TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

חברת שפיר הנדסה ותעשייה פרסמה את תוצאותיה הכספיות


ההכנסות ברבעון הראשון 2015 הסתכמו בכ-502 מיליון שקל הרווח הנקי – כ-26 מיליון שקל
ההכנסות ממגזר התעשייה עלו בכ-13% לכ-295 מיליון שקל

לאחר דיווידנדים של 80 מיליון ₪, הונה של החברה , נכון לסוף חודש מרץ 2015, הסתכם בכ-944 מיליון שקל, והיווה כ- 26% מסך המאזן

מניית החברה עלתה מאז הנפקתה בדצמבר 2014 בכ-20% והיא נסחרת הבוקר בשווי של כ-2.4 מיליארד שקל, וזאת לאחר שהחברה חילקה מאז ההנפקה דיווידנדים בסך של כ-80 מיליון שקל לבעלי מניותיה

עמית בירמן סמנכ"ל הכספים של החברה: "שפיר מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2015 עם גידול משמעותי בשיעור הרווח הגולמי, לכ- 19.1% בהשוואה לכ- 17.7% בתקופה המקבילה אשתקד וגידול של כ-13% בהכנסות מהפעילות במגזר התעשייה שהוא המגזר המוביל בפעילות החברה. במהלך הרבעון הראשון, החלה החברה בשלבי העבודה הראשונים בפרויקט הקמת נמל המפרץ שהיקפו הצפוי כ 4,000 מיליון ₪ (חלק החברה 50%), ובהתארגנות בפרויקט הארכת כביש 6 צפון שהיקפו צפוי להיות כ- 2,205 מיליוני ש"ח, ומאידך, פרויקטים משמעותיים אחרים כגון פרויקט מנהרות הרכבת לירושלים נמצאים בשלבי סיום. כתוצאה מכך מחזורי הפעילות בתחום התשתיות נמוכים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וממילא קטן גם הרווח שהוכר. כמו כן נדרשת החברה לממן את השלבים המקדמיים של הפרויקטים החדשים מתוך מקורותיה וזאת עד שייכנסו לתוקף הסכמי המימון של הפרויקטים החדשים בחודשים הקרובים. אנו צופים, כי פרויקט נמל המפרץ בחיפה ופרויקט הקמת כביש 6 צפון, שעדיין לא באו לידי ביטוי משמעותי ברבעון המדווח, יחלו להניב הכנסה משמעותית החל מהרבעון הרביעי של השנה, וישתקפו באופן משמעותי בתוצאות הכספיות של קבוצת שפיר בשנים הקרובות. בסעיף המימון ,בהתייחס למגזר הזכיינות, בפרויקט הנתיב המהיר, נרשמו הרבעון הוצאות מימון חריגות של כ-14 מיליון ש"ח משערוך מטה של הנכס הפיננסי וזאת כתוצאה מירידת מדד המחירים לצרכן ב-1.6%. ככל שהמדד יעלה, החברה תרשום בעתיד הכנסות מימון בהתאם. ממועד הדוחות הכספיים ועד ליום חתימתם עלה המדד ב-0.9%. בנוסף בתוך סעיפי המימון ברבעון הראשון של שנת 2015 נרשמה הוצאה נטו בסך כ-5.1 מיליון ש"ח הנובעת מהפרדת נגזרים משובצים ומעסקאות הגנה המתייחסים לפרויקט נמל המפרץ.
אנו מסכמים את הרבעון הראשון עם הון עצמי משמעותי לאחר שמאז ההנפקה חילקנו דיווידנדים בסך 80 מיליון ש"ח, וערוכים להמשך הפיתוח של הקבוצה, הן באמצעות כניסה לפרויקטים חדשים, והן בדרך של מיזוגים ורכישות".

חברת שפיר הנדסה ותעשיה, שהשלימה בחודש דצמבר האחרון הנפקת מניות ראשונה לציבור (IPO), פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015.

הכנסותיה של קבוצת שפיר ברבעון הראשון של שנת 2015 הסתכמו בכ-502 מיליון שקל, לעומת כ-685 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר התעשייה, שהינו מגזר הפעילות המרכזי של הקבוצה, עלו ברבעון הראשון של 2015 לכ-295 מיליון שקל, לעומת כ-260 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות ממגזר התשתיות ירדו בכ- 83 מליון ₪ ,ירידה הנובעת בעיקרה מקיטון בקצב הכרת ההכנסות בפרויקטים שהקמתם כמעט והסתיימה, זאת כאשר פרויקטים חדשים עדיין בשלבים מוקדמים וטרם הגיעו לקצב ביצוע משמעותי
ההכנסות ממגזר ייזום נדל"ן למגורים בישראל ירדו בכ-134מליון ₪. ירידה זו נובעת בעיקר מירידה במספר הדירות שנמסרו בתקופה שכן על פי הכללים החשבונאיים מחזור המכירות נרשם רק בעת מסירת הדירות בפועל. יחד עם זאת, לפי תכנית העבודה של החברה צפוי גידול במסירת הדירות במחצית השנייה של השנה עם השלמת הבניה ומסירת דירות בפרויקטים באור יהודה, נתניה ויבנה.

שיעור הרווח הגולמי של שפיר הנדסה ברבעון הראשון של שנת 2015 עלה ל- 19.1% מההכנסות לעומת 17.7% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-96 מיליון שקל לעומת כ- 121 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מהקיטון בהיקף ההכנסות שהוכרו, כאמור.

הרווח התפעולי של שפיר הנדסה ברבעון הראשון של שנת 2015 הסתכם בכ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח של מגזר התעשייה, שהינו מגזר הפעילות המרכזי של הקבוצה, עלה ברבעון הראשון של השנה לכ-75 מיליון שקל, בהשוואה לכ-65 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח מפעילויות נמשכות של שפיר ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-27 מיליון שקל, בהשוואה לכ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-26 מיליון שקל, לעומת כ-53 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע, כאמור, מירידה בהכנסות שהוכרו במגזרי התשתיות והמגורים ומהוצאות המימון החריגות כאמור.

נכון ל-31 במרץ 2015, לחברה יתרות המזומנים והשקעות לזמן קצר בסך של כ-330 מיליון שקל.
כמו כן, הונה העצמי של החברה, נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, הסתכם בכ-944 מיליון שקל, והוא היווה כ-26% מסך המאזן.

קבוצת שפיר חילקה באפריל האחרון דיבידנד בסך של 30מיליון שקל לבעלי מניותיה, וזאת בנוסף לדיבידנד בסך של 50 מיליון שקל שחולק בחודש ינואר 2015, כך שבסך הכל חילקה החברה מאז הנפקתה בבורסה דיבידנדים בסך של כ-80 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

קבוצת שפיר, שפעילותה החלה בשנת 1968, מנוהלת ונשלטת מיום הקמתה על ידי משפחת שפירא , ופועלת ב- 4 מגזרים: תעשייה, זכיינות, תשתיות ומגורים. מגזר התעשייה, שהינו המגזר הדומיננטי בקבוצה, כולל: 4 מחצבות, 3 מפעלי אספלט, 14 מפעלי בטון מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, וכן מערך הובלה התומך בפעילות.
במסגרת מגזר הזכיינות, הקימה ומנהלת החברה מספר פרויקטים לאומיים ברחבי הארץ, וביניהם: הנתיב המהיר לתל אביב, כנסת ישראל, וחניונים בירושלים ובת"א, קווי חלוקת גז טבעי באזור המרכז ובאזור חדרה והעמקים (הנמצאים בשלבי הקמה) , הקטעים הצפוניים של כביש 6 (בהקמה).
בתחום התשתיות החברה מתמחה בהקמה וביצוע של מגה פרויקטים מורכבים. בין הפרויקטים בהם מעורבת החברה כיום: הקמת נמל חיפה, מנהרות הרכבת המהירה לירושלים, הקטעים הצפוניים של כביש 6, מחלף רעננה דרום, כביש 20 (החיבור עם 531).
בתחום המגורים החברה נמצאת בשלבי תכנון והקמה של כ-1,100 יחידות דיור ברחבי הארץ, באור יהודה, ראש העין, נתניה, מודיעין ועוד, לרבות פרויקטים של פינוי-בינוי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il