TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

יונל כהן ישקיע כ-130 מיליון ש"ח ויצטרף לקבוצת יאנגו


יאנגו
העסקה עם יונל כהן מותנית בכך שקבוצת יאנגו תקבל את אישור הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון לרכישת הפניקס

הרוב המוחלט של הדירקטורים בפניקס – גם אחרי העברת השליטה, יהיו דירקטורים ישראלים בכירים, כאשר יונל כהן עצמו יכהן כיו"ר הן של חברת ההחזקות, הן של חברת הביטוח
העסקה עם יונל כהן מותנית בכך שקבוצת יאנגו תקבל את אישור הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון לרכישת הפניקס

קבוצת דלק דיווחה לפני שעה קלה, כי הרוכשת המיועדת של חברת הפניקס, קבוצת יאנגו הודיעה לה כי הגיעה להסכמה עם יונל כהן, על צירופו לעסקת הרכישה של חברת הביטוח, כחלק מגרעין השליטה של הגוף הרוכש, תמורת כ-130 מיליון ש"ח. העסקה מותנית כמובן בקבלת כל ההיתרים הרגולטוריים ואישור רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בראשותה של דורית סלינגר. יודגש כי גם לאחר העברת השליטה, תחול על הפניקס הרגולציה הישראלית - בדיוק כפי שהיא חלה על כל חברת ביטוח או מוסד פיננסי ישראלי אחר.
ככל שתאושר העסקה, יונל כהן יכהן כיו"ר חברת האחזקות וכיו"ר הפניקס ביטוח, וקבוצת יאנגו אף העניקה לו זכויות וטו בכל הקשור להקפדה על כללי הממשל התאגידי בחברה - ובכלל זה, אף על כל סוג של עסקאות בעלי עניין. מהדיווח המיידי עולה, כי הצדדים סיכמו על "תקופת חסימה" של 15 שנים לפחות, שבמהלכה מחוייב כהן להישאר חלק מגרעין השליטה. לאורך כל התקופה יכהנו בדירקטוריון הפניקס רוב מוחלט של דירקטורים ישראלים בכירים. זאת ועוד. הסכם השליטה אף מגדיר כי הפניקס לא תוכל לבצע השקעות לא סחירות מחוץ לישראל אלא באישור הדירקטוריון או וועדת הביקורת.

יושב ראש קבוצת יאנגו, טנגג'ייאו לין, הביע הערכה רבה על הצטרפותו של יונל כהן לגרעין השליטה. "אין לי ספק כי כהונתו בעבר בראש חברת הביטוח הגדולה בישראל – שנשלטה אף היא, כזכור, ע"י חברה בינלאומית (ג'נרלי), תסייע להפניקס להמשיך ולשגשג גם לאחר העברת השליטה – לרווחת לקוחותיה, סוכניה ועובדיה" אמר מר לין וביקש להדגיש, כי קבוצת יאנגו מכבדת את ההליכים הקפדניים שמבצעת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון של ישראל, בראשותה של הגברת סלינגר, קודם שהיא מאשרת את העברת השליטה. "קבוצת יאנגו פועלת בצורה שקולה ואחראית זה יותר משני עשורים. אנו רואים בפניקס השקעה אסטרטגית ולפיכך אנו לא רואים ברגולציה מטרד אלא כלי ניהולי חשוב ומשלים להבטחת יציבותן של החברות שלנו לאורך זמן".

יונל כהן, שכיהן בעבר כמנכ"ל מגדל ויו"ר מקפת - תחת שליטתה של ג'נרלי האיטלקית וכן היה שותף בחברת הביטוח איילון, ציין כי החליט להשקיע סכום נכבד מכספו ולהיכנס לגרעין השליטה בפניקס, לאחר משא ומתן ממושך מאוד שניהל עם קבוצת יאנגו ובחינה של עסקי הפניקס "הפניקס מנוהלת היטב ונוכחתי כי לקבוצת

יאנגו חוסן פיננסי מרשים ויש לה רצון ויכולות לפתח עסקים חדשים בתחומי הפיננסים, להשקיע משאבים רבים
בהגברת כושר התחרות של הפניקס ולאפשר לה לפתח שירותים דיגיטליים מתקדמים ביותר לרווחת מבוטחיה. הסכם גרעין השליטה כולל מנגנונים מוגדרים היטב במבנה הממשל התאגידי של הפניקס באופן שמבטיח את כספי המבוטחים והחוסכים הישראלים – והכל תחת הרגולציה הישראלית הקפדנית, שתמשיך לחול על הפניקס בדיוק כפי שהיא חלה על כל חברת ביטוח או מוסד פיננסי ישראלי אחר" הדגיש כהן.

קבוצת יאנגו הינה תאגיד פרטי המתמקד בחמישה תחומי פעילות; נדל"ן, פיננסים, חינוך, שירותי בריאות ומסחר, עם היקף נכסים כולל ליום 31.12.2016 של כ- 133.2 מיליארד יואן (כ-19.4 מיליארד דולר).
יצויין, כי הדוחות הכספיים של יאנגו בוקרו ע"י פירמת ראיית החשבון המובילה BDO וגם הערכת השווי של הקבוצה לקביעת החוסן הפיננסי של יאנגו ובעליה, בוצעה ע"י פירמת ראיית חשבון מה- BIG 4 בעולם המערבי.

לזרוע הפיננסים של יאנגו, בעלות מלאה ואחזקות בשיעורים שונים בבנקאות ובמגוון פעילויות בניהול השקעות, ניהול נכסים פיננסיים, סוכנות ביטוח אינטרנטית ואשראי לעסקים קטנים. יאנגו נמנית בין מייסדי הבנק הלא ממשלתי ONE BANK - מהבודדים בעלי רישיון הפעלה כבנק לא ממשלתי בסין – ומחזיקה 26.25% ממניותיו. ל-ONE BANK תשתית טכנולוגית מתקדמת ביותר והוא מעניק במשק הסיני הצומח, שירותים של בנקאות דיגיטלית-אינטרנטית.

זרוע הפיננסים של יאנגו מפוקחת בפעילויותיה השונות תחת הרגולציה הקפדנית של ה- CBRC – המועצה המפקחת על הבנקאות בסין ושל הבנק המרכזי של סין, ה- CIRC – הפיקוח על הביטוח בסין ומשרדי הכלכלה ורשויות הרגולציה בפרובינציות השונות במדינת הענק.
בכוונת יאנגו לפעול יחד עם כהן והנהלת הפניקס להרחבת הפעילות בתחומים אלו גם לשווקים נוספים בעולם.

יאנגו סיטי גרופ היא חברת הבת הציבורית של הקבוצה, שנסחרת בבורסה של שנזן (קוד:000671), בשווי שוק של כ- 21.4 מיליארד יואן (כ- 3.1 מיליארד דולר). יאנגו סיטי גרופ, שמתאפיינת בניהול באוריינטציה מערבית, נמנית בין 20 חברות הנדל"ן הגדולות בסין המקימה פרוייקטים למגורי יוקרה, מגדלי משרדים ומרכזים מסחריים, ואף מלונות שמפעילה רשת הילטון בנכסים שבבעלות יאנגו. זה 4 שנים ברציפות מדורגת הקבוצה במקום הראשון במדד היעילות התפעולית של תאגידי הנדל"ן המובילים בכל סין.

בנוסף לפעילותה בתחומי הנדל"ן והפיננסים מנהלת קבוצת יאנגו מערכת חינוך פרטית יוקרתית, בבעלותה רשת בתי חולים ושירותי רפואה בסין והיא עוסקת בסחר בינלאומי של קומודוטיס, מתכות אצילות ואנרגיה.
קבוצת יאנגו מרחיבה את תחומי פעילותה כתאגיד בינלאומי הבוחן ביצוע השקעות העולם בכלל ובמשק הישראלי בפרט.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il