TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

החקלאות הישראלית: מנכ"ל מועצת החלב, מיכל קראוס בפאנל על החקלאות הישראלית


תנועת המושבים
"למרות טרנד הטבעונות, קיימת מגמה של עלייה בחמש השנים האחרונות של צריכת החלב"
כך אמרה קראוס במהלך כנס הנהגות המושבים שהתקיים בסופ"ש האחרון בנושא החקלאות הישראלית ועתידה. מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "החקלאות והמרחב הכפרי כולו נמצאים בשנים האחרונות בתקופה מורכבת ומאתגרת. אנחנו רחוקים להיות בחוף המבטחים אבל אנחנו בכיוון הנכון. כל הסעיפים אותם העלו על סדר היום הציבורי נמצאים על השולחן וטופלו או מטופלים". בהקשר של המים אמר צור: " מאז תיקון 27, כולנו מבינים שצריכים לשלב כוחות ולעבוד יחד. ואנחנו עושים זאת- גם בתיקון וגם בפיצוי". צור הוסיף: "למרות כל הבעיות שלנו, כולם, כל תושבי המדינה היו רוצים לחיות במרחב הכפרי ולהיות חלק ממרקם הקהילה, החינוך והתרבות שיש במרחב הכפרי. יש לנו הזכות לגדל ולייצור חקלאות בעם ישראל.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן: " הגיע הזמן שממשלת ישראל תממש בהחלטותיה המעשיות את מה שראשיה אומרים ומתגאים על החקלאות כשהם נמצאים בחו״ל. אין ניסיון אמיתי לשתף עמנו פעולה וגם כאשר מביאים יוזמות חיוביות דוגמת הגדלת מספר העובדים הזרים, מלווים זאת בהגדלה דרמטית של הוצאות החקלאים והופכים את היוזמה לבלתי אפשרית. דוגמה נוספת היא שמאפשרים לענפי פירות קטנים לפרוש ממועצת הצמחים ומוציאים בעל כורחו את ענף התפוח המקיף כ30 אלף דונם ורובם מעובדים ע״י מושבים וקיבוצים והחיבור שלהם למועצת הצמחים חיוני ויעיל". וילן הוסיף: "בשנתיים האחרונות היו מספר ענפים שהצליחו יפה- החלב, הירקות, האבוקדו, התמרים ועוד. ועם זאת חייבים להיאבק ליישום אסטרטגיה ממשלתית לחקלאות ואת זאת נשיג בהליכה משותפת ומאוחדת של כל החקלאים על ארגוניהם השונים".

מנכ"ל מועצת החלב, מיכל קראוס: "אגף החלב הוא אגף מתוכנן. אנחנו מייצרים 1.6 מיליארד חלב בשנה. למרות טרנד הטבעונות, קיימת מגמה של עלייה משמעותית בחמש השנים האחרונות של צריכת החלב. הענף החקלאי שראש הממשלה הכי הרבה מדבר עליו בגאווה זה על תנובת הפרה הישראלית.

בכדי לשמור על הענף הזה, אנו נדרשים להתעקש מול הרגולטור – שזה משרד האוצר כשכל המטרה שלהם זו כלכלה חופשית כשהצרכן הוא המלך". עוד הוסיפה קראוס: "כמות המשלחות שמגיעות לארץ ללמוד את הענף הן גדולות. הענף שלנו מתוכנן ואין בו אין סודות, כל אחד יודע בכל דקה מה קורה בענף. אנחנו רוצים ענף מתוכנן כי זה נכון למדינת ישראל. אנחנו רוצים שמירה על המשק המשפחתי. לכך נדרשת חומה סינית שלא מעבירים מכסות בין הקיבוצים למושבים כי אחרת הגדולים יאכלו את הקטנים. יש חשיבות לשמירה על המשק המשפחתי. על המחלבות אמרה קראוס: "המחלבות במדינת ישראל הן בבעלות פרטית. לעומת בעולם שהן בבעלות של החקלאים. אם לא יהיה תכנון, אז מי שיתכנן את החלב יהיו המחלבות. כאשר האינטרס שלהן זה הרווחיות שלהן, ולא שמירה על הרפתן או על המשק המשפחתי. ולכן תכנון רגולטורי הוא הנכון במדינת ישראל".

במהלך הפאנל דובר על רצון משרד החקלאות לבטל את מועצת הצמחים.

מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח: "ענף הפרחים היה פעם ענף לתפארת. מהרגע שמועצת הפרחים בוטלה, הוא ללא תקציב, ענף שנעלם. בבוקר בהיר אחד הודיע לנו משרד החקלאות כי בכוונתו לפזר את מועצת הצמחים. המועצה שמורכבת מארבעה ענפים אוטונומיים לחלוטין. ניתן לראות שמשרד החקלאות רוצה לבטל במועצה את ענף הפירות בגלל כמה אנשים שרוצים לפרק. זו טעות. ללא גוף כזה נמצא עצמנו ללא ייצור משמעותי. כולל הובלת שוק סיטונאי. השוק המקומי לא יכול להסתובב בלי יד מכוונת, בלי מידע או הדרכה. המועצה היא זאת שמרכזת את המידע הזה. הסברנו את זה לשר. ענף הירקות הוא ענף חזק ומאורגן. ההתבטאות של מנכ"ל משרד החקלאות שהמועצה מתעמרת בחקלאים, זה שקר. מצד שני אני לא מאמין במועצה שתובעת את המגדלים שלה ושצוברים חוב במשך 7 שנים והיטל".

מזכיר ארגון מגדלי הפירות, איציק כהן הוסיף: "במידה ולא תהיה מועצת צמחים אז לא יהיה מי שיטפל בזנים או ינהל מו"מ עם קנט על כל ענף וזן. קיימת קבוצה מסוימת של חקלאים שלא רוצים את המועצה כי המועצה עוסקת המון בתביעות כל הזמן. את המתנגדים יש להוציא החוצה. כשסגרו את מועצת הפרחים , אז הענף כמעט נעלם.

כרמל סלע, ראש המועצה האזורית כרמל ואחראי על החקלאות במועצות האזוריות דיבר על העבודה מול הפוליטיקה: "לכל פעולה, אם היא פרטית או ציבורית צריך להסתכל על המילים – מה ואיך. מה אנחנו כחקלאים רוצים. הבעיה שלנו כחקלאים זה שלכל אחד יש מה אחר. אנחנו צריכים להגיע למה אחד. זו הבסיס לכל פעולה שאנחנו רוצים להביא. לגבי האיך – אם לא ננצל את הכוח הפוליטי שלנו לא נצליח. המדינה אוהבת לעבוד מול גורם אחד. אבל אם יש כמה אנשים אז המדינה עושה הפרד ומשול. ובגלל זה אנחנו צריכים לעבוד יחד. הציבור מבין את הצורך לשמור על החקלאות ועל השטחים הירוקים. הבעיה היא האוצר".

מזכ"ל הפועל המזרחי, איציק אליה הוסיף: "אם מישהו היה חושב להזרים מים לנגב לפני 20 שנה אז לא היו מאמינים. 140 אלף דונם ואנחנו צובעים את הנגב בירוק. כל מושבי הנגב התאחדו לחברת משקי הנגב. המושב יושב מהצד ולא עושה כלום, חברת מושבי הנגב מארגנת את הכל. אנחנו עוסקים בחקלאות וחושבים תמיד קדימה, במה להקיע ואילו גידולים חדשים לגדל. הפעילות המשותפת של המושבים משדרגת את המושב ואת ערך האדמה לעין ערוך".

פלג אוריון, יו"ר אגף המשק בתנועת המושבים אשר הנחה את הפאנל אמר: "טיפול תנועת המושבים בחקלאות ובחקלאים הוא אינטנסיבי. ישנם אתגרים רבים בחקלאות במגוון תחומים והפתרון הטוב ביותר הוא לעבוד בשיתוף פעולה של כל הגורמים המשפיעים קרי תנועות, ארגונים ומועצות מקומיות לטובת החקלאות..

רו"ח יהודית קריסטל מברית פיקוח סיפרה על שירותי החברה למען החקלאים והמושבים


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il