TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

רון איכלר ממיטב מעריך כי לולאי האירועים הבטחוניים הנגיד היה מפחית יותר את הריבית


מיטב
במיטב מצפים כי הבנק המרכזי יוריד את הריבית בעוד 0.5% בחודש הבא
הכלכלן הראשי של מיטב, רון איכלר פרסם סקירה בעקבות החלטת הנגיד להוריד את הריבית ב- 0.75%. להלן סקירתו:

לדעתו של הבנק, הורדת הריבית לחודש ינואר ב-0.75 נקודות אחוז תורמת לחיזוק יכולתו של המשק להתמודד עם ההשלכות של המשבר הכלכלי העולמי, ותומכת בפעילות הריאלית. כמו כן, החלטה זאת עקבית עם החזרת האינפלציה לתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% כבר בחודשים הקרובים.

בבנק מנמקים את החלטת הריבית בגורמים הבאים:

(1) השפעת המשבר העולמי ניכרת בפעילות הריאלית במשק הישראלי. הנתונים על הפעילות הריאלית בישראל מעידים על התמתנות ניכרת ואף קיימים אינדיקטורים לירידה בפעילות.


(2) סביבת האינפלציה ממשיכה לרדת. החזאים צופים כי בשנה הקרובה תהיה האינפלציה מתחת לגבול התחתון של היעד. במקביל, משוק ההון נגזרות צפיות לירידת מחירים בשנה הקרובה. מתחזיות אלה נגזרת כניסה של האינפלציה ליעד כבר בשליש הראשון של 2009, ובהמשך אף צפויה האינפלציה לרדת אל מתחת ליעד.


(3) בחודש האחרון רבים מהבנקים המרכזיים הורידו את הריבית בחדות ובכמה מקרים לרמות הנמוכות בהיסטוריה. הצפיות בשוקי ההון הן להמשך הפחתות הריבית במספר משקים מובילים.


(4) הארועים הבטחוניים בימים האחרונים משפיעים בכיוונים מנוגדים. מחד עליה באי הודאות הגיאו פוליטית של המשק ומאידך יש בהם כדי לפגוע בפעילות הריאלית.

בהחלטה זו אנו רואים כי בנק ישראל החליט לבחור בהפחתה סבירה למדי, בהתחשב בנסיבות, היינו בגבול העליון של הקונצנזוס. הנקודה הרביעית היתה, באופן טבעי, החידוש והשינוי המהותי, לעומת סיכום המיידי של ההחלטה הקודמת. ככל הנראה, ללא האירועים הבטחוניים שיעור הפחתת הריבית היה מגבוה מכך.


ההשפעה על השווקים

להערכתנו, ההשפעה על השווקים הפיננסיים לא צפויה להיות חדה במיוחד. הואיל ולא הייתה הפתעה במהלך.

מה בהמשך?

הואיל והרע ביותר עוד לפנינו, לפחות בכל האמור לחולשה בכלכלה הישראלית, אנו מצפים כי בנק ישראל ימשיך לנקוט מדיניות מוניטרית מרחיבה בחודשים הקרובים. בהתאם, אנו מצפים להפחתה בשיעור של 50 נ"ב כבר במועד ההכרזה הבא, בשלהי ינואר 2009. חשוב לציין, כי הערכה זו מבוססת על הנחה כי עד למועד ההכרזה המוניטרית הבא תסתיים המערכה הביטחונית וישוב השקט לאזורנו.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il