TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הממונה על שוק ההון קנס מוסדיים בכ- 760 אלף שקל


קנס את שירביט, אליהו, הפניקס, הראל גמל, מנורה מבטחים וחברות נוספות בגלל ליקויים ביישום ההוראות
הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ידין ענתבי, הטיל קנסות על חברות הביטוח שירביט (75,000 ₪), אליהו (75,000 ₪) והפניקס (37,500 ₪) בשל ליקויים שנתגלו ביישום הוראות הממונה. שלוש חברות הביטוח נקנסו בשל החתמת מבוטחים על מסמך המשחרר את החברה מתשלום נוסף בגמר הטיפול בתביעה, באופן לא מאוזן ובניגוד להוראות. בנוסף הוטל קנס על חברת אליהו ועל חברת שירביט בשל חישוב ערך הרכב ותשלום שלא על פי ההוראות, במקרה גניבה או כאשר רכב הוכרז בטואטל-לוס בעקבות תאונה.

בנוסף, בשל הפרת הכללים לפרסום תשואות, הטיל הממונה קנסות על הראל גמל, אינפיניטי גמל, הכשרת הישוב ביטוח והפניקס ביטוח בסכום של 37,500 ₪ כל אחד. מטרת קביעת כללים אחידים לפרסום תשואות היא לאפשר לצרכן להשוות בין הביצועים של הגופים המוסדיים ולסייע לו בקבלת החלטה מושכלת בדבר השקעתו, תוך הבטחת מידע מהימן ובר השוואה שישמש אותו בבחירת המוצר הפנסיוני התואם את העדפותיו וצרכיו. הראל גמל הציגה תשואה של קופה אחת בתשואה של כל הקופות אשר מנוהלות על ידה. אינפיניטי גמל הציגה השוואת תשואות של חברות מנהלות ולא תשואות של קופות גמל במסלול השקעה זהה, כנדרש על פי ההוראות. הכשרת הישוב ביטוח פרסמה מידע אודות מסלולי השקעה חדשים מבלי שציינה את מועד תחילת פעילותם ואת העובדה שהיקף הנכסים המנוהל נמוך מ- 20 מיליון ₪, כנדרש על פי הוראות הממונה. הפניקס ביטוח העבירה לעיתונות מידע לא מדויק אודות תשואה וזאת בטרם העברת הדיווח לממונה.

על שלוש קרנות פנסיה הוטלו קנסות בשל משלוח דוח שנתי למבוטח באיחור. בשל כך, הוטל על מנורה-מבטחים פנסיה קנס בסכום של 63,450 ₪, ועל מקפת החדשה והפניקס פנסיה קנס בסכום של 41,850 ₪.

על קרן הפנסיה מנורה-מבטחים הוטל קנס נוסף בסכום של 235,800 ₪ בשל כך שלא הודיעה לעמיתים על ביטול הכיסוי הביטוחי בעקבות כך שהפסיקו להפקיד כספים בקרן. הוראות הממונה מחייבות להביא לידיעת העמית על כל שינוי צפוי בכיסוי הביטוחי 21 ימים לפני שיחול ולהסביר לו את ההשלכות הביטוחיות של השינוי ואת האפשרויות העומדות בפניו, כדי שיוכל לכלכל את צעדיו בתבונה.

חברת הביטוח שומרה הפרה את הוראות המפקח על הביטוח בכך שציינה על תעודות הביטוח שהפיקה את גיל הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב בדרך קבע, באופן שאינו תואם את הוראות המפקח. מדובר בפגיעה מהותית בעניינם של מבוטחים, שכן מבוטח עלול לחשוב שאין כיסוי לנהגים מתחת לגיל הנהג שצוין על תעודת הביטוח. בשל כך הוטל קנס על שומרה בסכום של 37,500 ₪.

הטלת קנסות אלו, אשר מסתכמים לסך של כ- 760,000 ₪, היא המשך של מדיניות האכיפה בה נוקט הממונה על שוק ההון אשר באה לידי ביטוי, בין היתר, בביקורות אותן מבצע אגף שוק ההון בקרב חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, קופות הגמל וסוכני הביטוח.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il