TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקוויטי בין השורות


אופנהיימר
מגזר הקמעונאות זוקף ראש: WMT HD
בשבוע שעבר קיבל מגזר הקמעונאות האמריקאי, הסובל תקופה ארוכה מסנטימנט שלילי במיוחד, כמה חיזוקים. ראשית, שתי מובילות הסקטור, רשת עיצוב ביתי Home Depot (סימול: HD) וענקית הקמעונאות העולמית Wal-Mart (סימול: WMT), שתיהן מדורגות Outperform ונמנות על רשימת המומלצות של אופנהיימר "אופקים רחבים", פרסמו תוצאות חזקות מהצפוי לרבעון השלישי הפיסקלי והעלו את תחזיותיהן. שנית, חלק מרשתות האופנה "השחוטות", כמו Abercrombie&Fitch (סימול: ANF), GAP (סימול: GPS) ו Footlocker (סימול: FL) פרסמו בסופשבוע שעבר דוחות חזקים מהצפי, ומניותיהן הגיבו בזינוק חד. בסקירה זו אנו מסכמים את דוחותיהן של WMT ו-HD, שהציגו השנה ביצועי יתר חזקים לעומת מגזר הצריכה ואף לעומת מדד ה-S&P500 הרחב, ובכך תרמו לביצועי רשימת "אופקים רחבים". יחד עם זאת, גם קבוצת המניות השניה אמורה לדעתנו לזכות בעניין המשקיעים המחפשים הזדמנויות "ערך" בסקטור שעבר טלטלה, שמתאפיין בתמחור חסר ובסנטימנט שלילי במיוחד, המותיר מקום להתאוששות בהמשך.

רשת וול-מארט (סימול: WMT), מובילת הקמעונאות העולמית, פרסמה בסופשבוע דוחות חזקים לרבעון השלישי 2017, עם הפתעה בהכנסות, ברווחיות ובנתוני מכירות חנויות ברות השוואה, זאת על רקע התקדמות בפעילות הסחר המקוון. הכנסות הרשת הסתכמו בכ-122.1 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 4.2% (צמיחה של 3.8% בשערי מטבע קבועים), מעל הצפי של 120.2 מיליארד דולר, כאשר הרווח הנקי non-GAAP של 1.00$ למניה היה גבוה בשלושה סנטים מהקונצנזוס ומטווח תחזיות החברה של 0.90$-0.98$ למניה.

הכנסות הרשת לפי סגמנטים - הכנסות רשת וול-מארט בארה"ב הסתכמו בכ-77.7 מיליארד דולר (64% מסך ההכנסות), עם צמיחה של 4.3% בהכנסות ורווח תפעולי של כ-4 מיליארד דולר (שיעור של 5.1% מהכנסות). קצב הצמיחה בחנויות ברות השוואה (comps) הואץ ל-2.7%, קצב יותר מכפול לעומת הרבעון המקביל אשתקד ומעל הצפי של 1.9%, כאשר צמיחה זו הגיעה הן מהגידול בתעבורת הצרכנים בחנויות (צמיחה של 1.5%) והן מעליה במחיר הקניה הממוצעת (עליה של 1.2%).

- מכירות eCommerce הציגו צמיחה מרשימה של כ-50%, אם כי עדיין מבסיס נמוך, ותרמו כ-0.8% לצמיחה, כלומר את מרבית ההפתעה לעומת תחזית הקונצנזוס.
- מכירות הפעילות הבינלאומית של וול-מארט (Wal-Mart International) צמחו בשיעור של 4.1% (צמיחה של 2.5% במונחי מטבע אחיד) לרמה של 29.5 מיליארד דולר (24% מהכנסות הרשת), כאשר ברמה גיאוגרפית הציגה וול-מארט צמיחה של 6.6% במכירות חנויות ברות השוואה במקסיקו, של 3.6% בבריטניה, של כ-4% בסין ושל כ-1.9% בקנדה, ברוב המקומות בעיקר כתוצאה מגידול בהיקף הרכישה הממוצעת של לקוחות.
- החטיבה הסיטונאית של וול-מארט Sam’s Club הניבה הכנסות של כ-14.9 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 4.4% בהכנסות ושל כ-2.8% במכירות חנויות ברות השוואה, מעל הצפי לצמיחה של 1%-1.5%, עם שיעור רווח תפעולי של כ-3%.

רשת וול-מארט נהנתה הרבעון מהשפעה מטיבה של שיקום נזקי הסופות שפגעו בחופי ארה"ב לאחרונה. אירועים אלה תרמו 30-50 נ"ב לשיעור הצמיחה של וול-מארט ארה"ב ו-70-90 נ"ב לצמיחה של חטיבת Sam’s Club, אם כי הובילו להשפעה שלילית מסויימת על שיעורי רווחיות הרשת. יחד עם זאת, גם ללא השפעה חד-פעמית זו, מפגינות תוצאות וול-מארט עוצמה רבה מעבר לצפי, בזכות ההתקדמות בפעילות הסחר המקוון, תחום בו מצליחה הרשת להתמודד מול חברת אמזון.קום, ומגדילה את פרישתה בשיעורים דו-ספרתיים גבוהים.

הנהלת וול-מארט העלתה את תחזיותיה לשנה הנוכחית, וצופה כעת רווח נקי בטווח 4.38$-4.46$, מעל טווח התחזיות הקודם של 4.30$-4.40$ למניה, עם צפי לצמיחה במכירות חנויות ברות השוואה של 1%-1.5% ברבעון הקרוב. בהתחשב בהפתעה מרשימה בדוחות הרבעון הקודם, ייתכן כי מדובר עדיין בתחזית שמרנית, במיוחד כשמדובר ברבעון החזק של החגים בארה"ב. מניית WMT הצטרפה לרשימת "אופקים רחבים" רק בתחילת החודש הקודם, אך מאז הציגה תשואה מרשימה של מעל 20%, בעקבות כנס האנליסטים שנערך לאחרונה וההפתעה בדוחות (כאשר מתחילת 2017 עלתה בשיעור חד של 41%). אנו סבורים כי גם לאחר העליה מדובר בהשקעה אטרקטיבית, כאשר מניית WMT נסחרת במכפיל EV/EBITDA של 8.3 לתחזית השנה הבאה, תמחור שאינו משקף את ה-turnaround בפעילות הרשת ומהלך ההתקדמות בפעילות הסחר המקוון בתמהיל ההכנסות, עם פוטנציאל להגברת הצמיחה העתידית. אנו מדרגים את מניית WMT בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 105$.

הרשת המובילה של עיצוב ביתי Home Depot (סימול: HD) מצטיינת גם היא בביצועים חזקים עקביים, כאשר מתמודדת בהצלחה רבה עם הבעיות שמעיקות על ענף הקמעונאות הכללי. תוצאות הרבעון השלישי שפורסמו בשבוע שעבר הוכיחו פעם נוספת את יכולתה של הנהלת הרשת להביא תוצאות חזקות. הכנסות הרשת הסתכמו בכ-25 מיליארד דולר, מעל הצפי של 24.5 מיליארד דולר, והציגו צמיחה מרשימה של 8.1%, כאשר הרווח הנקי 1.84$ למניה היה גבוה בשני סנטים מהקונצנזוס והציג צמיחה גבוהה של 15% לעומת הרבעון המקביל. מכירות החנויות ברות השוואה comps רשמו גם הן צמיחה גבוהה של 7.9%, משמעותית מעל תחזית הקונצנזוס של 5.7%, שכבר שיקפה רף ציפיות גבוה.

בדומה לוול-מארט, גם הכנסות Home Depot הושפעו לטובה כתוצאה מסופות ההוריקן בארה"ב בהיקף של כ-282 מיליון דולר (כ-1.2% מסך ההכנסות), כאשר קצב הצמיחה ב-comps בארה"ב עמד על 7.7%, הרמה הגבוהה מזה כשנתיים. שיעור הרווח הגולמי ירד קלות ל-34.6% עקב תמהיל מכירות מוטה כלפי מטה על רקע הסופות (מוצרים בסיסיים בעלי רווחיות נמוכה), אך ההשפעה לא היתה מהותית.

הנהלת Home Depot העלתה את תחזיותיה להמשך השנה, וצופה בשנה הנוכחית הכנסות של כ-100.6 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 6.3%, עם רווח נקי של 7.36$ למניה, מעל הצפי של 99.9 מיליארד דולר ו-7.34$ למניה. החברה צופה כי קצב הצמיחה במכירות חנויות ברות השוואה יעמוד השנה על 6.5%, רמה בין הגבוהות בענף הקמעונאות, אם כי עקבית עם הצמיחה המאפיינת את פעילות HD לאורך השנים האחרונות.

אנו מדרגים את מנייתHD בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 178$, בהתבסס על מכפיל רווח של 22 לתחזית 2018. בניגוד למניית WMT שהצטרפה לרשימת "אופקים רחבים" רק לאחרונה, מניית HD הנה נציגה וותיקה ברשימת המומלצות של אופנהיימר, ועקפה לאורך שנים את מדד ה-S&P500 בפער גדול, ומתחילת השנה עלתה בשיעור של כ-25%.

מניות WMT ו-HD עלו חזק מתחילת השנה, כנגד מגמות במגזר הקמעונאות הכללי, ונמנות על קבוצה מצומצמת מאוד של רשתות קמעונאיות שהציגו ביצועי יתר לעומת שוק המניות הכללי. הסיבה העיקרית לביצועי יתר של שתי המניות היא מידת חסינות רבה מתחרות מצד ענקית הסחר המקוון אמזון.קום (AMZN), הנובעת מחסמי כניסה גבוהים וממודלים עסקיים חזקים של רשתות וול-מארט והום דיפו. המצב בא לידי ביטוי בשיעורי צמיחה גבוהים ובשיעורי רווחיות נאים של שתי הרשתות.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il