TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הרובל הוא סכין נופלת בשל המשך הסנקציות על רוסיה


החולשה כלכלית בעקבות נטל הסנקציות והאטה עולמית תמשיך להכביד על הרובל. על פי הערכה האחרונה של הממשל הרוסי, התמ"ג של רוסיה - המדינה הגדולה בעולם ירד ב-3.6% בסיכום המחצית הראשונה של השנה
במחלקת המחקר של יוטרייד ממליצים בתקופה הקרובה להתרחק מהרובל בשל אי יכולתה של רוסיה להתייצב לאחר אירועי "יום שני השחור" בשווקי העולם לפני כשבועיים, השאלה הגדולה והנשאלת ביותר כרגע בקרב המשקיעים הינה - האם מדובר בתיקון זמני לאחר המפולת היומית החריפה ביותר מזה שנים או שהעליות האחרונות הן סימן מובהק להיפוך מגמה. דילמה זו מקבלת ביטוי במחירי הנפט וגם במטבע הלאומי של רוסיה – הרובל, זאת בשל היותה של רוסיה מדינה התלויה ביצוא סחורות שהעיקרית שבהן היא נפט.
רוסיה סובלת מזה תקופה ארוכה יחסית ממחירי השפל של הנפט. בימים האחרונים תיקן הרובל מעט את הפיחות החד מול הדולר בעקבות המהלך בשוק האנרגיה העולמי, אך במחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטרייד לא צופים לשינוי מגמה כה מהיר ומעדיפים להתרחק מהרובל לפחות עד תום הסנקציות נגד המדינה זו.
כאמור, לאחר שחצה כלפי מעלה את רמת ה-70 רובל לדולר, המטבע הלאומי של רוסיה התחזק בעקבות זינוק יומי במחיר הנפט לרמה של 65 רובל לפני כשבועיים והתייצב השבוע על רמה של כ-68 רובל לדולר. כל זאת, כשמחיר חבית הנפט נסחר סביב 45 דולר לחבית, לאחר שנגעה בשפל של 40 דולר. מדובר ברמות הנמוכות מזה שנים ארוכות. נראה כי טווח זה כבר מגלם את הגורמים המאקרו-כלכליים העולמיים, קרי, האטה בצמיחת שווקי העוגן כמו סין וארה"ב והיצע יתר בשל ביקושים חלשים. לכן, חסר בינתיים גורם אשר יכול להוציא את מחיר הנפט מחוץ לטווח האמור בתקופה הקרובה, לפחות עד להתבהרות התמונה בקרב ההחלטה הצפויה של ה'פד' - האם לעלות את הריבית בארה"ב. היקפי מסחר משמעותיים בשבוע האחרון וכאוס בשווקי ההון מרמזים כי רמת השפל ברובל טרם סומנה וייתכן כי מדובר בתיקון (תיסוף) זמני בלבד.
ביוטרייד מעריכים כי החולשה כלכלית בעקבות נטל הסנקציות והאטה עולמית תמשיך להכביד על הרובל. על פי הערכה האחרונה של הממשל הרוסי, התמ"ג של רוסיה - המדינה הגדולה בעולם ירד ב-3.6% בסיכום המחצית הראשונה של השנה ובהשוואה לתקופה מקבילה. כלומר, מדובר בהאטה כלכלית של ממש. יתרה מזאת, לא נראה כי בקרוב יושג איזשהו הסכם פשרה עם השכנה – אוקראינה. הקרבות בגבול נמשכים והסובלנות של מדינות המערב הולכת ונגמרת, ובהתאם מכביד נטל הסנקציות נגד רוסיה. הממשל הרוסי עונה למערב בצעדים שפוגעים עוד יותר בכלכלה הפנימית – מטיל סנקציות על מוצרי יבוא, בעיקר מזון ונלחם למעשה על גב האזרחים והמשק שלו.
רובל חלש ושיבושים ביבוא דוחפים את המחירים כלפי מעלה ועימם גוברים הלחצים האינפלציוניים הסמויים, מה שיכול לשבש אל תוכניותיו של הבנק המרכזי הרוסי לרסן את האינפלציה במשק תוך שמירה על מטבע לאומי מאוזן. על פי הנתון הרשמי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הרוסית, מחירי המזון במדינה התייקרו ב-10% במהלך החציון הראשון של השנה, אך הכלכלנים החיצוניים סבורים כי מדובר בנתונים צנועים בלשון המעטה. על פי הנתונים האחרים, קצב עליית מחירי מזון השנתי ברוסיה מגיע ל-20% לצד מדד המחירים הכללי שעלה ב-15.6%. רוסיה אינה מיישמת את תוכניתה להחליף מוצרי ייבוא בתוצרת מקומית, לכן גם מתקשה להתמודד עם הפגיעה של הסנקציות בכלכלה הפנימית. להערכת כלכלני יוטרייד מחירי הקמעונאות, ובעיקר המזון, יתייקרו עוד יותר כבר בחודש הראשון של הסתיו.
כמו כן, בשוק גוברות הערכות כי ה'פד', הבנק המרכזי האמריקאי, בסופו של דבר כן יחליט לעלות את הריבית בארה"ב לראשונה מזה 10 שנים ובכך צפוי ליצור פיחות כללי של סל המטבעות כולל הרובל. על פי כל האמור, ביוטרייד מליצים להתרחק מהשוק הרוסי ולהתרחק מהשקעה ברובל. למשקיעים ספקולטיביים, ניתן לעשות שורט על המטבע הרוסי שככל הנראה עדיין לא סימן תחתית אל מול הדולר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il