TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

התייחסויות להודעת הריבית


עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, גיא יהודה, כלכלן בכיר במערך מחקר ואסטרטגיה בפסגות, שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי ישראל בקבוצת פיוניר

 תגובתו של עפר קליין ראש אגף כלכלה ומחקר מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים:
"כצפוי, ריבית בנק ישראל נשארה ללא שינוי גם החודש. להערכתנו, הריבית תישאר ללא שינוי במהלך השנה הקרובה.
לאחר כשלוש שנים של ייסוף משמעותי בשקל, במהלך 2016 השקל המשיך להתחזק מול סל המטבעות, אך, תוך כדי תנודתיות גבוהה מול הפאונד והיין; להערכתנו, הגורמים שתמכו בהתחזקות השקל לא השתנו (העודף בחשבון השוטף, הריבית הריאלית הגבוהה יחסית, רכישת חברות ישראליות על ידי זרים, והיצוא האפשרי הגז בעתיד). מנגד, לנוכח עליית הריבית הצפויה בארה"ב – בנק ישראל צפוי להמשיך לרכוש מט"ח ולהשאיר את הריבית בארץ ללא שינוי עד לסוף 2017 ובכך ליצור פערי ריבית ריאליים שיקזזו במעט את השפעת הגורמים המבניים."




להלן תגובת גיא יהודה, כלכלן בכיר במערך מחקר ואסטרטגיה בפסגות לריבית;
בבנק ישראל יכולים להיות מרוצים מאוד מהאינפורמציה שהתקבלה מאז החלטת הריבית האחרונה. נתוני התוצר הצביעו על צמיחה חזקה ברבעון השלישי (3.2%) ובנוסף, שני הרבעונים הראשונים של השנה עודכנו משמעותית כלפי מעלה. סביבת המחירים ממשיכה לעלות במתינות והאינפלציה כבר עומדת על 0.3%- ובחודש הבא, לאחר למעלה משנתיים, פרק האינפלציה השלילית צפוי להגיע לסיומו.
השיפור בפעילות הכלכלית ובסביבת המחירים, שם במוקד את החלטת הריבית הבאה של בנק ישראל. החלטה זו תלווה במסיבת עיתונאים של הנגידה ובמתן תחזיות, והעדכונים הצפויים בתחזיות חטיבת המחקר של בנק ישראל עשויים לשפוך אור על מתווה הריבית הצפוי בעתיד הקרוב. בהקשר זה, חשוב לציין כי השווקים מתמחרים הקדמה של העלאת הריבית בישראל לאמצע 2017, אך להערכתנו הקדמה שכזו לא תתרחש והתנאים להעלאת ריבית לא יבשילו לפני סוף השנה הבאה.
בנוסף, החלטת הריבית הבאה תגיע אחרי החלטת ריבית חשובה באירופה וככל הנראה לאחר העלאת ריבית בארה"ב כך שגם התזמון של הפגישה הבאה בהחלט מעניין.




שמואל בן אריה, מנהל השקעות ראשי ישראל בקבוצת פיוניר, ציין כי "בנק ישראל מבין שהוא לא מצליח לייצר אינפלציה בעזרת הריבית הנמוכה וכי בתקופה האחרונה האינפלציה מושפעת מגורמים חיצוניים לישראל. מהסתכלות על שאר הפרמטרים המצב נראה חיובי, האבטלה נמוכה ונראה כי המשק נמצא בתעסוקה מלאה והצמיחה מתאוששת. כל זה יוביל בקרוב לתחילתו של שיח סביב העלאת הריבית בישראל, אם כי לא סביר שזו תגיע כל כך מהר. בבנק ישראל מצפים שבעקבות תוצאות הבחירות בארה"ב הריבית האמריקאית תתחיל לעלות ותגיע עד סוף שנת 2017 לכ- 1.25%. בנק ישראל מקווה שלאחר שזה יקרה השקל ייחלש מול הדולר, היצואנים יחזרו לשגשג ובכך יתרמו לצמיחה. נראה כי במהלך 2017 יוכל בנק ישראל להתחיל לדבר על העלאת ריבית. אך למרות הדיבורים, ריבית בנק ישראל תישאר עוד זמן רב על 0.1%".




עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון קרנות נאמנות, להודעת הריבית בנק ישראל:
"הודעת והחלטת הריבית בהתאם לצפי. אולם במקביל ניתן לראות תחילתה של מגמת היפרדות בין שווקי האג"ח העולמיים לבין השוק האמריקאי. מאחר והריבית בישראל תישאר נמוכה עוד זמן רב, כמו גם הריבית ברוב המשקים בעולם, יש מקום להניח שהזינוק בתשואות היה חד למדי ומעתה כל שוק יגיב לנתוני אותו משק. היינו, אינפלציה נמוכה וצמיחה מתונה ימשיכו לתמוך בשווקי האג"ח מחוץ לארה"ב"



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il