TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

BASF שילמה מחיר מפולפל - וגברה על סינג'נטה ואדמה בעסקת מיליארדים


אדמה
העסקה סיכלה את התוכנית של קבוצת כמצ'יינה - בעלת השליטה באדמה - לבצר את מעמדה המוביל בשוק האגרוכימיה העולמי
חברת האגרוכימיה הגרמנית רכשה תיק מוצרים מבאייר תמורת 6.6 מיליארד דולר לפי מכפיל רווח תפעולי תזרימי של 15.3 ■ העסקה סיכלה את התוכנית של קבוצת כמצ'יינה - בעלת השליטה באדמה - לבצר את מעמדה המוביל בשוק האגרוכימיה העולמי

שדה לפתית של באייר בגרמניה. העסקה יוצרת את חברת האגרוכימיה הגדולה בעולם
שדה לפתית של באייר בגרמניה. העסקה יוצרת את חברת האגרוכימיה הגדולה בעולםבלומברג
חברת האגרוכימיה אדמה שבשליטת כמצ'יינה (78%) החמיצה הזדמנות לגידול משמעותי בהכנסותיה — לאחר שהחברה האחות סינג'נטה הפסידה במכרז לרכישת תיקים של חומרי הדברה וזרעים מהונדסים, וטכנולוגיות להנדסה גנטית של זרעים מענקית הפארמה והאגרוכימיה הגרמנית באייר.

בסוף השבוע שעבר הכריזה באייר על מכירת נכסים אגרוכימיים ל–BASF הגרמנית תמורת 5.9 מיליון יורו (6.6 מיליארד דולר). מחזור המכירות של הנכסים הסתכם ב–1.3 מיליארד יורו ב–2016, והם הניבו רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 385 מיליון יורו, כך שהעסקה משקפת מכפיל של 15.3 על ה–EBITDA.

באייר נדרשה למכור את הנכסים כתנאי לאישור העסקה לרכישת חברת מונסנטו האמריקאית תמורת 66 מיליארד דולר במזומן שהוכרזה בספטמבר 2016. באייר היתה חברת האגרוכימיה השלישית בגודלה בעולם עם מחזור שנתי של 9.5 מיליארד יורו; ומונסנטו, החברה המובילה בעולם בתחום הזרעים המהונדסים גנטית, היא חברת האגרוכימיה השישית בעולם — כך שהעסקה יוצרת את חברת האגרוכימיה הגדולה בעולם. לפי הערכות, אף לא אחד מהמתחרים האחרים על רכישת הנכסים הציע מחיר של 4 מיליארד יורו עבור הנכסים, שרכישתם אינה מייצרת כל סינרגיה מבחינתה של BASF, משום שאין לה עסקי זרעים.

הנכסים שנמכרו בידי באייר כוללים את גלופוסינייט (Glufosinate), המוצר המקביל לקוטל העשבים הלא סלקטיבי גלייפוסט של מונסנטו — אלא שהמוצר של באייר יקר יותר לייצור, ותהליך ייצורו מסוכן יותר. הערך היחיד שלו הוא שבדרום ארה"ב ובדרום אמריקה פיתחו העשבים עמידות לגלייפוסט. חלקו של מוצר זה הוא כשליש ממחזור המכירות של הנכסים הנרכשים, ורווחיותו נמוכה משמעותית מהממוצע של הנכסים האחרים. לפיכך, מכפיל ה–EBITDA ששולם עבור הנכסים האחרים גבוה עוד יותר מ–15.3.

הנכסים האחרים שנרכשו כוללים כמעט כל עסקי הזרעים של באייר, את הטכנולוגיה LibertyLink לייצור זרעים מהונדסים גנטית, כך שהם עמידים לגלופוסינייט, וכן טכנולוגיות לפיתוח וייצור זרעים. עסקי הזרעים שבאייר תמכור כוללים את פעילותה הגלובלית בתחום זרעי הכותנה (מלבד הפעילות בהודו ובדרום אפריקה) , שבו יש לבאייר נוכחות טובה בארה"ב; פעילות זרעי הקנולה באירופה ובקנדה, שוק שבו באייר מחזיקה בנתח של 80%–90%, אך אינו צומח; וזרעי הסויה, תחום שבו מונסנטו היא מובילה עולמית.

כחלק מהעסקה תעביר באייר ל–BASF קניין רוחני, מתקני ייצור ו–1,800 עובדים, בעיקר בארה"ב, גרמניה, ברזיל, קנדה ובלגיה. BASF התחייבה שלא לפטר את העובדים הקבועים שהועברו אליה במשך שלוש שנים לפחות, התחייבות שמגדילה את עלות העסקה. מכירת הנכסים ל–BASF היא חלק מתהליך מואץ של מיזוגים ורכישות בענף האגרוכימיה, שסבל בשלוש השנים האחרונות מירידה במחירי הסחורות החקלאיות. כחלק ממגמה זו רכשה כמצ'יינה 80% ממניות סינג'נטה השווייצית, חברת האגרוכימיה הגדולה בעולם לפני המיזוג בין באייר למונסנטו, תמורת 43 מיליארד דולר במזומן; וחברת האגרוכימיה השנייה בגודלה דופונט השלימה מיזוג עם חברת דאו כימיקלים לפי שווי של 130 מיליארד דולר לחברה הממוזגת.

מכירת הנכסים ל–BASF סיכלה את תוכניתה של סינג'נטה לרכוש את טכנולוגיית פיתוח הזרעים בהנדסה גנטית LibertyLink, להגדיל את תיק הזרעים של סינג'נטה, שהוא השלישי בגודלו בעולם לאחר מונסנטו ודופונט; לחבר את תכונת העמידות לגלופוסינייט לזרעים נוספים שפיתחה סינג'נטה, ולחבר לגלופוסינייט חומרי הדברה נוספים של סינג'נטה ושל אדמה, באופן שיצמצם את התפתחות העמידות של עשבים לחומרי הדברה. כך עשתה בעבר אדמה, כשחתמה על עסקת שיווק משותפת עם מונסנטו. האחרונה הציעה את קוטל העשבים דיורון (Diuron) של אדמה לחקלאים שרכשו את הגלייפוסט כדי לשפר את התמודדותם עם העמידות שהתפתחה לגלייפוסט.

אדמה, בניהולו של חן ליכטנשטיין, מוזגה בשבוע שעבר עם חברת סנונדה, שנסחרת בבורסה של שנזן ובבורסה של הונג קונג, לאחר שסנונדה שבשליטת כמצ'יינה רכשה את הבעלות המלאה באדמה תמורת הקצאת מניות לכמצ'יינה. כך, הנתח שבו תחזיק כמצ'יינה בסנונדה, הנסחרת בשווי של 5 מיליארד דולר, גדל ל–78%. החשיפה היחידה של משקיעים ישראלים לאדמה היא באמצעות אג"ח ב' שלה. האיגרות, שיתרתן 6.7 מיליארד שקל, הן בעלות מח"מ של 8.8 שנים, בעלות דירוג AA מינוס מ–P&S מעלות, נושאות ריבית של 5.15%, והתשואה עליהן היא 2.5%.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il