TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אנחנו מתקשים לראות סיבות לאופטימיות בכי"ל בטווח הקצר, ונישארים עם המלצת תשואת שוק


גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', מגיב לפרסום דו"חות כי"ל
כי"ל פרסמה תוצאות חלשות לרבעון, בעיקר בשל תום חוזי האשלג בסין ובהודו, וירידת המחירים הכללית בשוק האשלג העולמי. גם חלקים אחרים בעסק היו מאתגרים, בעיקר בשל ירידת מחירי פוספט וחולשה כלכלית בשווקי המטרה של יחידת מוצרי התכלית. אנחנו מתקשים לראות סיבות לאופטימיות בטווח הקצר ונשארים עם המלצת "תשואת שוק", מחיר היעד שלנו הוא 17 ₪.

אשלג: כמויות של 893 אלף טון ברבעון היו זהות לצפי שלנו ל-900 אלף טון, מה שמשקף ירידה חדה בכמויות מהרבעון הקודם ומשנה שעברה (ראה טבלה למעלה). הסיבה לחולשה זו היא תום החוזים עם סין והודו, שני אזורים ששיחקו תפקיד קריטי וחיובי במחצית השנייה של 2015. המחיר לטון – 260 דולר – היה בצפי, אם כי גם כאן זהו צפי פסימי שמשקף ירידת מחירים דרסטית בשוק האשלג העולמי. יש לציין שבמחצית השנייה של 2015, כי"ל נהנתה ממחירי החוזים עם סין והודו – שנחתמו בתחילת 2015. כעת, ברבעון הראשון של 2016 (וכנראה שגם בשני) שווקי הספוט נותנים את הטון.
מכירות האשלג ברבעון הסתכמו ב-222 מיליון דולר, ירידה של 35% לעומת הרבעון המקביל. בכך, כי"ל מיישרת קו עם החולשה העסקית שמפגינות חברות האשלג האחרות. אנו חוששים שהרבעון השני של 2016 יראה גם הוא חולשה דומה מאחר שהחוזה החדש עם סין טרם נחתם (ואנחנו כבר במחצית הדרך לקראת סיום הרבעון השני).
הרווחיות התפעולית של חטיבת האשלג הייתה 12%, הרווחיות הנמוכה ביותר מזה זמן רב מאוד.
שאר החברה: מכירות דשני הפוספט ברבעון (כולל המיזם המשותף בסין) היו 434 מיליון דולר, מה שמשקף ירידה של בערך 10% לעומת שנה שעברה (בניכוי המיזם המשותף בסין), וזאת כתוצאה מירידת מחירים כללית בסקטור. החטיבה הצליחה לייצר רווח תפעולי צנוע של 14 מיליון דולר (רווחיות של 3.2%), בעיקר בזכות ירידת מחירים בסין והשקעות נוספות במיזם המשותף שם. מכירות החטיבה התעשייתית היוו את נקודת האור ברבעון ושמרו על יציבות משנה שעברה, בזכות עליית מה במחירי הברום ותמהיל מוצרים טוב. מכירות חטיבת מוצרי התכלית ירדו ב-13% משנה שעברה בעיקר בשל המצב הכלכלי בשווקי המטרה העיקריים של חטיבה זו – רוסיה ואירופה.
דיבידנדים: כי"ל עושה את המתבקש מאליו ומשנה את מדיניות תשלום הדיבידנדים מעד 70% מהרווח הנקי לעד 50%.
על רקע המשך חוסר הוודאות הרגולטורי (זיכיון 2030) והחולשה בשוק האשלג, הטווח הקצר-בינוני נראה לא מעודד. אנחנו ממשיכים בהמלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 17 ₪.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il