TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ליאור יוחפז IBI


איביאי
קצב צמיחה יפה ותמונה אופטימית סיפור מצוין של משק שעובד ומנוהל יפה
נתוני התוצר של הרבעון השלישי שפורסמו השבוע היו עקביים עם התמונה הכללית שעולה מכל הנתונים, מצב המשק מצוין. התוצר צמח ברבעון השלישי ב- 4.1%, הקונצנזוס היה לצמיחה של 2.8% כשברבעון הקודם הצמיחה עמדה על 2.5% בלבד.
כמו שזה נראה כרגע, 2017 הולכת לסגור בצמיחה בין 3% ל- 3.5%, קצב יפה מאוד למשק הישראלי.

עלייה חדה נרשמה בצריכה הפרטית, 7.8%+ ברבעון השלישי כשגם ברבעון הקודם ראינו צמיחה יפה של 6.1% אחרי גמגום ברבעון הראשון של השנה (0.3%+). נכון, חלק מהצמיחה בצריכה הפרטית נובעת מרכישה של כלי רכב, כ- 42% צמיחה ברכישת רכבים. אבל גם בלי כלי רכב, הצריכה השוטפת צמחה ב- 6.7% לעומת 3.2% ברבעון הקודם.

גם בהסתכלות קדימה מתוך שאר נתוני המאקרו עולה תמונה אופטימית, ההשקעות במשק עלו ב- 8.1% כשההשקעה בבניה למגורים משכה למטה בירידה של 1.4% (ביטוי של ההאטה במכירת דירות) ושאר ההשקעות צמחו ב- 13.2%, ככל הנראה פיתוח מאגר הגז לוויתן. צמיחה בהשקעות במשק מעידות על המשך צמיחה גם ברבעונים הבאים.

היצוא ממשיך להיות מובל על ידי יצוא השירותים - שזה בעיקר ההייטק, סה"כ הצמיחה ביצוא ברבעון השלישי הייתה18.5% , אבל ללא חברות הזנק (סטארט-אפים) ויהלומים הצמיחה הייתה אפסית. אפשר לטעון שהצמיחה הזו ביצוא היא חד-פעמית ולא אמיתית, יתכן והצמיחה הזו היא המכירה של מובלאיי, שאולי סווגה כחברת הזנק. אבל כשיש לנו כל שנה מכירה חד-פעמית כזו, אפשר להתייחס לזה כמשהו קבוע. המשק הישראלי מוטה לחברות כאלו מתוך אופי המדינה ומתוך הכוונה של קובעי המדיניות.

הנתונים היפים האלו הם לא תוצאה של שנה אחת טובה או משהו חד-פעמי, היות והם עקביים עם שאר הנתונים במשק, האבטלה בשפל ומדדי אמון הצרכנים ומנהלי הרכש ברמות גבוהות ואופטימיות. מנגד המשק מקבל רוח גבית מאינפלציה נמוכה ששומרת על הריבית הנמוכה. סיפור מצוין של משק שעובד ומנוהל יפה.

אני מאמין שאחוז האבטלה הנמוך יביא לתהליך של עליית מחירים שיחד עם הצריכה הפרטית החזקה תיצור אינפלציה בסופו של דבר. התמחור המתוח של השוק לעליית ריבית ראשונה בישראל בסוף 2019 יחד עם תמחור החסר של השווקים לעליית ריבית בארה"ב מביאה אותי להעדיף את החלק הקצר של העקום.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il