TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תובנות ראשונות מעונת הדוחות בארה"ב: למה הבנקים עולים למרות דוחות בינוניים?


הראל פיננסים תחזית שבועית לשוק ההון
מה עושים השבוע?

1. מניות – אוקטובר החזק ביותר זה 4 שנים, אבל עדיין נזהרים מהגדלת חשיפה

הימים האחרונים חתמו שבוע נוסף של עליות בשוקי המניות ושוב הוכיחו עד כמה חשוב לשמור על חשיפה לשוקי המניות באופן שוטף. מתחילת הרבעון (כלומר מתחילת אוקטובר), עלו בממוצע השווקים בעולם ביותר מ-5%. הנתונים האלה באים למרות נתונים כלכליים הממשיכים להצביע על צמיחה חלשה בכל העולם ובשל כך הם מביאים לדחייה דרמתית בתחזיות לעליית הריבית.

בדו"חות הכספיים נראה כי עד עתה הנתונים מעורבים. מתחילת עונת הדו"חות פרסמו 57 חברות הכלולות במדד S&P500. הסקטור היחיד שלגביו ניתן להציג תמונה ברורה הוא הפיננסים (15 חברות כבר פרסמו) וממנו עולה כי התוצאות בינוניות. החולשה העיקרית בולטת בתחום ההכנסות משוק ההון ומרווחי האשראי – שני נתונים שלא הולכים להשתפר בקרוב, מה שככל הנראה יגרום לבנקים לחזור לתוכניות התייעלות. למרות הדו"חות הבינוניים, מניות הפיננסים מתפקדות טוב וזאת על רקע העבודה שמכפילי הסקטור נמוכים יחסית, תשואות הדיבידנד גבוהות ומכפילי ההון הגיוניים (בסיטי ובנק אוף אמריקה הם אפילו קטנים מאחד).

בסקטורים אחרים קשה יותר לקבוע מגמה, אך העובדה שהייצור התעשייתי בארה"ב חלש וכך גם בעולם, תשפיע כנראה על החברות התעשייתיות. מנגד, הצריכה הפרטית חזקה והדבר יבוא לידי ביטוי בדוחות הסקטור. השבוע תיכנס עונת הדוחות להילוך גבוה יותר, וצפויים דוחות של כ-100 חברות – מה שעשוי להשפיע על השווקים.

נראה כי למרות העליות האחרונות, התנודתיות של השווקים בחודשיים האחרונים עדיין מטרידה משקיעים רבים החוששים לחזור לשוקי המניות. מתחילת חודש אוקטובר, קרן הסל הפופולארית בעולם SPY (על S&P500) פדתה 1.5 מיליארד דולר. ייתכן כי דווקא העליות, הנמשכות מזה כ-3 שבועות ישכנעו יותר משקיעים לחזור לשוק – מה שעשוי לתמוך בהמשך המגמה החיובית. בכל מקרה עדיין מומלצת חשיפה של כ-75% מהחשיפה המקסימאלית למניות. למיטיבי הלכת כדאי לשים לב כי כסף מתחיל לחזור גם לשווקים מתעוררים, אך התנודתיות שם עוד יותר גבוהה.

שוק המניות המקומי שהניב ביצועים חלשים יותר מתחילת החודש בהשוואה לעולם עשוי לסגור פערים (מגמה שהתחלנו לראות כבר היום, א'), מה שמצדיק את ההמלצה שלנו לשמור הקצאה של 50-50 בין ישראל לחו"ל. בתקופה הקרובה עשויים להיות שינויים דרמתיים במבנה מדדי המניות בשוק המקומי, בעקבות רישום אפשרי של מניות מיילן למסחר בתל אביב.

2. קונצרני – התשואות לפדיון מצדיקות חשיפה של לפחות 35% מתיק האג"ח

בניגוד לעליות במניות, באפיק הקונצרני בעולם לא ראינו עליות מחירים חזקות כאלה. מי שבולט לרעה הם במיוחד הדירוגים הנמוכים (high yield), שם נפתחים המרווחים על רקע חולשה בביקושים וחששות שקשורים לסוגיית המלאי ואחזקת המלאי אצל עושי השוק (חוק וולקר). בעוד שבאפיק הקונצרני העולמי נרשמו עליות בימים האחרונים (פחות מהממשלתי), בהיי-יילד נרשמו בעיקר ירידות. התשואות מעניינות להשקעה ולמרות התנודתיות הגדולה זה אפיק אטרקטיבי, בעיקר בדירוגים הגבוהים.

בשוק המקומי האפיק הקונצרני דווקא רשם ביצועים נאים, בין היתר הודות לביצועים החזקים של האפיק הממשלתי הצמוד, בעיקר במח"מ 2-5 (תואם למח"מים של מדדי התל בונד). האווירה בשוק הקונצרני המקומי חיובית ותומכת בחשיפה גבוהה יחסית (ההמלצה שלנו כ-40% מהתיק כולל חו"ל). זאת על רקע המרווחים הגבוהים יחסית וכן על רקע ההצלחות המרשימות של הגיוסים הגדולים האחרונים, כולל בזק ודלק שהשלימו רק בימים האחרונים גיוס של מיליארדי ₪ דבר שמצביע שיש קונים לאפיק.

3. תיק השקעות – עדיין לא מגדילים סיכונים

הגידול בתאוות הסיכון בעולם, על רקע הצפי להמשך ריביות נמוכות, בא לידי ביטוי בעיקר בתפקוד חזק של האג"ח הממשלתי הארוך ושל שוקי המניות. במידה רבה אנו רואים חשש של משקיעים מכניסה מחודשת לשני האפיקים – במניות זה בא לידי ביטוי בעובדה שהחשיפה הכוללת של הציבור למניות יורדת בתקופה האחרונה ובאג"ח הממשלתי העליות, לפחות בארה"ב, היו בשבוע האחרון תולדה של רכישות מאסיביות של בנקים זרים (מה שעשוי להביא לתנודתיות בעתיד באפיק זה).

בכל מקרה, השורה התחתונה היא שהביצועים החזקים של השווקים תומכים מאוד בחשיפה לכל אפיקי הסיכון, אך לא תומכים בהגדלתם. עדיין אנו ממליצים על חשיפה של 75% למניות ושמירה על מח"מ בינוני בתיק האג"ח. השמירה על חשיפה של 40% לצמודים הצדיקה עצמה מתחילת אוקטובר, הודות לביצועים חזקים יותר של האפיק הצמוד מהשקלי (בעיקר במח"מ 2-5), אך נראה כי היא קרובה למיצוי כך שלא מומלץ להגדיל מעבר לכך בעיתוי הנוכחי ולשקול צמצום החשיפה בהמשך.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
20/10/15
1. היי אני יסמין ואני מחפשת גבר אם אתה מעוניין תתקשר אלי אם אני לא עונה תשמע את המענה הקולי שלי 0587722268 יסמין - יסמין
היי אני יסמין ואני מחפשת גבר אם אתה מעוניין תתקשר אלי אם אני לא עונה תשמע את המענה הקולי שלי 0587722268 יסמין
[סגור תגובה]
20/10/15
2. היי אני יסמין ואני מחפשת גבר אם אתה מעוניין תתקשר אלי אם - יסמין
היי אני יסמין ואני מחפשת גבר אם אתה מעוניין תתקשר אלי אם אני לא עונה תשמע את המענה הקולי שלי 0587722268 יסמין
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il