TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תראפיקס ביוסיינסס חתמה עם אסותא על הסכם לביצוע מחקר קליני בתחום הפרעות שינה


תראפיקס
הניסוי שלב IIaהמתוכנן ירחיב את מגוון הטכנולוגיות הקנייניות של החברה המבוססות על מולקולות קנבינואידיות לטיפול בהתוויות רפואיות שלהן מענה טיפולי לא מספק

תראפיקס ביוסיינס, חברה ציבורית הנסחרת בתל אביב ובנסדא"ק (TRPX), המתמחה בפיתוח תרופות מבוססות קנבינואידים, מודיעה היום כי חתמה על הסכם עם “אסותא - מרכזים רפואיים”, רשת בתי החולים ושירותי הרפואה הפרטיים הגדולה בישראל, לביצוע ניסוי קליני שלב aII בתרופה שמפתחת החברה (01 OSA-THX) לטיפול בדום נשימה חסימתי בשינהOSA) ,Obstructive Sleep Apnea) המבוסס על טכנולוגיית האנטוראג' המורשית של החברה.


הניסוי יבחן את היעילות של הקומבינציה התרופתית המבוססת על THC סינתטי Tetrahydracannabinol) ו Palmitoylethanolamide - (PEA) לטיפול בדום נשימה חסימתי בשינה ויובל ע"י פרופסור ירון דגן, ראש המכון לרפואת שינה באסותא והחוקרת הראשית ד”ר לילך קמר. במהלך הניסוי, 30 מטופלים המאובחנים כסובלים מתסמונת זו יקבלו את התרופה תחת מעקב למשך 30 יום. יעד היעילות הראשי בניסוי הינו שינוי משמעותי באיכות השינה לפני ולאחרי הטיפול, על פי מדד , AHI המדד המקובל בהתוויה זו.


לדברי פרופסור דגן: “הפרעות נשימה בשינה משפיעות על אחוז משמעותי ההולך וגדל בקרב האוכלוסייה הבוגרת. כיום, הטיפולים הסטנדרטיים ב-OSA הם באמצעות מכשור לא פולשני המאפשר זרימת אוויר ((CPAP והתקנים אוראליים, שאינם נוחים לחולה ועל כן ההיענות לשימוש בהם נמוכה. כמו כן, כיום אין טיפול תרופתי מאושר להתוויה זו. משום כך, אנו נלהבים לעבוד בשיתוף פעולה עם תראפיקס, בפיתוח תרופה בעלת פוטנציאל להפוך לטיפול מהפכני בתחום זה אשר קיים בו צורך רפואי משמעותי".


המולקולה “דרונבינול” (Dronabinol), אחד מהרכיבים המצויים
ב- THX-OSA01 הראה התכנות לטיפול בהפרעות נשימה בשינה, במחקר שבוצע על ידי חוקרים מהמחלקה לרפואה באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו. במחקר, בו השתתפו 17 חולים הסובלים מהתסמונת במצב מתון עד חמור, נרשמה ירידה משמעותית במדד AHI בעקבות הטיפול.


ד”ר עדי צולוף-שני, סמנכ"לית טכנולוגיות של החברה אומרת: "אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם פרופסור דגן, מוביל דעה מוכר ומומחה בעל שם עולמי ברפואת שינה. אחד מההיבטים החשובים בניסוי זה יהיה לחקור את ההשפעה המיטיבה של “אפקט האנטורג'” על שיפור היעילות בטיפול ב,OSA בדומה לממצאים אחרים שקיבלנו בשימוש בטכנולוגיות הקניניות של החברה בהתוויות אחרות. אנו מאמינים כי יתרונות האנטורג', דהיינו השילוב בין שני קנבינואידים (THC+PEA) הפועלים באופן סינרגי, עשוי לשפר את יעילות הטיפול ובטוחים כי הניסוי ירחיב את הידע על התועלתיות של ה-THX-OSA01 כטיפול מוביל לסובלים מדום נשימה חסימתי".


ג'וש בלכר, סמנכ"ל הכספים של תראפיקס מוסיף: "בנוסף לפוטנציאל המסחרי הקיים בטיפולים הקנייניים שלנו עבור תסמונת טורט ופגיעת מוח טראומטית, תסמונת דום נשימה בשינה מהווה אינדיקציה השלישית בעלת פוטנציאל מסחור, במידה והניסויים הקליניים יוכתרו בהצלחה".
לפי מידע של האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה (AASM) וחברת הייעוץ והמחקר “פרוסט אנד סאליבן”, תסמונת זו משפיעה על 29.4 מיליון גברים ונשים אמריקאיים, המייצגים 12% מהאוכלוסייה הבוגרת בארה”ב. העול הכלכלי כתוצאה מדום נשימה בשינה שאינו מאובחן, מוערך בכ-150 מיליארד דולר בשנה בארה”ב בלבד.


אודות דום נשימה חסימתי בשינה
לפי הנתונים של “מאיו קליניק” (Clinic Mayo), מרכז רפואי בעל שם עולמי הפועל בארצות הברית, תסמונת זו מהווה בסיס להפרעות שינה קשות, משום שהיא גורמת לעצירות חוזרות ונשנות של הנשימה. ישנם סוגים שונים של דום נשימה, אך הנפוצה ביותר מביניהם היא חסימתית. אחד מתופעות הלוואי המוכרות של סוג זה היא נחירה, והיא מתרחשת כאשר שרירי הגרון נרפים לסירוגין וחוסמים את נתיב הנשימה במהלך השכיבה.

אודות תראפיקס ביוסיינס
תראפיקס ביוסיינס הינה חברת פרמצבטית המתמחה בפיתוח תרופות מאושרות, המבוססות על מולקולות קנאבינואידיות, ומובלת על ידי צוות בכיר ומנוסה של מדענים ומנהלים. החברה מתמקדת ביצירה ופיתוח של פרוטפוליו עשיר בטכנולוגיות ונכסים המבוססים על תרופות קנבינואידיות. נכון למועד זה, החברה עוסקת בפיתוח שתי תרופות על בסיס רכיב קנאבינואידי סינתטי מאושר FDA (“ronabinolD”), לטיפול בתסמונת טורט, ולטיפול בירידה בתפקוד קוגניטיבי ופגיעה מוחית טראומטית.

אודות אסותא
"אסותא מרכזים רפואיים" הינה רשת בתי החולים ושירותי הרפואה הפרטיים הגדולה בישראל וכוללת 8 בתי חולים ומרכזים רפואיים בכל רחבי הארץ. אסותא הנמצאת בבעלות קופ"ח מכבי, קופת החולים השניה בגודלה בארץ, אחראית על כ15% מהפעילות הכירורגית בישראל ומטפלת בבריאותם של כמיליון חולים בשנה. בית החולים אסותא מוסמך איכות ובטיחות ברפואה מטעם ארגון ה-JCI וסטנדרט הטיפול בה דורג כגבוה ביותר בישראל על ידי משרד הבריאות.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il