TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אחרי הבקרזיט, בשוק כבר מצפים לעונת הדו"חות


הראל פיננסים בתחזית שבועית לשוק ההון
מה עושים השבוע?

1. מניות – נערכים כבר לדו"חות רבעון2

אחרי הירידות שבאו בעקבות ה"ברקזיט", בשבוע האחרון ראינו תיקון חד במניות (ובכל נכס אחר) כמעט בכל מקום בעולם. S&P500 עלה ב-3.2%, יורוסטוקס 50 עלה ב-3.85%, הפוטסי כבר מעל 7% והניקיי 4.9%. למעט הפוטסי, כל המדדים עדיין נמוכים מרמתם לפני פרסום התוצאות בבריטניה.

ומי לא עלה? שני נכסים בעיקר. הראשון הוא מניות הבנקים האירופים שהמשיכו בצלילה חופשית על רקע הפחד מהנכסים הבעיתיים שיש בהם. מניות הבנקים באיטליה ירדו בשבוע האחרון ביותר מ-25% והדבר משקף את החשש מבעיה פיננסית עמוקה יותר ביבשת. מעניין לשים לב שמחוץ לאירופה, מניות הבנקים חזרו לעלות יחד עם השוק כולו והן אף נראות מעניינות להשקעה לאור התמחור שלהן.

הנכס השני שלא עלה בשבוע האחרון הוא שוק המניות הישראלי, שסיכם את השבוע בתשואה שלילית ברוב מדדי המניות. עם זאת, חשוב לציין כי גם הירידות בשוק המקומי אחרי ה"ברקזיט" היו מתונות ביחס לבורסות אחרות בעולם.

ולמרות זאת, אם נבחן מתחילת השנה, נגלה כי השוק המקומי בביצועים דומים לשווקים באירופה. מתחילת שנה ירד ת"א 25 בכ-8.5% - בדומה לירידה של יורוסטוקס 50. השורה התחתונה הזו עדיין תומכת בהמלצה שלנו מהשבוע הקודם – להיות בחשיפת חסר על אירופה בעיתוי הנוכחי כי אם יורגש תיקון דרמתי באירופה, הוא ישפיע לטובה גם על השוק המקומי ובסטיית תקן נמוכה יותר. המלצה דומה גם לגבי השוק היפני (במלים אחרות, שוקי המניות המומלצים להשקעה כיום – ארה"ב וישראל).

בעוד שבוע תתחיל עונת הדו"חות הכספיים ולהערכתנו המשקיעים יחזרו להסתכל על המיקרו. ברבעון השני הרווחיות אמורה אמנם להמשיך לרדת (רבעון שישי ברציפות), אך בקצב איטי מברבעונים האחרונים (צפי לירידה של 4% ברווחים, לעומת 5% ברבעון הראשון), אך מהרבעון הבא אמור להתחיל השיפור, בהנחה שלא נראה הורדת ציפיות נרחבת או אזהרות מההתחזקות המחודשת של הדולר. זה בעיקר תולדה של הצפי לשיפור בביצועים בחברות האנרגיה, אך ברבעון השלישי אנו צפויים נכון לרגע זה לראות חזרה לצמיחה ברווח המצרפי של החברות – לראשונה מאז 2015.

2. אג"ח קונצרני – חשיפה לכל הדירוגים בפיזור המתאים

לא רק מרווחי הקונצרני בעולם ירדו בשבוע האחרון, אלא גם התשואות האבסולוטיות – כך שהמשקיעים גם נהנו מרווחי הון מכל הכיוונים הן באג"חים בדירוגים הגבוהים והן בדירוגים הנמוכים. בנקודת הזמן הנוכחית, זה ממשיך להיראות מקום נוח להיחשף אליו ולהערכתנו ראוי שלפחות חלק מהחשיפה תהיה גם לדולר.

בשוק המקומי בתחילת השבוע סבל הקונצרני מביצועי חסר ורק בימים האחרונים (בעיקר בחמישי) החל להדביק פערים. להערכתנו המגמה החיובית הזו תימשך וכמו בעולם היא תקיף את כל הדירוגים.על רקע זה מומלץ לנהל תיק קונצרני מפוזר המוטה בעיקר לדירוגים הגבוהים, אך ניתן לשקול חשיפה זהירה גם לדירוגים נמוכים.

מעניין לשים לב לביצועים החזקים בימים האחרונים (בעיקר בחמישי) בתל בונד השקלי הנובעים בעיקר מהאג"חים של הנדל"ן האמריקאי, שמתקנים גם כחלק מציפיות הריבית (אם הריבית תישאר אפסית לאורך זמן רב יותר, הרי שתחום הנדל"ן ימשיך ליהנות מגיאות שתטיב גם חברות שעד כה נראה היה כי הן סובלות מקשיים שונים).

3. תיק השקעות – שומרים על זהירות, אך גם מחפשים הזדמנות

ציפיות הריבית שנגזרות מהשווקים כעת נראות מוגזמות, אך הן ודאי לא דבר שניתן או צריך להתעלם ממנו. על רקע הציפיות האלה והתשואות הממשלתיות המאוד נמוכות, ראוי לשמור על מח"מ קצת יותר ארוך ממה שהיינו רק לפני כמה שבועות (המח"מ השקלי הוא כ-3.5, לעומת פחות מ-3 לפני כן) אך לא להאריך מדי, בשל הסיכון שהמשך האופטימיות בשווקים, יחד עם דו"ח תעסוקה חיובי או דו"חות כספיים מפתיעים יכולים לשנות רק קצת את התמונה – אך להביא לירידות קלות, שברמת התשואות האבסולוטית הנוכחית קשה יהיה להחזיר.

החשיפה לאפיק הקונצרני בעיתוני הנוכחי מומלצת, אך להערכתנו גם כאן מתבקשת בררנות מסוימת. אל תפסלו דירוגים נמוכים כי כרגע גם הם מרוויחים מהנהירה לסיכון – אך במשורה. החשיפה למניות עדיין לא מקסימלית, אך העליות בשווקים כמובן מגדילות אותה כבר לכ-80%. אם אתם מאמינים לציפיות הריבית הנגזרות מהשוק, יש עדיפות לסקטורים כמו צריכה בסיסית ולמדדים כמו תנודתיות נמוכה או מניות דיבידנד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il