TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירה יומית של פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות


אין שינוי בהערכתנו לטווח ארוך הצופה לשקל פוטנציאל התחזקות משמעותי אל מתחת לרמת ה 3.70 ש"ח לדולר.
סוגיית משבר האשראי ביוון נראת רחוקה מפתרון אולם בשווקים מצפים לפתרון קרוב ומחזקים את האירו לעבר רמת 1.14 דולר לאירו. הבנק המרכזי של יוון רומז על הצורך להתכונן לאפשרות של חדלות פרעון ושוק המניות האירופי מגיב בירידות שערים. הציפייה להתאוששות כלכלית קרובה לצד נתוני התעוררות בביקושים לנדל"ן בסין תורמים להתחזקות המטבעות המרכזיים אל מול הדולר האמריקאי.

בדומה להתלשות הדולר בעולם גם בזירה המקומית הדולר נחלש אל מול השקל. חולשת הדולר פוגעת ברווחיות היצוא וחושפת את התעשייה המסורתית לתחרות אל מול יבוא זול. בהתאם להערכתנו הדולר ממשיך לנוע בתחום שערים של הטווח הקצר 3.74-3.95 ש"ח לדולר. בתקופה של אי וודאות כאשר רף הרגישות יורד ללא ביצוע מהלך משולב מצד בנק ישראל והאוצר מהלך אשר ישלב פעולה בזירה המוניטרית והפיסקלית כאחת, השקל צפוי להמשיך ולהתחזק אל עבר רמת 3.78 ₪ לדולר ועם פריצת רמה זו לנוע לעבר רמת 3.74 ש"ח לדולר.

התעשייה המקומית "נשמה לרווחה" עם פיחות השקל לעבר רמת ה 4 ש"ח לדולר מהלך אשר סיפק רמות שערים נוחות לגידור החשיפה לשער החליפין משום "פסק זמן" בתקופה שבין שקל חזק טרום קיץ 2014 ומלחמת צוק איתן ופוטנציאל התחזקותו המחודשת של השקל לקראת קייץ 2015. שוק המטבע המקומי מאתגר את החלטת בנק ישראל שלא להפחית את שער ריבית השקל בתקופת מדדים חיוביים.

להערכתנו, בשלב הנוכחי, מהלך של הפחתת ריבית יתקבל בשווקים כצעד "חרום" ויקרין "פניקה" בבנק ישראל. השפעת מהלך של הפחתת ריבית בדומה לרכישות בנק ישראל אין בו יותר מ"כדור אקמול" זמני, פתרון סוגיית עודף היצע המט"ח המובנה של המשק הישראלי מחייב טיפול שורש המשלב את כלל המעורבים בממשלה ובתעשיה כאחד.

בנק ישראל נדרש להציג תוכנית פעולה ובה מהלכים משולבים אשר יקזזו את עודף המט"ח המובנה של המשק הישראלי כפי שבא לידי ביטוי בנתוני החשבונאות הלאומית ובדוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מהחודש האחרון. ראוי לשוב ולציין כי על בסיס נתוני בנק ישראל מקור הצע המטבע הנוכחי נובע בעיקרו ממכירות יצואנים ומפעילות הגופים המוסדיים. אין אלו סמני חולשה אל מול הספקולנטים התוקפים את המטבע הישראלי אלא סימני חוסן של הצלחת היצוא הישראלי למכור בתקופת ההאטה כלכלית גלובלית. מקור נוסף לביקוש והצע מטבע טמון בפעילות ה"פיננסית" שמבצעים הגופים המוסדיים בשוקי ההון הגלובליים עבור קרנות הנאמנות, תעודות הסל, קופות גמל, ההשתלמות והפנסיה כאשר ירידות שערים בשווקים מעודדות מימוש אחזקות גם בזירה המקומית מהלך התורם להצע המטבע ופוטנציאל ייסוף השקל.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il