TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס ברוקראז' לקראת הדוחות הכספיים של הבנקים: רבעון סביר פלוס עם תשואה על ההון של כ-8.4%


אקסלנס
הבנקים כבר לא זולים וממליצים לשמור על משקל שוק בלבד ובעיקר על מניות דיסקונט ומזרחי

מיכה גולדברג, מנהל מחלקת המחקר ואנליסט הבנקים של אקסלנס ברוקראז', מעריך לקראת תחילת עונת הדוחות הכספיים של הבנקים לרבעון הראשון של 2017 בשבוע הבא כי "תוצאות הרבעון הראשון מייצגות רבעון סביר פלוס עם תשואה על ההון של כ-8.4% בדומה לשנה החולפת עם רווח מצרפי של כ-2.05 מיליארד שקל. אמנם מעט נמוך מהרווחיות המדווחת בשנתיים האחרונות (8.8%), אך די דומה לרווחיות שהציג הענף במהלך 2016 (8.5%). בנטרול רווחים "חד-פעמיים" (מימוש נכסים), הרווחיות המייצגת ברבעון תרד לכ-8.0%, להערכתנו, מעט נמוך מהתשואה על ההון המנוטרלת שהענף דיווח במהלך שנת 2016 (כ-9%)".
גולדברג מסביר כי "הירידה ברווחיות נובעת בעיקר מהעלייה בהוצאות בגין הפסדי אשראי והירידה ברווחי מסחר. אנחנו מעריכים שגם ברבעונים הקרובים נראה את אותן המגמות (הוצאות בגין הפסדי אשראי גבוהים מעט מאלו שראינו בשנים האחרונות, ורווחי מסחר נמוכים משמעותית מרווחי המסחר אליו התרגלנו בשנים האחרונות)".
גולדברג מעריך כי "רווחי הענף יציגו גידול מרשים של כ-18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וגידול עוד יותר מרשים של כ-87% לעומת הרבעון הקודם (הרביעי). אבל עיקר הגידול ברווחי הענף נובע מתוצאות חלשות מאוד ברבעונים הקודמים, והרבה פחות משיפור בתוצאות ברבעון הנוכחי. הפחתת שיעור המס (רבעון הראשון 2016 ורבעון הרביעי) והמדד השלילי מאד (ברבעון הראשון ב-2016) הקטינו את התשואה (את הרווח) בכ-2.8% ברבעון הראשון 2016 ובכ-1.4% ברבעון הרביעי. להבדיל, ברבעון הנוכחי, גורמים חד-פעמיים יהיו הרבה פחות משמעותיים, ויגדילו את הרווחיות בכ-0.4% במונחי תשואה על ההון".
גולדברג מעריך עוד כי "2017 תהיה שנה פחות טובה למערכת הבנקאות מקודמתה ולא נראה צמיחה ברווחי הענף בעיקר בגלל הירידה הצפויה ברווחי מסחר, הירידה הצפויה ברווחי מימוש והעלייה הצפויה בהוצאות בגין הפסדי אשראי. כמו כן, בהעדר לחצי אינפלציה ושקל חזק מאוד, אנחנו מעריכים שלא נראה עליית ריבית במהלך השנה-השנתיים הקרובות. בלי העלאת ריבית, עם תשואות גבוהות מהעבר, ופחות "ריקבוריס" בקנה, יהיה הרבה יותר קשה לבנקים לחזור על תוצאות 2016 גם בשנת 2017. מנגד, תמחור הבנקים כבר לא כל כך זול – בשנתיים האחרונות, מדד הבנקים הניב תשואת יתר של כ-30% לעומת מדד ת"א 125, ונכון להיום רוב הבנקים נסחרים במכפילי רווח של .510, זהה לרמות הממוצעות בעשורים האחרונים . גם בתמחור היחסי (לעומת שאר המניות בתל אביב 135, הבנקים כבר לא מתומחרים בחסר, ונכון לעכשיו, מניות הבנקים נסחרים בתמחור מלא לעומת הרמות ההיסטוריות שלהם, כאשר בשנה האחרונה הבנקים סגרו את הפער התימחורי שנפתח בשנתיים שקדמו ל-2015".
גולדברג מסכם כי "הבנקים כבר לא זולים, ואנחנו ממליצים לשמור על משקל שוק בלבד וממליצים בעיקר על מניות בנק דיסקונט ובנק מזרחי".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il