TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מידרוג מורידה דירוג לביקום מ- Aa3 ל- A1 עם אופק שלילי


מידרוג לוגו
הורדת הדירוג הינה על רקע הערכותינו לשחיקה בגמישות הפיננסית של החברה ועלייה ברמת מינוף

שיקולים עיקריים לדירוג
הורדת הדירוג הינה על רקע הערכותינו לשחיקה בגמישות הפיננסית של החברה ועלייה ברמת מינוף. הורדת הדירוג משקפת גם את הערכתנו להפחתת הסבירות לתרחיש הבסיס של מידרוג, להמשך חלוקת מלוא הרווח הנקי מבזק – החברה הישראלית לתקשורת בע"מ ("בזק" או "החברה הבת"), הגם שבשלב זה לא חל שינוי במדיניות החלוקה של בזק. דירוג ביקום, חברת אחזקות שייעודה היחידי הינו מימון אחזקת השליטה בבזק (26.34% מהון המניות, Aa2.il באופק יציב), נשען על דירוג החברה הבת, אשר חוסנה העסקי והפיננסי מהווים את נקודת המוצא לניתוח סיכוני האשראי של החברה. פער הדירוג אל מול נכס הבסיס מגלם את נדחות התחייבויות החברה לעומת התחייבויות בזק וכן את התלות המהותית בה כמקור יחיד לשירות החוב.


בזק הינה קבוצת התקשורת הגדולה והמובילה בישראל אשר פועלת בענף התקשורת המוערך על-ידי מידרוג כבעל סיכון עסקי בינוני בעיקר נוכח תחרות אינטנסיבית וחשיפה גבוהה לרגולציה מעודדת תחרות. מיצובה העסקי החזק של בזק נתמך במותג חזק, פיזור פעילות רחב, נתחי שוק מהותיים, ובעלות על תשתית תקשורת נייחת בפריסה ארצית המקנים לה מעמד אסטרטגי ומונופוליסטי בתחום הנייח לצד יתרון טכנולוגי וגמישות עסקית. להערכתנו, התחרות הגוברת בענף התקשורת, בשילוב השפעות עם רפורמות רגולטוריות ושחיקה בהכנסות, מהווים אתגר עבור בזק להמשיך ולשמר רווחיות גבוהה. אנו מעריכים כי בזק תציג שחיקה בהכנסות ושחיקה מסויימת ברווחיות בשנתיים הקרובות, אולם רווחיותה תיוותר גבוהה יחסית ותתורגם לתזרימי מזומנים חזקים.
דירוג החברה נשען על תזרים הדיבידנדים הצפוי מבזק, המבוסס על מדיניות בזק לחלוקה מלאה של הרווח הנקי.


תרחיש הבסיס של מידרוג, מניח כי בשנים 2017-2018 בזק תחלק 1.35-1.45 מיליארד ₪ בשנה, מכך חלקה של ביקום הוא 350-380 מיליון ₪, כאשר בטווח הבינוני על החברה למחזר חוב בהיקף של 100-200 מיליון ₪, בהתחשב בדיבידנדים הצפויים לעלות לבעלי המניות של ביקום (כ- 100 מיליון ₪ בכל שנה), ולתמוך בשירות החוב של בעלת השליטה בחברה, אינטרנט גולד-קווי זהב בע"מ ("אינטרנט זהב", A3.il, אופק שלילי) . בהתאם לתרחיש הבסיס לעיל, יחסי שירות החוב של ביקום הינם מהירים ובולטים לחיוב: יחס כיסוי הריבית (ICR) ויחס שירות החוב (DSCR) צפויים לנוע בזמן הקצר והבינוני בטווח 3.0-4.0 ובטווח 1.0-1.2, בהתאמה.


יחד עם זאת, מידרוג מפחיתה את הסבירות לתרחיש הבסיס האמור לעיל, נוכח הערכתנו כי נראות הדיבידנדים מבזק פחתה בשל ההתפתחויות הנוגעות לנושא הממשל התאגידי בבזק, אשר עלולים להשליך על מדיניות החלוקה. אמנם לאחרונה אישרו הדירקטוריון ואסיפת בעלי המניות את החלוקה התקופתית בשיעור של 100% מהרווח הנקי בהתאם למדיניות החלוקה הקיימת, אולם מידרוג סבורה כי זו תוסיף לעמוד תחת מבחן בעתיד הקרוב. יש לציין כי החברה עומדת בחלק התחתון של היחסים לעיל גם בהנחת דיבידנד נמוך יותר מבזק (טווח חלוקה של 80%-100%), אם כי לא כך הדבר אם מניחים תרחישים מחמירים יותר באשר לשיעור החלוקה מבזק, ו/או תרחיש מחמיר יותר לגבי ביצועי נכס הבסיס. לביקום גמישות מסוימת להקטין את היקף החלוקה לבעלי מניותיה במידה בה תחול ירידה בתקבולי הדיבידנדים מבזק, אולם אנו מביאים בחשבון כי חברת האם נזקקת לדיבידנדים אלו על מנת לשרת את התחייבויותיה, כך שביקום עשויה לפעול למחזור חוב מעבר להנחת תרחיש הבסיס על מנת לעמוד בחלוקה המתוכננת, מצב שימנע את הורדת היקף החוב הפיננסי, בניגוד לתחזיותינו עד כה.


רמת המינוף של החברה עלתה לאור ירידה מתמשכת בשווי מניית בזק (כ- 27% מאז תחילת 2017), ושווי האחזקה בבזק בסמוך למועד דוח זה גוזר שיעור LTV של כ- 55%, שהינו גבוה מהטווח אותו הערכתנו קודם לכן (40%-50%), ובאופן שאינו מפוצה במידה מספקת מצד נראות הדיבידנדים מבזק, עבור רמת הדירוג הקודמת.
לחברה כרית נזילות הולמת, המשתקפת ביתרת מזומנים ותיק ני"ע של כ- 372 מיליון ₪ ליום 30.06.2017, מרכיב של מניות חופשיות (מעבר למניות גרעין השליטה) בשווי של כ- 194 מיליון ₪ סמוך למועד הדוח, נוסף על קבלת חלקה (כ-186 מיליון ₪) בדיבידנד שתחלק בזק בחודש אוקטובר. תחת תרחיש הבסיס ביקום צפויה להותיר בידה קופת מזומנים מספקת בטווח הקצר לצורך שירות החוב, כאשר יחס שירות החוב כולל מזומן DSCR+CASH ינוע בטווח 2.0-2.5 בשנים 2017-2018, יחס כיסוי מהיר המשקף אף הוא נזילות הולמת. גמישותה הפיננסית של החברה אינה בולטת לטובה בשל רמת המינוף הגבוהה, היעדר מסגרות אשראי חתומות וקיומו של שעבוד שלילי על מרבית מניות בזק שבידה. גמישותה הפיננסית של החברה מושפעת לשלילה גם מרמת המינוף של אינטרנט זהב וצורכי הדיבידנדים של האחרונה.


אופק הדירוג השלילי משקף את הערכתנו לחוסר וודאות גדל באשר לעתיד מדיניות הדיבידנדים מבזק. אנו מביאים בחשבון כי האירועים בקשר עם נושאי המשרה בבזק עלולים להוביל לזעזועים נוספים שאין ביכולתנו להעריכם בשלב זה ונופלים לשיטתנו תחת הגדרת Event Risk ("גורם בלתי צפוי"). נכון לעת זו, הגורמים שעלולים להוביל לפעולת דירוג שלילית נוספת כוללים הורדה משמעותית בשיעור החלוקה מבזק ו/או המשך פגיעה בגמישות הפיננסית של החברה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il