהבטיח את שיפור הבטיחות עבור כולנו. זה נהדר לראות כמה התלהבות יש מצד היצרניות לנוכח הטכנולוגיה פורצת הדרך שאנחנו מציעים – והכל תודות לכישרון האדיר של עובדי החברה".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il