TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירה יומית של פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות


בימים אלו של תנודות חדות בשערי החליפין ואף בזירת האג"ח ניתן להבין את משמעות דבריו של נשיא הבנק המרכזי האירופי מר דרגי באשר לכניסה לתקופה של תנודתיות.
דווחים באשר לחלון זמן נוסף שניתן ליוון לפתרון משבר האשראי ואשר נדחה עד לרבעון הראשון 2016 לצד תנועות הון לעבר אחזקה בשוקי המניות באירופה ובאסיה תרמו לחולשת הדולר אל מול המטבעות המרכזיים. בשווקים מצפים להכרזה על שילוב מדד המניות בסין באינדקס השווקים המתפתחים (MSCI) והחלטת ענקית קרנות הנאמנות האמריקאית ונגרד Vanguard לצרף את מדד המניות בסין המוכר בשם China A-shares לקרן הענק שלה למדינות המתפתחות מאשש את הערכה כי בשווקים גובר העניין באיתור השקעות מחוץ לארה"ב ובמיוחד באסיה בכלל ובסין בפרט.

כלכלת יוון הקטנה המהווה כ 2% בלבד מנפח התוצר של גוש האירו מהווה לדעת כלכלנים נקודת מבחן ביכולת הגוש בהתמודדות עם צרכיו הפרטניים של חבר בודד. החשש מאפקט הדומינו כאשר חדלות פירעון יוונית תיצור תקדים מסוכן למדינות נוספות מחייב יצירתיות בעיצוב פתרון אשר מחד יאפשר ליוון להתמודד עם התחייבויותיה ומאידך ימנע צעדי צנע, צעדים אותם דרשה גרמניה ואשר לדעת היוונים וכלכלנים מובילים גרמו במהלך החמש שנים האחרונות לצניחה החדה בתוצר המקומי הגולמי וביכולת המשק היווני לשאת בהחזר חובותיו.



בזירה המקומית, פעילות בנק ישראל במסגרת מדיניות קיזוז השפעת הגז על שוק המטבע המקומי אין בה לבדה כדי למנוע את ייסוף השקל. להערכתנו בבנק מוכנים לספוג את ייסוף השקל אף לעבר רמת ה 3.70 ₪ לדולר. בבנק מודעים להשפעת שער החליפין על כושר התחרות אולם רואים בפיחות החד מאז קיץ 2014 בתקופה של מדדים שלילים וריבית מזערית משום "כרית בטחון" שנתנה לתעשייה המקומית לצורך התמודדות עם התנודות בשווקים הפיננסיים. קובעי המדיניות ובראשם האוצר ובנק ישראל נדרשים להשתמש במכלול רחב של אמצעים מארגז הכלים הפיסקלי ומוניטרי כאחד. בנק ישראל כמבוגר האחראי לא יוכל לאורך זמן ולבדו למנוע את ייסוף השקל לעבר רמות השפל של שנת 2014 באמצעות התערבות נקודתית בהיקף מצומצם של מאות מיליוני דולרים בודדים בשוק בו היקף המסחר היומי עשוי לנסוק לכדי 7 מיליארד דולר ביום ויותר.

להערכתנו אף שבטווח הקצר תחום תנועת הדולר נתון בטווח 3.80-4.20 ₪ לדולר הרי שנקודתית ניתן לצפות לתנודות לפריצות נקודתיות אף לעבר רמת 3.75-3.78 ₪ לדולר, טרם ישוב בנק ישראל לפעול בהיקף משמעותי ונרחב במטרה למנוע ייסוף חד ומהיר. ללא מעורבות בנק ישראל ניתן לצפות כי השקל היה שב ומתחזק אל מתחת לרמת ה 3.70 ₪ לדולר כבר במהלך הרבעון הקרוב.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il