TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סיכום חודשי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות


תעשיית קרנות הנאמנות רושמת פדיון חודשי רביעי ברציפות המסתכם ב-3.9 מיליארד ₪. מתוכם, כ-3.45 מיליארד ₪ נפדו מהקרנות המנוהלות, כ-0.45 מיליארד ₪ נפדו מהקרנות המחקות. כמו כן, חודש 8 ברציפות של פדיונות בקרנות הכספיות שאיבדו כ-940 מיליון ₪.
המשקיעים לא התרשמו מעליות השערים באגרות החוב הממשלתיות, מה שהתבטא בהמשך הפדיונות בקרנות אג"ח מדינה הנאמדים החודש בכ-2 מיליארד ₪- הפדיון הגבוה ביותר מבין כל האפיקים.

הקרנות המחקות רשמו החודש פדיונות של כ-450 מיליון ₪, בהובלת קרנות מחקות על מדדי מניות בארץ ובחו"ל (400 מיליון ₪) וקרנות מחקות על מדדי מניות בארץ ובחו"ל (200 מיליון ₪). מנגד, קרנות המתמחות באג"ח חברות גייסו 120 מיליון ₪.

חודש אוגוסט התאפיין במגמה שלילית על רקע החששות מהאטה בסין, מה שהוביל לירידות שערים חדות במדדי המניות בעולם ובארץ. כמו כן, מימושים נרשמו גם באגרות החוב הקונצרניות, זאת מול אגרות החוב הממשלתיות שרשמו החודש עליות שערים וסיפקו "חוף מבטחים" עבור המשקיעים.
הירידות החדות במדדי המניות ניערו את המשקיעים מחופשות הקיץ והובילו אותם לסגור פוזיציות, מה שהתבטא בפדיונות כבדים בקרנות המסורתיות שאיבדו החודש כ-3.9 מיליארד ₪ שהתרכזו בעיקר בקרנות אג"ח מדינה, אג"ח כללי ובקרנות אג"ח ומניות בחו"ל. מתחילת השנה הקרנות המסורתיות נותרו עם גיוס קל של פחות מ-100 מיליון ₪ המתחלקים לפדיונות של כ-4.6 מיליארד ₪ בקרנות המנוהלות ולגיוסים של כ-4.7 מיליארד ₪ בקרנות המחקות. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

• קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית1, קרנות 10/90 וכו', רשמו החודש פדיון של יותר מ-0.9 מיליארד ₪- זאת לעומת גיוס קל בחודש יולי. מתחילת השנה הגיוסים בקרנות אג"ח כללי מסתכמים ביותר מ-3.6 מיליארד ₪.

• אגרות החוב הקונצרניות סיכמו את אוגוסט בירידות שערים: מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו החודש תשואה שלילית של עד כ-1%. בהמשך לכך מדד קונצרני כללי התממש ב-0.3%. בעקבות הירידות שנרשמו במחצית השנייה של החודש, קרנות אג"ח קונצרני מחקו גיוסים של כ-240 מיליון ₪ שהצטברו מתחילת החודש ועברו לפדיונות הנאמדים בכ-90 מיליון ₪ בסיכום החודש. מתחילת השנה הן עדיין נמצאות בצד הפדיונות עם כ-2.3 מיליארד ₪.

• מימושים חדים במדדי המניות: מדד ת"א 25 ות"א 100 רשמו תשואה שלילית של עד כ-8%. בהמשך לכך מדד ת"א 75 ירד ב-1.7%. הקרנות המנייתיות1 סיכמו את חודש אוגוסט עם פדיונות של כ-450 מיליון ₪. זאת, לעומת גיוסים של כ-340 מיליון ₪ בחודש הקודם. קרנות מניות חו"ל איבדו החודש כ-460 מיליון ₪. קרנות מניות בישראל רשמו החודש גיוסים של כ-10 מיליון ₪, זאת לאחר פדיונות של יותר מ-300 מיליון ₪ במחצית השנייה של החודש. מתחילת השנה הקרנות המנייתיות1 גייסו כ-2.3 מיליארד ₪.

• אגרות החוב הממשלתיות רושמות חודש של עליות שערים: מדד ממשלתי כללי עלה החודש ב-0.8% בהובלת מדד ממשלתי שקלי לטווח ארוך שזינק החודש ב-1.6%. למרות זאת, קצב הפדיונות בקרנות אג"ח מדינה זינק ב-30% לעומת החודש הקודם ונאמד ביותר מ-2 מיליארד ₪ ו כ-2.3 מיליארד ₪ מתחילת שנה.

• מגמה מעורבת באפיק השקלי– המשך פדיונות כבדים בקרנות הכספיות שהסתכמו החודש בכ-950 מיליון ₪, זאת למרות מימושים חדים באפיקי הסיכון. מתחילת השנה הפדיונות בקרנות הכספיות מגיעים ליותר מ-23 מיליארד ₪. לעומתן, הקרנות השקליות סגרו את החודש עם גיוסים של כ-90 מיליון ₪ וקיזזו מעט מהפדיון של כ-2.8 מיליארד ₪ שהצטבר מתחילת השנה.

• קרנות אג"ח בחו"ל רשמו החודש זינוק של כ-125% בקצב הפדיונות לעומת החודש הקודם. זאת, למרות העליות באג"ח ממשלת ארה"ב וגרמניה ותיסוף הדולר אל מול השקל. בסיכום חודשי קרנות אג"ח בחו"ל איבדו כ-450 מיליון ₪ המורידים את סך הגיוסים באפיק לכ-1.7 מיליארד ₪ מתחילת השנה.

• תעשיית הקרנות מנהלת נכון ל-31.08.15 כ-241.5 מיליארד שקל, הקרנות המסורתיות (בנטרול הקרנות הכספיות) מנהלות כ-210.8 מיליארד שקל והקרנות הכספיות שמנהלות כ-30.7 מיליארד ₪.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il