TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אבוג'ן ותרביות-רהן מודיעות על תוצאות חיוביות בשנה שנייה של ניסויי שדה בבננות לעמידות לפטריית ה- Black Sigatoka


אבוגן
טכנולוגיית העריכה הגנטית צפויה להקל על תהליך הרגולציה של המוצר הסופי ולקצר את זמן ההגעה לשוק

אבוג'ן (סימול ת"א: אבגן,NASDAQ:EVGN ), חברה מובילה לשיפור יבול והעלאת הכדאיות הכלכלית של גידולים חקלאיים, וחברת תרביות-רהן (1988) בע"מ, חברה מובילה לאגרו-ביוטכנולוגיות והגדולה בעולם המערבי לייצור בננות בתרביות רקמה, הודיעו היום על תוצאות חיוביות של שנת ניסויי שדה שנייה בבננות, שהדגימו יעילות כנגד פטריית ה- Black Sigatoka. כמו כן, הצדדים הודיעו על הסכמתם לעשות שימוש בטכנולוגיה המהפכנית של עריכה גנטית כדי למנף ידע גנומי שנצבר במסגרת ניסויי השדה, לצורך פיתוח משותף של מוצר, העשוי להיות בטוח יותר לגידול ובריא יותר, הן עבור מגדלים והן עבור צרכנים. המוצר שיפותח מכוון להיות מוגדר כמוצר שלא עבר הנדסה גנטית, הגדרה שעשויה להקל משמעותית על תהליך הרגולציה ולקצר את זמן כניסת המוצר לשוק.


בננות הן אחד מסוגי המזון בעלי הערך הכלכלי הגבוה ביותר, ושוק המוערך במעל ל-2.5 מיליארד דולר בשנה. לרוע המזל, פטריית ה- Black Sigatoka תוקפת מעל ל- 50% מהגידולים, מפחיתה יבול בשיעור של 35%-50%, ומובילה לתוספת מוערכת של כ- 15-20% למחירו של המוצר הסופי. השיטות הקיימות כיום לבקרת הפטרייה כוללות שימוש בחומרי הדברה כימיים, כאשר תדירות השימוש בהם עולה בהתמדה עקב פיתוח עמידות, ועלולות להיות להן השפעות סביבתיות ובריאותיות מזיקה. תכונה של עמידות בננות כנגד פטריית ה- Black Sigatoka, צפויה להוביל לגידול ביבול לצד יישום שיטות גידול בטיחותיות יותר ובננות בריאות יותר לצריכה, עם פחות שרידים של כימיקלים במזון.


אבוג'ן זיהתה בהצלחה מספר גנים, מרביתם מזן של בננת בר, באמצעות שימוש בפלטפורמה המחשובית שלה לחיזוי ביולוגי, הצפויים להיות בעלי יעילות גבוהה כנגד פטריית ה- Black Sigatoka. בהמשך , תרביות-רהן ביצעה וולידציה ליעילות הגנים בשני ניסויי שדה ובשניהם נראתה ירידה משמעותית בסימפטומים של המחלה בעצי הבננה. תרביות-רהן ממשיכה בוולידציית הגנים לשנה שלישית של ניסויי שדה שתוצאותיהם צפויות לקראת סוף השנה הבאה.

במקביל, ידע קנייני זה ישמש כתשתית למאמצי החברות בתחום העריכה הגנטית, כאשר אבוג'ן תזהה את מקטעי הגנים שבהם יש לבצע עריכה, וצפויים להשפיע על העמידות למחלת ה- Black Sigatoka, ותרביות-רהן תבצע את העריכה הגנטית ואת הוולידציה בשדה.


רון דינר, מנכ"ל תרביות רהן אמר: "אנו נרגשים עם פתיחתו של פרק חדש בשיתוף הפעולה שלנו עם אבוג'ן, חברה בעלת ידע ביולוגי מעמיק ויכולות מחשוביות עוצמתיות. אנו מאמינים כי יישום טכנולוגיית עריכה גנטית בבננות, בשילוב הידע הייחודי של רהן בריבוי, וקווי ייצור השתילים הנרחבים שלה, יביאו ערך לכל אורך שרשרת הייצור, תוך קיצור זמן ההגעה לשוק, והצגת מוצר סופי משופר."


עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן אמר: "זוהי דוגמא מצוינת לאופן בו אבוג'ן, באמצעות פלטפורמת החיזוי הביולוגי הייחודית ורחבת ההיקף שלה, וחברות מובילות בתעשייה החקלאית, יכולות לשתף פעולה ולפתח מוצרים חדשניים שיספקו פתרון לצרכי שוק שטרם קבלו מענה. אנו גאים לחבור לתרביות-רהן, מומחית עולמית בריבוי וטיפוח בננות, להתמודדות משותפת מול פטריית ה-Black Sigatoka, הצורך החשוב ביותר, ונכון לעתה נטול המענה, בגידול חקלאי של בננות. בנוסף, אנו מרוצים מכך שכעת נוכל למנף את הידע הגנומי הייחודי שהשגנו עד כה בנוגע לעמידות בננות לפטריית ה- Black Sigatoka, באמצעות השימוש בטכנולוגיה העוצמתית של עריכה גנטית. זוהי טכנולוגיה שיש בה פוטנציאל לקיצור משמעותי של זמן ההגעה של מוצר לשוק, כמו גם ליצירת מוצר משופר."


אודות עריכה גנטית:
טכנולוגיות עריכה-גנומית מהוות כלי-מפתח מדעי שיכול להביא לפריצות דרך בחקלאות באמצעות ביצוע שינויים ממוקדי מטרה ב-DNA של התא. נכון להיום, הדרישות הרגולטריות של עריכה גנטית הן גמישות יותר בהשוואה להנדסה גנטית, דבר הצפוי להקל על כניסת מוצר לשוק.


אודות אבוג'ן (NASDAQ,TASE: EVGN)
אבוג'ן הינה חברת ביוטכנולוגיה מובילה לשיפור הכדאיות הכלכלית של גידולים חקלאיים. החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית חדשנית ויחודית שממנפת הבנה מדעית וטכנולוגיות מחשוביות לצורך ניצול ''Big Data חקלאי לפיתוח תכונות זרעים משופרות (באמצעות גישות של הנדסה גנטית ואחרות), וכן מוצרים חדשנים בתחומי האג-כימיה והאג-ביולוגיה. לאבוג'ן שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות החקלאות המובילות בעולם ביניהן: BASF, Bayer, DuPont, Monsanto, Syngenta. שיתופי הפעולה מתמקדים בפתרונות חדשניים בתחומי שיפור יבול והגנת הצומח. משרדיה הראשיים של אבוג'ן ממוקמים ברחובות, ישראל ומניית החברה נסחרת בבורסת תל-אביב (סימול בת"א: אבגן) ובבורסה האמריקאית (NASDAQ:EVGN). לפרטים נוספים: www.evogene.com
אודות תרביות רה"ן (1998):
תרביות רה"ן הינה חברת ביוטכנולוגיה המתמחה בתרביות רקמה, גנטיקה מולקולארית וטיפוח צמחים. עם מעל ל-40 שנות ניסיון בתרביות ובהרבייה של צמחים. תרביות רהן מייצרת מיליוני שתילים בכל שנה ומייצאת למעל ל-20 מדינות ברחבי העולם. תרביות רהן היא חברה פרטית שהנהלתה ממוקמת בראש הנקרה, ישראל, ובעלת מתקני ייצור נוספים בקולומביה, הפיליפינים ואקוודור, ומרכז הפצה בקוסטה ריקה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il