TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
הצמיחה העולמית ממשיכה להשתפר, תחזיות קרן המטבע לישראל הן לגבי קצב הצמיחה והן לגבי האינפלציה גבוהות מהערכתנו
לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים:

הצמיחה העולמית ממשיכה להשתפר, תחזיות קרן המטבע לישראל הן לגבי קצב הצמיחה והן לגבי האינפלציה גבוהות מהערכתנו.

הצמיחה העולמית ממשיכה להשתפר, כך על פי האומדנים האחרונים של קרן המטבע הבינלאומית שעודכנו שוב כלפי מעלה. תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית ול-2018 3.6 ו-3.7 אחוזים בהתאמה (עלייה של 0.1 נקודת אחוז). השיפור הוא תודות לצמיחה מהירה ביותר במרבית מדינות העולם, מפותחות ומתפתחות. בזווית המקומית, הקרן עדכנה קלות את תחזית הצמיחה לישראל ל-3.1 אחוזים השנה ו-3.4 אחוזים בשנה הבאה – מעט גבוה מהערכותינו ל-2017. להערכתם, האינפלציה תגיע ליעד התחתון של בנק ישראל בסוף 2018 (אנחנו בספק לגבי זה).

כזכור, מדד המחירים לצרכן הפתיע הפעם כלפי מעלה. יחד עם זאת, סביבת האינפלציה נשארת נמוכה ובנק ישראל צפוי לעדכן את התחזיות (הצמיחה והריבית) ביום חמישי כלפי מטה.
בתחזית שלנו קדימה אין שינוי משמעותי; להערכתנו, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.2 אחוז (על רקע עלייה עונתית במחירי ההלבשה ההנעלה והנופש, שתקוזז עם ירידה עונתית בסעיף הדיור) ומדד נובמבר צפוי לרדת ב-0.2 אחוז. למרות המדד המפתיע סביבת האינפלציה נשארת נמוכה מאוד. ב-12 המדדים הקרובים אנו עדיין צופים אינפלציה של 0.5 אחוז.

ביום חמישי הקרוב בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, במקביל מחלקת המחקר תפרסם את תחזיותיה המעודכנות. להערכתנו, תחזית הצמיחה ל-2017 (3.4%) תעודכן כלפי מטה, אך תחזית הצמיחה ל-2018 (3.3%) תישאר כמעט ללא שינוי. בנוסף להערכתנו למרות המדד האחרון, בנק ישראל צפוי להפחית את תוואי הריבית החזוי ל-0.25 אחוז בסוף 2018 (לעומת 0.5% בתחזית האחרונה שלהם).

עוד ביום חמישי הקרוב יתפרסמו נתוני הצמיחה בסין לרבעון השלישי, לאחר שהמחצית הראשונה הפתיעה עם צמיחה מהירה מהצפי. פרסום נתון הצמיחה יעשה במקביל לכנס הקונגרס ה-19 של ועדת המפלגה הקומוניסטית של סין, שייפתח מחר. 2,287 נציגים מרחבי סין ישתתפו בקונגרס בו יעוצבו המטרות והמדיניות הנגזרת של הממשל הסיני בחמש השנים הקרובות. בין היתר, סביר שבין הנושאים שיידונו יהיו המשך הטיפול באשראי החברות הגדול בסין, המתיחות באזור סביב צפון קוריאה, וכן, מדיניות החוץ הסינית מול הממשל האמריקאי החדש.

נקודות מרכזיות

ישראל
מדד המחירים לצרכן הפתיע כלפי מעלה. יחד עם זאת, סביבת האינפלציה נשארת נמוכה ובנק ישראל צפוי לעדכן את התחזיות (הצמיחה והריבית) ביום חמישי כלפי מטה.
מאז הסקירה הקודמת הציפיות לאינפלציה עלו מעט בטווחים הבינוניים וירדו מעט בארוכים.
ארה"ב
האינפלציה בספטמבר עלתה בין היתר בעקבות ההוריקנים, אך מדד הליבה שמר על רמתו.
שאר האינדיקטורים היו ברובם חיוביים ומצביעים על פגיעה מתונה יותר בצמיחה ברבעון השלישי. עם האצה במכירות הקמעונאיות ועלייה חדה במדד אמון הצרכנים.

עוד בעולם
הצמיחה העולמית משתפרת, כך על פי האומדנים האחרונים של קרן המטבע הבינלאומית.
זינוק מדד הייצור התעשייתי בגוש האירו באוגוסט, תומך בכוונת הבנק המרכזי לצמצם את קצב הרכישות.
נתוני סחר החוץ בסין היו הטובים ביותר מזה 3 חודשים. מדד המחירים ליצרן עלה בהרבה מעל לצפי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il