TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובת אילנית שרף מפסגות לתוצאות שופרסל


התחרות וההידרדרות ברווחיות נמשכת
שופרסל פרסמה דוחות כספיים חלשים מאוד. הצמיחה במכירות הסתכמה ב- 1.1% בלבד כאשר ההאטה בצריכה והורדת המחירים נטרלו את העלייה במכירות בשל עיתוי חג הפסח. ה- SSSרשם צמיחה שלילית בנטרול השפעה עונתית (חג הפסח) שהסכמה ב- 2.1%. הרווח התפעולי רשם שחיקה דרמטית והסתכם ב- 28 מיליון ₪ בלבד, בהשוואה ל- 64 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 56%. שיעור הרווח התפעולי מהמכירות עמד על 1% בלבד, בהשוואה ל- 2.3% ברבעון המקביל.

ההכנסות הסתכמו ב- 2.836 מיליארד ₪ (הכנסות מגזר הקמעונאות 2.824 מיליארד ₪), צמיחה של 1.1% בשל עיתוי חג הפסח שחל ברבעון הראשון השנה. בנטרול השפעת חג הפסח המכירות התכווצו ב- 2.5% וזאת בהמשך לירידה שנרשמה ברבעון הרביעי ועל רקע התחרות בענף והפחתת המחירים. מכירות חנויות זהות SSS עלו ב- 1% ובנטרול חג הפסח רשמו ירידה של 2.1%. המכירות למ"ר רשמו גידול של 5.3% ביחס לרבעון המקביל ונותרו ברמה דומה לרבעון הרביעי של 2014. סה"כ הסתכמו המכירות למ"ר ב- 5,370 ₪, בעיקר על רקע סגירה והקטנת סניפים.

רווח גולמי- הרווח הגולמי הסתכם ב- 630 מיליון ₪, ירידה של 9.2% ביחס לרבעון המקביל, על רקע הורדת מחירים והעמקת מבצעי החג. שיעור הרווח הגולמי עמד על 22.2% מהמכירות, בהשוואה ל- 24.7% ברבעון המקביל אשתקד ובהמשך למגמה הנצפית ברבעונים האחרונים המעידים על החרפת התחרות בענף.

רווח תפעולי – הרווח התפעולי הסתכם ב- 28 מיליון ₪ בלבד, בהשוואה ל- 64 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 56%. הירידה החדה נרשמת על רקע הירידה ברווח הגולמי ולמרות הפחתת הוצאות מכירה, שיווק והנהלה וכלליות שביצעה החברה במסגרת סגירת סניפים והתייעלות כפועל יוצא של תוכנית העסקית שפרסמה ביולי 2014. שיעור הרווח הגולמי עמד על 1% בלבד, בהשוואה ל- 2.3% ברבעון המקביל. ה- EBITDA הסתכם ב- 89 מיליון ₪, ירידה של 33% ביחס לרבעון המקביל בו הסתכם ב- 132 מיליון ₪.

רווח נקי – הוצאות מימון נמוכות במיוחד מנעו מעבר להפסד בשורה התחתונה. הוצאות המימון הסתכמו ב- 7 מיליון ₪, בהשוואה ל- 18 מיליון ₪ ברבעון המקביל. הירידה החדה בהוצאות המימון נבעה בעיקר מהמדד השלילי ברבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי הסתכם ב- 13 מיליון ₪, בהשוואה ל- 32 מיליון ₪ ברבעון המקביל, מגלם ירידה של 59%. רווח למנייה 0.06 ₪ בהשוואה ל- 0.15 ₪ למנייה.

שורה תחתונה- החברה הציגה דוחות חלשים מאוד בתחום הקמעונאות. כפי שציינו בעבר הדוחות הכספיים מצביעים על המשך הקשיים איתם מתמודדת הרשת, כאשר קשיים אלו עשויים להמשך גם ברבעונים הבאים על רקע התחרות, התמתנות בצריכה המקומית ושינויים רגולטוריים. נציין כי הרווח הגולמי של החברה מתקרב לרווחיות הגולמית של רשתות הדיסקאונט הכבדות, אך ההוצאות התפעוליות רחוקות מלהיות שם. על מנת לחזור לרווחיות תפעולית של למעלה מ- 3% החברה צריכה להעלות את שיעור הרווחיות הגולמית בחזרה לכ- 24% או לחילופין להפחית את הוצאותיה התפעוליות בקרוב ל- 500 מיליון ₪ בשנה. ברבעון הנוכחי החברה הצליחה להפחית כ- 28 מיליון ₪ בהוצאות התפעוליות או לחילופין כ- 120 מיליון ₪ בחישוב שנתי. אנו מעריכים כי החברה תמשיך לבצע מהלכי התייעלות אך לא באופן שיאפשר לה לחזור בטווח הקרוב לרווחיות של למעלה מ- 3%. אנו ממשיכים להחזיק בהמלצת תשואת חסר למנייה. לנוכח התוצאות החלשות אנו מעדכנים את התחזית לשנים 2015 2016 כלפי מטה ומורידים את מחיר היעד ל- 8.3 ₪.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il