TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירת המאקרו השבועית של פסגות:לקראת החלטת הפד


סקירת המאקרו השבועית של אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות
לקראת החלטת הפד
נתוני המקרו שפורסמו בארה"ב בשבוע האחרון מציירים את הדילמה של הפד באופן מושלם. מצד אחד, הפעילות הכלכלית היא סבירה אך לא הרבה יותר מזה. מצד שני, האינפלציה מתחילה להרים את הראש בדרכה חזרה ליעדי הפד. וכך, הפד מוצא את עצמו פעם נוספת לקראת החלטת הריבית ביום רביעי כאשר הוא נאלץ, כפי שגונדלאך היטיב לנסח, להחליט מה יותר מטריד אותו: ה-WIRP (ציפיות השווקים להעלאת ריבית) או ה-ZIRP (הריבית האפסית). מצד אחד, אף אחד לא יאשים כמובן את הפד אם הריבית תוותר על כנה פעם נוספת. האינפלציה עדיין נמוכה, נתוני התעסוקה של אוגוסט היו חלשים, קלינטון מתרסקת (בסקרים ובמציאות) ובן נוסף למשפחת קרדשיאן קיבל תוכנית טלוויזיה. מצד שני, אחרי כל ההכנות של בכירי הפד בחודש האחרון, נראה שחבל לחכות לדצמבר, בעיקר לאור העובדה שאף אחד לא מבטיח לילן וחבריה שהסביבה הכלכלית והפיננסית עד דצמבר תאפשר להם לעשות הכנה דומה לשווקים. אם נוסיף לכך את התחושה שחברי הפד רוצים גם להחזיר לעצמם חלק מאמון המשקיעים שאבד בשנה האחרונה, הרי שההסתברות להעלאת ריבית ביום רביעי היא לא מאוד נמוכה, אלא יותר קרובה להערכתנו ל-30%.

נתונים חלשים בארה"ב
כאמור, נתוני המקרו שהתפרסמו בשבוע האחרון בארה"ב נטו בעיקר לכיוון האכזבה. המכירות הקמעונאיות למשל ירדו באוגוסט ב-0.3%, זאת לעומת צפי לירידה של 0.1% בלבד. אמנם לא מדובר על פער כל כך גדול אבל במקרה זה מדובר באכזבה אמיתית שכן על אף הצפי לירידה חדה במכירות הרכבים (יצרניות הרכב דיווחו קודם לפרסום הנתון על ירידה של 6%) אלו ירדו לבסוף ב-0.9% "בלבד". בהתאם, מדד הליבה של המכירות (ללא רכבים, דלק וחומרי בניין) ירד ב-0.1%, לעומת צפי לעליה של 0.3%.תוסיפו לכך גם את העדכון כלפי מטה בנתוני יוני ויולי (ב-0.1% כ"א) ואת מדד בטחון הצרכנים של אונ' מישיגן שנותר ברמה של 89.8 נק' וקיבלתם האטה בצריכה הפרטית ברבעון השלישי.
גם נתוני הייצור התעשייתי אכזבו כאשר באוגוסט נרשמה ירידה של 0.4%. כדאי לציין כי הירידה נרשמה למרות שיפור של 1% בפעילות סקטור הכרייה (הכולל בתוכו את סקטור האנרגיה) כך שניתן לפרש את הנתונים בהתאם לאיך שמעדיפים להסתכל על הכוס. האופטימיים בינינו יטענו שסקטור האנרגיה סבל בשנתיים האחרונות מרוחות חזיתית עזות והשיפור שם מלמד על כך שהוא עשוי לתמוך בצמיחה בשנה הקרובה. לעומת זאת, אלו מבינינו שמעדיפים לשבת לבד בחדר חשוך יגידו שהמשמעות היא שכבר אי אפשר להאשים את סקטור האנרגיה ושניתן לראות בבירור שגם בסקטורים אחרים יש לא מעט בעיות.
נתונים אלו, יחד עם שאר הנתונים החלשים שפורסמו מתחילת החודש (מדדי מנהלי הרכש, סחר חוץ ועוד) הביאו את תחזית הצמיחה לרבעון השלישי של מודל ה-GDPNOW לרדת ל-3%, זאת לעומת תחזית ל-3.5% שנרשמה בסוף אוגוסט.
מצד שני, כאמור, ישנה האינפלציה כאשר זו רשמה באוגוסט עליה נוספת לרמה של 1.1%, לעומת 0.8% בחודש הקודם. כפי שרשמנו לא מעט פעמים בשבועות האחרונים, אנו מצפים לראות את האינפלציה בארה"ב מתכנסת לאזור ה-2% כבר לקראת סוף השנה, מה שעשוי להוות בעיה מבחינת הפד. יתרה מכך, אינפלציית הליבה עלתה באוגוסט ב0.1 נ"א נוספת ועומדת כבר על 2.3%. כדאי לציין כי עיקר העליה באינפלציית הליבה נבע מזינוק של 0.9% בסעיף הבריאות באוגוסט, זינוק שמלמד שמגמת התייקרות שירותי הבריאות בארה"ב עוד רחוקה מלהסתיים. למה זה חשוב? כי במדד מחירי ההוצאה הצרכנית (ה-PCE), אותו מדד שהפד מעדיף על מדד המחירים לצרכן, סעיף הבריאות הוא בעל משקל גבוה (15% לעומת 6.6% ב-CPI) כך שגם באינפלציה זו אנו מעריכים שנראה עליה בחודשים הקרובים. אמנם, שיטות המדידה הן אחרות והעליה ב-PCE תהיה כנראה מתונה יותר (מודדים את עלות השירות ולא רק את מה שהצרכן מוציא כך שאם חלק מהעלות עוברת מחברות הביטוח או המעסיקים לצרכן רואים את זה בCPI אבל לא ב-PCE) אבל בשל המשקל הגבוה יתכן בהחלט שמהר מאוד הפד יצטרך לחפש תירוצים נוספים מלבד אינפלציה נמוכה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il