TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בית ההשקעות "הלמן-אלדובי" בסקירה השבועית


"תרחיש בו יוון פורשת מגוש האירו כבר לא נראה סביר, אך אם יתממש ההשפעה תהיה קצרת טווח על השווקים הגלובליים"
1. שווקי המניות בעולם ימשיכו להערכתנו להיות תנודתיים בשבועות הקרובים על רקע הסערות באירופה וסין. באירופה, יוון ממשיכה לרכז עניין ולהגביר את התנודתיות בשווקים. להערכתנו, התרחיש בו יוון פורשת מגוש האירו נראה במצב הנוכחי סביר פחות. הפחתת האיום מכיוון יוון במקביל לשיפור בביצועי הכלכלה האירופאית מחזקים את המלצתנו להסיט משקל מהשוק האמריקאי לשוק האירופאי.
2. גם במידה ותרחיש של פרישת יוון מגוש האירו אכן יתממש אנו צופים השפעה קצרת טווח בלבד על השווקים הגלובליים ולאחר מכן חזרה לשוק תנודתי פחות ועם פוטנציאל גבוה לתיקון כלפי מעלה.
3. צריך להתכונן להעלאת ריבית בארה"ב, לנוכח המסרים שמעבירה הנגידה האמריקאית, ולנקוט משנה זהירות בעת השקעה באג"ח בעת הנוכחית. השוק האמריקאי ממשיך להגיב לנתוני המאקרו וההתרחשויות ביוון. אנו מעריכים כי חידוש השיחות בין מנהיגי אירופה לממשלת יוון הפחיתו מעט את האיום שצפו בפד מכיוון אירופה. שיפור נוסף מכיוון סין, אשר הוזכרה בפרוטוקול ישיבת הריבית של הפד כגורם נוסף המעכב את העלאת הריבית הצפויה, במקביל לנתוני תעסוקה חיוביים בחודשים הקרובים, יחזקו את האפשרות להעלאת ריבית בארה"ב בחודש ספטמבר.

השוק האמריקאי:
בארה"ב, התפרסמו השבוע הפרוטוקולים של ישיבת הריבית מיוני האחרון של הבנק המרכזי האמריקאי (הפדרל ריזרב). מהפרוטוקול עולה כי רק חבר פדרל ריזרב אחד מתוך 10 היה מוכן להעלאת ריבית בחודש יוני, שאר חברי הפד אמרו כי הם זקוקים לנתונים נוספים אשר יוכיחו כי הצמיחה הכלכלית בארה"ב חזקה מספיק וכי תנאי שוק העבודה טובים דיים על מנת לתמוך בעליית האינפלציה חזרה ליעד הבנק המרכזי (2%). כמו כן, חברי הפד הביעו חשש מפני התפתחות המשבר ביוון ובסין.

השוק האירופאי:
באירופה, יוון המשיכה לרכז עניין רב כאשר לקראת סוף השבוע הגיש ראש הממשלה היוונית, אלכסיס ציפרס, בקשה רשמית לסיוע פיננסי ממנגנון הייצוב האירופי (ה- ESM), למשך 3 שנים, תמורת רפורמות מס ופנסיה. בתגובה לבקשה, הציבו מנהיגי אירופה לממשלת יוון דד-ליין להצגת תכנית חדשה ומקיפה אשר תכלול רפורמות נרחבות בכלכלתה עד יום ראשון. בתמורה, הם מציעים לה מימון קצר- טווח על מנת שתוכל לעמוד בתשלום לבנק המרכזי האירופאי ב-20 ביולי, וכמו כן הקלה בהפחתת החוב לטווח הארוך.

השוק הסיני:
שוק נוסף שריכז עניין רב השבוע היה השוק הסיני, כאשר המדד המרכזי בשוק המקומי, מדד שנחאי, צנח בכ- 33% בשלושה שבועות. הנפילה בשוק המניות הסיני החלה כתוצאה מצעדים שנקטו ברוקרים מקומיים אשר בחרו להגביל משמעותית את האפשרות ללוות כספים לצורך רכישת מניות. אותם ברוקרים הגיעו להחלטה מתוך הבנה כי מחירי המניות גבוהים וכי מתן הלוואה לצורך רכישתן הפכה למסוכנת יותר מבעבר. בשוק הבינו את המסר- שהבורסה הסינית הפכה לבועתית ומכאן ההידרדרות הייתה מהירה. בתגובה לירידות, התערב הממשל הסיני והכריז על מספר צעדים שנועדו לתמוך בשוק ההון המקומי וביניהם: איסור על מכירת מניות ע"י בעלי עניין (החזקה של 5% ומעלה) למשך 6 חודשים ועידוד הלוואות בין גופים פיננסים גדולים ובנקים. הפעולות הללו הצליחו לעצור את המפולות אתמול, לפחות זמנית.

השוק הישראלי:
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה השבוע את הכמות המבוקשת של דירות חדשות, אשר זינקה ב- 23.3% בחודש מאי 2015 בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. גם מספר הדירות החדשות שנמכרו הציגו עליה חדה בחודש מאי של 50.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

שווקי ההון:
מניות- הבורסה בת"א נסחרה גם השבוע במגמה שלילית בהובלת מניות הגז והנפט. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף נסחר בירידות של 0.35% ומדד ת"א 75 ירד בשיעור של כ-0.64%. מבחינה סקטוריאלית בלט לשלילה מדד הנפט והגז אשר השיל מערכו כ-3.81%. לעומתו, בלט לחיוב מדד הנדל"ן אשר התחזק בכ-1.8%. בארה"ב, המדדים העיקריים נסחרו בירידות, כאשר מדד ה-S&P500 נסחר בירידה של 0.01%, ומדד הנאסד"ק איבד מערכו כ-0.23% בסיכום שבועי. לעומתם, נסחרו המדדים המובילים באירופה בעליות שערים, כאשר מדד הדאקס הגרמני התחזק בכ-2.33% ומדד ה- Eurostoxx50 הוסיף לערכו כ-2.53% בסיכום שבועי.
אג"ח- באפיק הסולידי נרשמה השבוע מגמה חיובית. מדדי התל-בונד עלו בכ-0.5% בממוצע בסיכום שבועי. אגרות החוב הצמודות עלו במח"מ הארוך בכ-0.55% ואילו אגרות החוב השקליות עלו בכ-1.15%.
מט"ח- בשוק המט"ח נראתה השבוע התחזקות של השקל לעומת המטבעות המובילים, כאשר הדולר נחלש מול השקל ב-0.2% ושערו נקבע על 3.777 ₪ לדולר והאירו נסחר נחלש בכ-0.3% ושערו נקבע על 4.19 ₪ לאירו.

* הנתונים נכונים לתאריך 10.07.15 (סוף יום מסחר)
גילוי נאות: אין לראות באמור הצעה לציבור ו/או המלצה ו/או הזמנה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע הוא לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ אישי וכל העושה בו שימוש עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il